Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Moga to byc popychacze. O uszkodzeniu popychaczy zaworowych może świadczyć hałas dochodzący z okolic pokrywy zaworów. Jest to wyraźne i metaliczne stukanie, takie jak w przypadku zbyt dużych luzów zaworowych. Jaki masz przebieg i ile ok km zrobionych na gazie ??

Koszt ciezko powiedziec ale nie jest to maly koszt.

Ale niech sie jeszcze wypowiedza koledzy moze ktos juz miał podobna sytuacje.

Edytowane przez Grzechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakim olejem masz zalany ten silnik i ile tyś na nim zrobiłeś ?

Dokladnie tak jak napisał mord jaki masz olej??? jezeli silnik jest juz troszke zmeczony a Ty masz zalany pełny a nawet i połsyntetyk to moga sie juz odzywac. Sprobował bym zalas mineralny i zobaczyc co sie dzieje, obecne mineralne oleje sa bardzo dobre gatunkowo wiec nic nie grozi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobował bym zalas mineralny i zobaczyc co sie dzieje, obecne mineralne oleje sa bardzo dobre gatunkowo wiec nic nie grozi.

Spróbować można tylko po co jak od razu wiadomo że będzie napierdalać jeszcze bardziej :)

Ja kupując 7 miałem zalany przez poprzedniego właściciela gówniany półsyntetyk z Castrola 10w40 (niby taki zalecany przez BMW) no i po zakupie wymieniłem na pół syntetyka z Valvoline , przepłukałem silnik i po 5tyś zalałem pełnego syntetyka również z Valvoline a nakulane mam wg licznika 338tyś chociaż w rzeczywistości myślę że równie dobrze może tam być już i pół miliona , dlatego nie ma sensu przechodzić na gorszej jakości olej no chyba że celowo chce ktoś dobić hydropopychacze :)

Przyczyn klepania może być co najmniej kilka dlatego warto :

-zrobić rachunek sumienia i sprawdzić kiedy był wymieniany i jaki olej został zalany

-zdjąć dekiel od zaworów i pooglądać jak wygląda wałek

-zmierzyć ciśnienie oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że po zalaniu mineralnego powinno stukanie ucichnąc oczywiście nie jest to dobry manewr na dlużej. Na pewno warto sprawdzic wałek rozrządu.

Patrze na Allegro i takie popychacze nie sa wcale takie drogie tylko rodzi sie nastepne pytanie czy oby nie zawory i wałek pytanie_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak napisał mord jaki masz olej??? jezeli silnik jest juz troszke zmeczony a Ty masz zalany pełny a nawet i połsyntetyk to moga sie juz odzywac. Sprobował bym zalas mineralny i zobaczyc co sie dzieje, obecne mineralne oleje sa bardzo dobre gatunkowo wiec nic nie grozi.

Hehe, zalewac olej mineralny do popychaczy na zime... Niezle...:lol::lol::lol:

Fakt nowy gesty olej uciszylby te popychacze, ale takie sztuczki robi sie przy sprzedazy auta. Bo po zimie remont jak w banku...:4::4:

Pewnie jest w tym silniku stary olej i po wlaniu dobrej jakosci polsyntetyka ucisza sie troche i silnik pojezdzi jeszcze pare sezonow...happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje mineralne sa teraz bardzo dobrej jakosci a nie ukrywajny ze E36 do najnowszych aut sie nie zalicza. Zakładam sie ze po wlaniu polsyntetyka to dopiero bedzie festiwal ludwiga van beethovena niemowiac juz nic o wyciekach.

Kolego na jakim oleju obecie jezdzisz ???

Troche odeszlismy od tematu bo najprawdopodobniej masz popychacze do wymiany a cudowanie z olejem to u Wieśka w garażu/

Edytowane przez Grzechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok poddaje sie.

Nie bierz tego do siebie , nie czepiam się :D

Ale poważnie tak jest jak napisałem kilka konkretów :

-wycieki to naturalna sprawa , jak zacznie cieknąć to nie ma znaczenia na czym jeździsz

-przesiadka z minerała na syntetyka również jak najbardziej możliwa tylko dla starszych silników wybiera się oleje z jak najmniejsza ilością dodatków myjących np. LongLife / MaxLife itd itp

-tak jak Tomaszek napisał minerał w lecie to może nie pogorszy klepania , natomiast w zimie to będzie istny ursus C-360 przy starcie klepanie gwarantowane

-syntetyk czy tam nawet pół-syntetyk lepiej zachowuje się w niskich temperaturach niż minerał który w zimie bardzo gęstnieje .... klimat jaki mamy każdy widzi w lecie +30 w zimie nawet -30 więc pół-syntetyk albo nawet pełnysyntetyk jest najlepszym rozwiązaniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mnie to Mord nie przemawia :D tym bardziej przy przebiegach powyzej 200tys. No ale z tą zima to mozecie miec racje :bag:

To co napisałem to wszystko poparte jest praktyką i doświadczeniami ludzi z forum , tak jak napisałem mam przeszło 300tyś i przeszedłem na syntetyka i jeżdżę już 4 zmianę oleju na nim i nic mi nie wyciekło :)

.... to może tak z innej strony , chcesz mi powiedzieć że jak będziesz miał nakulane w swoim aucie 200tyś (może już masz) to zalejesz go minerałem ??? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. to może tak z innej strony , chcesz mi powiedzieć że jak będziesz miał nakulane w swoim aucie 200tyś (może już masz) to zalejesz go minerałem ???

Wiedziałem ze zadasz to pytanie ja mam w swoim 235 i mam zalany pełnym syntetykiem ale u mnie nic nie stuka i nie puka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem ze zadasz to pytanie ja mam w swoim 235 i mam zalany pełnym syntetykiem ale u mnie nic nie stuka i nie puka

No i wracamy do mojego pierwszego posta w tym temacie czyli , prawdopodobnie niewłaściwej eksploatacji :

-stary olej , długo nie wymieniany

-lub wersja bardziej hardcorowa minerał/półsyntetyk kiepskiej jakości na którym ktoś przelatał np 20tyś

Więc poczekajmy na odpowiedź samego zainteresowanego bo niewiele wiemy na chwilę obecną ponad to że coś zaczęło stukać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja niedawno zalałem pełny syntetyk z grupy 5W40 (maxlife).

Poprzednio przez 6 lat półsyntetyki 10W40 .

6lat temu 15W40 na którym jeździłem 1,5miesiąca.

Można uznać że jestem przykładem odwotnym dla ogólnej,niewiadomo po co ,przyjętej normy postępowania dla zmian grup oleju wraz z postępującym przebiegiem.

220000 do 222000 15w40

222000 do 345000 10w40

345000 teraz 350000 5w40

Wprawdzie w M50 nie uraczysz takich dźwięków jak w M40 ale za odniesienie można przyjąć czas w jakim klepią "szklanki" zaraz po uruchomieniu silnika po całonocnym postoju.

Przepieg rośnie-a szklanki coraz krócej klepią-to do mnie przemawia.

Pomijam kilka innych pozytywnych aspektów takiej zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojęcia jaki olej jest wlany ja go nie wlewałem ale dziś sprawdzałem na wskaźnik oleju to widać ze jest nowy olej bo nie jest przepalony ani nic i stan oleju jest optymalny . to w końcu jaki olej zaląc najlepiej bo już nie wiem bo jedni piszą tak a inni tak , ja słyszałem ze najlepiej syntetyka zalać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mord i co teraz jeżeli auto jeździło na mineralnym czy nie rozszczelni to silnika i czy nie zacznie brać oleju jak syntetyk wypłuka ten cału syf ??? Ja juz mam mętlik w głowie co z tym fantem zrobic i czy polecac koledze spróbowac z tym olejem czy popychacze do wymiany ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valvoline MaxLife

Dużo osób co miało problem z orkiestra w silniku poleca ten olej i mówia że wszytsko wraca do normy wiec coś musi w tym być.

Spróbuj i daj znac jak cos pomoże jak nie to tez daj znac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalalem 22-letni silnik Pol-syntetykiem i zaczal ciszej pracowac... Wczesniej bardzo dlugo byl wlewany mineralny.

Nic nie cieknie, a jak zaczelo to dociagnelem sroby i jest suchu... lolollolol

P.S. Kurde Valvoline potanial... <bmw_1><bmw_1><bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...