chiccoo Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Wiecie co mam pod maską bezdasznika, ale pytanie zadaję bo mnie męczy i chodzi mi to po głowie czy robić: Co bym miał do wymiany by chulał u mnie 2,8 silniczek? Wiadomo że silnik, komputerek Osprzęt jest taki sam- alternator, chłodnice, skrzynia, wał, dyfer? M50 czy M52? I pytanie ważne: Jak rozpoznać silniki M52B20, M52B25, M52B28 i to samo z M50? Wygląd maja taki sam- a różnice zewnętrzne są jakieś? Chodzi o to że nawet jak bym sie skusił na swapa to żeby ktoś mi nie wcisną 2,0 lub 2,5 zamiast 2,8 Ile teraz kosztuje swap z M52 na M50/M52- podją by się tego ktoś z was? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Tutaj moize troche info znajdziesz: http://bmw-klub-poznan.pl/viewtopic.php?t=3382 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=100243&start=0 Nie wiemj czy sa jakiekolwiek roznice na pierwszy rzuty oka miedzy m52'ami. A nie mozna po numerach czesci dojsc do tego co to za silnik? (glowica, przeplywka itd?). Chiccoo, nie lepiej ci znalezc jakiejsc rozbitki z dobrym silnikiem? Wtedy masz podwojny wydech w 2.8, papiery, numer VIN fury itd i wiadomo co to sa silnik tam lezy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Jeśli chodzi o róznice to M52 ma aluminiwy blok. We wcześniejszych modelach M52 niewłaściwa eksploatacja i zła jakość paliwa mogła powodować wycieranie się gładzi cylindrów. W listopadzie 1998r wprowadzono ulepszenie w postaci tulei cylindrów wykonanych ze stali prze pozostawieniu alu bloku. Zatem jak M52 to po listopadzie 1998r Dodatkowo polecam Bi-Vanos'a jeżeli autkiem śmigasz rekreacyjnie a tylko od czasu do czasu upalisz trochę Pb. Ciągnie już 1200 rpm'ów i jeździ się prawie jak dieslem ale z większym zakresem obrotów Warto posłuchać nagrzanego silnika jak juz ma temperaturę pracy. Wyłącz włącz i poczekaj 2-3 min. Jak nie rzępoli to napinacz łańcucha jest ok. Jak rzępoli to będzie do wymiany. Inna bolączką mogą być o-ringi vanosów ale to jest łatwe do ogarnięcia P.S. jak byś potrzebował pomocy przy "obsłuchaniu" M52TuB28 przed zakupem to daj znać. Chętnie pomogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 P.S. jak byś potrzebował pomocy przy "obsłuchaniu" M52TuB28 przed zakupem to daj znać. Chętnie pomogę Będe pamiętał Zatem jak M52 to po listopadzie 1998r Taki wałśnie mam- 99r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 przejście z m52 na m50 to niepotrzebna rzeźba Jak rozpoznać silniki M52B20, M52B25, M52B28 b20 od b28 od grubości gumy i przepływomierza to samo z M50? b20 ma cieniutkie kanały kolektora a b25 dużo szersze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 17 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tu:) mam m52b28 i mam automat. i pytanie moje brzmi tak; czy pasuje skrzynia z b20 do b28 i z b25 do b28?? myśle nad manualem bo pomału skrzynie zajeżdżam hehe:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 17 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 tak 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.