Grzechu Opublikowano 28 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Witam Wszystkich. Po wymianie oleju pojawil sie maly (mam nadzieje, ze maly pytanie_bmw) problem. W czasie jazdy czasami zapala sie pomaraczowa kontrolka oleju. Czy jest to kontrolka poziomu oleju czy raczej cisnienia ??? Czy jest mozliwe ze olej rozszedl sie po filtrach i jest go za malo??? Na bagnecie jest niby ok. A moze olej za rzadki Drodzy Forumowicze czy jest to bowod do zmartwien ??? :sad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 28 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 sprawdź stan oleju,dolej do max,jeśli nie zgaśnie,padł czujnik oleju(siada w e46) a ,i jeszcze sprawdź bezpiecznik nr.30 ;7,5 A w schowku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebo Opublikowano 28 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Tak jak Dirty pisze... najprawdopodobniej czujnik padł, koszt czujnika ok.150zł u Krzyśka. U mnie też po wymianie oleju zapala się na kilka sekund t€ż po odpaleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 28 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 (edytowane) Sebo u mnie zapala sie w czasie jazdy po odpaleniu jest wszytko ok. ( z tego co mowi zona mnie nie ma w polsce) Ale nie ma tragedi nie jest drogi ten czujnik. Tylko wiecej brudzenia bo miske trzeba zrzucac prawda ??? Edytowane 28 Lipca 2011 przez Grzechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 28 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Na początek niech doleje trochę z 3-4 setki i zobaczy. Jak dalej się będzie zapalać to podjechać na kompa, żeby pewność była. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 28 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Nie zalewaj na MAX bo ciśnienie oleju rozszczelni układ. Lepiej tak na 3/4 Majewski mówił mi, że właśnie często siada w E46 czujnik poziomu oleju. Więc może niepotrzebnie się martwisz. Chyba, że traci ciśnienie...wtedy lipton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 28 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Forest ale podniosles mnie na duchu ale jakby bylo cisnienie to chyba palila by sie czerwona oleju. Mam nanadzieje ze to jednkak czujnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 28 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Nie zalewaj na MAX bo ciśnienie oleju rozszczelni układ. Lepiej tak na 3/4 Forest,nie zgodze się z tym,jest taka obiegowa opinia,ale jeżeli jest kreska max,to do tej kreski można lać bez najmniejszych obaw,bo inaczej w jakim celu byłaby ta skala,skoro groziłaby rozszczelnieniem silnika?producent napewno tak ją ustawił,że nic silnikowi nie grozi,i napewno jest też brana pod uwagę pewna tolerancja,a jeżeli już wyjdzie jakaś nieszczelność,to nie z powodu,że nalaliśmy na max,tylko wyjdą nam wcześniejsze niesprawności,słabości ja leje zawsze tyle,ile mówi instrukcja(do mnie 6,5litra),i zawsze jest na max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 28 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Piszę tylko to co słyszałem od swojego mechanika Tak samo jest z paliwem - po pierwszym strzale pistoletu dystrybutora przestajemy tankowac, nie lejemy pod korek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 29 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 A jak o oleju to sprawdza się na ciepłym czy zimnym np rano?- ja sprawdzam jak jest zimny od lat 14L jak zafascynowałem się jazdą. A ostatnio sie dowiedziałem że na ciepłym się sprawdza- bo olej smaruje w ciepłym silniku- niby dobrze gadał facet, ale coś mi tu stara szkoła wygrywa Sam juz nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 29 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 -Zimą lepiej jak jest bliżej minimum -Latem lepiej jak jest bliżej maksimum Odpowiednio w zimie szybciej się nagrzewa a latem większa ilość oleju pomaga w chłodzeniu silnika A nadmiar oleju w skrzyni korbowej to tak jak Forest pisał , silnik sobie z nim poradzi nawet jak będzie przelane ale jak uszczelki *******zielone to tak czy siak zacznie cieknąć prędzej czy później Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qolar Opublikowano 29 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 sprawdź stan oleju,dolej do max,jeśli nie zgaśnie,padł czujnik oleju(siada w e46)a ,i jeszcze sprawdź bezpiecznik nr.30 ;7,5 A w schowku przy spalonym bespieczniku nr.30 w e46 swieci kontrolka ładowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 29 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 nie tylko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qolar Opublikowano 29 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 chodzilo mi tylko o sprawdzony objaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TREner Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 A jak o oleju to sprawdza się na ciepłym czy zimnym np rano?- ja sprawdzam jak jest zimny od lat 14L jak zafascynowałem się jazdą.A ostatnio sie dowiedziałem że na ciepłym się sprawdza- bo olej smaruje w ciepłym silniku- niby dobrze gadał facet, ale coś mi tu stara szkoła wygrywa Sam juz nie wiem. Powiem Ci że sprawdza się na ciepłym, ale dopiero po jakimś czasie, tak 15-30 min po zatrzymaniu autka na płaskim terenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebo Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Sebo u mnie zapala sie w czasie jazdy po odpaleniu jest wszytko ok. ( z tego co mowi zona mnie nie ma w polsce) Ale nie ma tragedi nie jest drogi ten czujnik. Tylko wiecej brudzenia bo miske trzeba zrzucac prawda ??? Grzechu, jeśli czujnik padł to lepiej wymienić go przy następnej wymianie oleju... Przyspiesz trochę wymianę i zrób ją tak w okolicy 10 tyś. jeśli to czujnik - pomoże, a już na pewno nie zaszkodzi. Zastanawia mnie tylko czy jak czujnik padnięty to kontrolka też zapala się podczas jazdy? Trochę to ciekawe, bo tak jak pisałem wcześniej - u mnie prawdopodobnie padnięty i czasami zaraz po rozruchu zapali się na kilka sekund dosłownie, nigdy podczas jazdy. Hmm, może w przyszłym tygodniu podjadę do Tomka to podpytam... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 OK Sebo tak wlasnie zrobie jak mowisz. Mialem wymieniac teraz ale wstrzymam sie do nastepnej wymiany. za 3 tyg bede w kraju pojerzdze i zobacze co bedzie sie dzialo. Mysle ze jakby konczyl sie motor zapalalaby sie czerwona od cisnienia oleju. Powiem ci ze przed wymiana ostatnio olej bym strasznie zmeczony i czujnik dostal pelny syntetyk i zaczal wariowac na tym starym oleju bylo wszystko wporzadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebo Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Myślę, że wpływ może mieć olej, ja do swojej zalałem teraz pełen syntetyk 5w50, a wcześniej był zdaje się 5w40 albo coś takiego motula i powiem Ci , że właśnie po wymianie zaczęła ta kontrolka się pojawiać. A teraz z innej beczki tak tylko na chwilkę Grzechu być może czytałeś... jeśli masz u siebie katy to je wytnij czym prędzej, zobaczysz - nie, żonka zobaczy, odczuje jak furka zacznie oddychać - początkowo nie chciałem w to wierzyć , ale jest poprawa, od dołu pięknie turbinka zaciąga. Już kończę, bo zmieniam temat, ale tak przy okazji chciałem wspomnieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 No ciezko mi sie do tego przekonac ale skoro tak wszyscy chwala moze dam sie namowic. A powidz mi sebo czy duza chmura idzie z rury i czy wstawiales w miejsce katow strumienice czy gola rure??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebo Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Kumaty gość wspawał mi rurę w miejsce obu katów i nie ma żadnej chmury:) Po wspawaniu jak przygazowałem to troszkę sobie zakopcił i na tym się skończyło:) naprawdę polecam, jak mi Jaro mówił nie chciało mi się wierzyć - ale to działa:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Nie ma dymu, a bynajmniej nie ma go więcej niż przed Tylko tuż po wycięciu wydmuchało z tylnego tłumika (przy pierwszym ostrym przyspieszaniu), a teraz jest git. Polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 I znowu musze stwierdzic ze ........ NAMOWILISCIE MNIE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Jak będę po to Ci napiszę jakie wrażenia Jak wrócisz to wbijaj na spota to pogadamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebo Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Jak wrócisz to wbijaj na spota to pogadamy Koniecznie:) taką furkę chciałbym zobaczyć na żywca:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszE46 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 witam. mam taki problem że (po dosyć dynamicznej jezdzie) zapaliła mi sie żółta kontrolka oleju ale dopiero gdy wyłączyłem samochód. to juz drugi raz tak miałem. poziom oleju jest w normie. BMW e46 320d 150km 2002r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.