Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

Po wymianie oleju pojawil sie maly (mam nadzieje, ze maly pytanie_bmw) problem.

W czasie jazdy czasami zapala sie pomaraczowa kontrolka oleju. Czy jest to kontrolka poziomu oleju czy raczej cisnienia ??? Czy jest mozliwe ze olej rozszedl sie po filtrach i jest go za malo??? Na bagnecie jest niby ok.

A moze olej za rzadki :/

Drodzy Forumowicze czy jest to bowod do zmartwien ??? :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebo u mnie zapala sie w czasie jazdy po odpaleniu jest wszytko ok. ( z tego co mowi zona mnie nie ma w polsce)

Ale nie ma tragedi nie jest drogi ten czujnik. Tylko wiecej brudzenia bo miske trzeba zrzucac prawda ???

Edytowane przez Grzechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zalewaj na MAX bo ciśnienie oleju rozszczelni układ. Lepiej tak na 3/4 :) Majewski mówił mi, że właśnie często siada w E46 czujnik poziomu oleju. Więc może niepotrzebnie się martwisz. Chyba, że traci ciśnienie...wtedy lipton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dirty.73
Nie zalewaj na MAX bo ciśnienie oleju rozszczelni układ. Lepiej tak na 3/4 :)

Forest,nie zgodze się z tym,jest taka obiegowa opinia,ale jeżeli jest kreska max,to do tej kreski można lać bez najmniejszych obaw,bo inaczej w jakim celu byłaby ta skala,skoro groziłaby rozszczelnieniem silnika?producent napewno tak ją ustawił,że nic silnikowi nie grozi,i napewno jest też brana pod uwagę pewna tolerancja,a jeżeli już wyjdzie jakaś nieszczelność,to nie z powodu,że nalaliśmy na max,tylko wyjdą nam wcześniejsze niesprawności,słabości

ja leje zawsze tyle,ile mówi instrukcja(do mnie 6,5litra),i zawsze jest na max

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak o oleju to sprawdza się na ciepłym czy zimnym np rano?- ja sprawdzam jak jest zimny od lat 14L jak zafascynowałem się jazdą.

A ostatnio sie dowiedziałem że na ciepłym się sprawdza- bo olej smaruje w ciepłym silniku- niby dobrze gadał facet, ale coś mi tu stara szkoła wygrywa :)

Sam juz nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

-Zimą lepiej jak jest bliżej minimum

-Latem lepiej jak jest bliżej maksimum

Odpowiednio w zimie szybciej się nagrzewa a latem większa ilość oleju pomaga w chłodzeniu silnika :)

A nadmiar oleju w skrzyni korbowej to tak jak Forest pisał , silnik sobie z nim poradzi nawet jak będzie przelane ale jak uszczelki *******zielone to tak czy siak zacznie cieknąć prędzej czy później :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak o oleju to sprawdza się na ciepłym czy zimnym np rano?- ja sprawdzam jak jest zimny od lat 14L jak zafascynowałem się jazdą.

A ostatnio sie dowiedziałem że na ciepłym się sprawdza- bo olej smaruje w ciepłym silniku- niby dobrze gadał facet, ale coś mi tu stara szkoła wygrywa :)

Sam juz nie wiem.

Powiem Ci że sprawdza się na ciepłym, ale dopiero po jakimś czasie, tak 15-30 min po zatrzymaniu autka na płaskim terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebo u mnie zapala sie w czasie jazdy po odpaleniu jest wszytko ok. ( z tego co mowi zona mnie nie ma w polsce) Ale nie ma tragedi nie jest drogi ten czujnik. Tylko wiecej brudzenia bo miske trzeba zrzucac prawda ???

Grzechu, jeśli czujnik padł to lepiej wymienić go przy następnej wymianie oleju... Przyspiesz trochę wymianę i zrób ją tak w okolicy 10 tyś. jeśli to czujnik - pomoże, a już na pewno nie zaszkodzi.

Zastanawia mnie tylko czy jak czujnik padnięty to kontrolka też zapala się podczas jazdy? Trochę to ciekawe, bo tak jak pisałem wcześniej - u mnie prawdopodobnie padnięty i czasami zaraz po rozruchu zapali się na kilka sekund dosłownie, nigdy podczas jazdy.

Hmm, może w przyszłym tygodniu podjadę do Tomka to podpytam...

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK Sebo tak wlasnie zrobie jak mowisz. Mialem wymieniac teraz ale wstrzymam sie do nastepnej wymiany. za 3 tyg bede w kraju pojerzdze i zobacze co bedzie sie dzialo.

Mysle ze jakby konczyl sie motor zapalalaby sie czerwona od cisnienia oleju. Powiem ci ze przed wymiana ostatnio olej bym strasznie zmeczony i czujnik dostal pelny syntetyk i zaczal wariowac na tym starym oleju bylo wszystko wporzadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że wpływ może mieć olej, ja do swojej zalałem teraz pełen syntetyk 5w50, a wcześniej był zdaje się 5w40 albo coś takiego motula i powiem Ci , że właśnie po wymianie zaczęła ta kontrolka się pojawiać.

A teraz z innej beczki tak tylko na chwilkę:) Grzechu być może czytałeś... jeśli masz u siebie katy to je wytnij czym prędzej, zobaczysz - nie, żonka zobaczy, odczuje jak furka zacznie oddychać - początkowo nie chciałem w to wierzyć , ale jest poprawa, od dołu pięknie turbinka zaciąga. :)

Już kończę, bo zmieniam temat, ale tak przy okazji chciałem wspomnieć:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumaty gość wspawał mi rurę w miejsce obu katów i nie ma żadnej chmury:)

Po wspawaniu jak przygazowałem to troszkę sobie zakopcił i na tym się skończyło:) naprawdę polecam, jak mi Jaro mówił nie chciało mi się wierzyć - ale to działa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...