tarantura13 Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Witam wszystkich, Nie jestem posiadaczem BMW ale zastanawiam sie nad zakupem takiego autka :-) interesuja mnie modele serii 3 z roku 1990, w zawiazku z tym mam pare pytanek ktore mnie nurtuja: - czy nie ma problemu z zakupem czesci do tych aut i ile kosztuja np jakie sa przyblizone ceny czesci zawieszenia, oswietlenia czy silnika - jak jest z ekspluatacja tych aut, czy czesto trzeba odwiedzac mechanika :-p - jak jest ze spalaniem, czy oplaca sie zalozyc instalacje gazowa kazda opinia bedzie dla mnie wazna :-) pozdrawiam wszystkich i z gory dziekuje za pomoc :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tarantura13 Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 chodzi mi o koniec produkcji E30 (1982-1990) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sakall Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Jeżeli chodzi ci o E30 osobiście polecam 320 coupe sam mam taka i sprawuje sie świetnie owszem brakuje jem troszke mocy ale powyzej 3,5tys obr. kreci sie dobrze a spalanie w bmw nie pyta sie o spalanie A tym bardziej gaz jak chcesz bmw z gazem kup sobie 316 i wszdz do mniej gaz . BMW z gazem to według mnie głupota!!! pozdro 4all <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olejus Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Dlaczego twierdzisz że BMW z gazem to głupota ?? podaj przynajmniej 3 argumenty które mogły by przekonać potenjcalnego zjadacze chleba że gaz w bmw to głupota ? Sam mam gaz w E38 , oprócz tego że taniej wychodzi mi użytkowanie auta to niczym bardziej nie odbiega od normy gaz od benzyny (nawet patrząć na jakość 98 bezołowiowej nie wiem czy własnie gaz nie jest tu na wyższym plusie). Oczywiscie instalacja gazowa sekwencja !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Jeżeli chodzi ci o E30 osobiście polecam 320 coupe sam mam taka i sprawuje sie świetnie owszem brakuje jem troszke mocy ale powyzej 3,5tys obr. kreci sie dobrze a spalanie w bmw nie pyta sie o spalanie A tym bardziej gaz jak chcesz bmw z gazem kup sobie 316 i wszdz do mniej gaz . BMW z gazem to według mnie głupota!!!pozdro 4all <bmw_1> popieram popieram, :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 każdy ma swoje zdanie na temat gazu ,a i na temat kosztów można by dyskutować. happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olejus Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 każdy ma swoje zdanie na temat gazu ,a i na temat kosztów można by dyskutować To jest podobnie jak z wymianą oleju lifetime w skrzyni biegów > 50% że należy i 50% że nie należy go wymieniać. Ja wybrałem jednak teorie że olej ma swój okres żywotności i go wymieniłem 2 lata temu. I jednak nie spotkałem się z tym co mówiło drugie 50% , że po wymianie będę miał tylko problemy ze skrzynią > na szczęście jest inaczej. Tak samo twierdzę że gaz można mieć , oczywiście rozsądnie go używać (co jakiś czas przejechać trasę na benzynie dla przesmarowania wtrysków) , wymieniać regularnie świece. Póki co żadne badania naukowców nie udowodniły że gaz szkodzi > jedynie są to spekulacje potentatów paliwowych i być może lobbystów medialnych dotyczących dobrej propagandy. A to że ktoś w jakimś programie powiedział że gaz niszczy silnik to równie dobrze można wierzyc A.Lepperowi że widział kosmitów w Klewkach. Inna sprawa że zgadzam sie z Tobą w 100% "że można było by dyskutować" na ten temat - a nawet trzeba !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IeS Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Jak miałbym rozglądać się za E30 to tylko za 325 z końca produkcji. Spala podobnie do 2.0 a jak pięknie przyspiesza :mrgreen: Problem oczywiście w tym, że ciężko znaleźć dobry egzemplarz jednak jest to do zrobienia (unikłabym z góry aut z ciemnymi szybami, lotkami, progami, tzw. tuningiem w środku a nawet skłaniałbym się w stronę niepozornej 4-drzwiówki na stalowych felgach). Z gazem jest już różnie. Jednym sprawuje się świetnie, inni klną jak mogą. Zależy pewnie na jakiego gazownika trafisz i jak się obchodzisz z eksploatacją. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMW_Zbyszek Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Problem oczywiście w tym, że ciężko znaleźć dobry egzemplarz jednak jest to do zrobienia (unikłabym z góry aut z ciemnymi szybami, lotkami, progami, tzw. tuningiem w środku a nawet skłaniałbym się w stronę niepozornej 4-drzwiówki na stalowych felgach).Z gazem jest już różnie. Jednym sprawuje się świetnie, inni klną jak mogą. Zależy pewnie na jakiego gazownika trafisz i jak się obchodzisz z eksploatacją. Pozdrawiam Dokładnie -- żadnych tuningów -- to jest szansa że autem nie jeździł jakiś idiota-pseudościgant. Jesli chodzi o LPG - każdy ma swoje zdanie - u mnie spartolili robotę mimo że to była najprostrza instalka do gaźnikowego Poloneza !!! -- pierwszy rok to ciągłe regulacje i inne głupoty zamiast taniej jazdy - ale Poldek już dawno kilka razy oddał to 1500zł i to z nawiązką i dalej jeździ - ---- także zapamiętaj "prawdziwi fachowcy" zawsze równa się "dobra jazda na LPG" Kilka razy zatankowałem na różnych stacjach LPG i auto nie chciało jechać - także czasem wina jakości LPG -- potem tylko na Orlenie i nie miałem problemów ( uważam że jakość LPG jest szczególnie ważna zimą). Moje BMW 730i już kilka razy chciałem "przerobić" na LPG ale jakoś nie chce mieszalnika, a na sekwencję "mnie nie stać", auto czasami jeździ po mieście, ale głównie w trasy więc spalanie między 8-11 L/100 km często w 3 lub 5 "ciężkich" osób + bagaż to nie tragedia (czasem mam też dostęp do tańszej/markowej benzynki). Kupujac E-30 też chcieliśmy 2.0 z końca produkcji - 89-90 -- ale niestety te które oglądaliśmy były dość zużyte, po pseudotuningu lub z innymi defektami -- i nagle wpadła okazja -- super zadbana 324d z 85 roku -- pojechaliśmy na stację diagnostyczną (różne testy-heble, szarpaki, amory, itd.), oglądał ją mechanik, blacharz i lakiernik -- wszyscy byli zadowoleni -- i wydaliśmy na Nią prawie połowę mniej niż chcieliśmy. Nadal jesteśmy zadowoleni, pomimo że ma tylko 86 KM, a z przyczepą zwiedziłem już Nią połowę Niemiec. Jeśli nie chcesz LPG to kup zadbaną 316i lub 324d i ciesz się że masz BMW Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Olejus ale sekwencja do E30 przekroczy wartość samochodu, nie mówimy o E38 :evil: podawajcie argumenty dla E30 a nie ogólnie BMW bo to bez sensu, jeśli gaz do E30 to tylko do 325 ale wtedy 320 Cie objedzie więc .............. a ropa do traktorów a gaz do zapalniczek ot co :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 ropa do traktorów a gaz do zapalniczek ot co :mrgreen: swiete slowa . -drastyczny spadek osiagow -narazanie osprzetu silnika na awarie (wystrzaly w przeplywomierz,zapiekajace sie wtryski , mozliwosc uszkodzenia pompy paliwowej niektore bardziej przechodzone silniki zaczynaja "kopcic" ) -oganiczenie przestrzeni bagazowej -wydatek zwiazany z montazem instalacji (min 1700 pln) -ingerencja w pojazd (podlaczenia , wiercenie dziur , wpinania sie uklad chlodzenia)na jakosc ktorej nie mamy wplywu bo wiekszosc gazownikow robi to w starszych autach na odpiepsz jesli potrzebujesz auta taniego w eksploatacji (np.do pracy) to sa inne marki i modele znacznie tansze w utrzymaniu jesli chcesz auto do pieszczenia , kochania , dbania i upiekszania to poszukaj dobry egzemplarz ,zadbany z dobra karoseria i sprawnym motorem (ktorych coraz mniej) moze w niemczech , moze u nas ale nacisk poloz na jakosc a potem na rodzaj .jesli uda ci sie kupic takowy to pytania o dostepnosc czesci i awaryjnosc mozemy sobie odpuscic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tarantura13 Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 no a niezawodnosc??????? czy kupujac BMW powiedzmy z 85 roku bede musial sie liczyc z czestymi wizytami u mechanika...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 no a niezawodnosc???????czy kupujac BMW powiedzmy z 85 roku bede musial sie liczyc z czestymi wizytami u mechanika...... na pewno nie z częstszymi niż kupując 5 letniego fiata heheheheh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 model e30 wg wielu zrodel (bylo kiedys nawet chyba porownanie w motorze lub auto swiecie) jest bardziej udanym modelem niz e36 (jesli chodzi o bezawaryjnosc zwlaszcza przy pierwszych modelach e36) oraz modelem ktory zyskal wiele dobrych opinni pod wzgledem niezawodnosci , wykonania ,wlasciwosci jezdnych. i jak napisalem wyzej jesli kupisz egzemplarz zadbany bedzie ci sluzyl bardzo dlugo . przy normalnej eksploatacji (bez extremy typu palenie kapcia, krecenia silnika do odciecie , wsciekania sie itd) ktora nie nadwyreza podzespolow oraz przy przestrzeganiu zasad uzytkowania i serwisowania nie jestem w stanie przytoczyc zadnych dreczacych bolaczek tego modelu . oczywiscie nie jest to jajko zeby sie z min piescic i lekka guma nigdy nie zaszkodzi ... no ale co za duzo to i beemka nie wytrzyma :wink: przebiegi rzedu 250 tkm nie robia na zadbanym egzemplarzu zadnego wrazenia a rekordowe ilosci kilometrow nakrecaja silniki 6-cylindrowe i 4-cylindrowe m10 (kolega mial takie m10 z 600 tkm!!! i normalnie dzialalo) najwiecej troski wymagaja silniki m40 (1.6 i 1.8 walki rozrzadu , dzwigienki, samoregulatory hydrauliczne) ktore ulegaja awarii naogol z winy uzytkownika ( kiepskie oleje,nieregularna wymiana) . pekajace glowice w 6-cylindrowych modelach zdarzaja sie w wyniku przegrzania (np. utraty plynu chlodzacego, slabe wisko) lub ostrej jazdy na zimnym motorze i nierownomiernym nagrzewaniu dlugiej glowicy ktora w wyniku roznych naprezen poprostu peka .czyli wiekszosc awarii pomijajac te powstale w wyniku normalnej eksploatacji zdarzaja sie z winy uzytkownika .jesli chodzi o karoserie to jest ona dosyc dobrze zabezpieczona antykorozyjnie i jesli nie byla uszkodzona to nawet starsze modele e30 sa calkiem zdrowe . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Maniek i to jest esencja E30 i za to ją kochamy :mrgreen: :mrgreen: happy_bmw <bmw_3> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdunekm Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Dlaczego twierdzisz że BMW z gazem to głupota ?? podaj przynajmniej 3 argumenty które mogły by przekonać potenjcalnego zjadacze chleba że gaz w bmw to głupota ?Sam mam gaz w E38 , oprócz tego że taniej wychodzi mi użytkowanie auta to niczym bardziej nie odbiega od normy gaz od benzyny (nawet patrząć na jakość 98 bezołowiowej nie wiem czy własnie gaz nie jest tu na wyższym plusie). Oczywiscie instalacja gazowa sekwencja !! HALO HALO, mowisz o sekewencji a to kosztuje, od 6 tys w gore zalezy od auta, a potencjalny zjadasz chleba kupuje BMW do 6 tys zł , wiec montaz LPG jest sprawa INSZA !! Ja nie jestem zwolennikiem LPG bynajmniej tej zwyklej instalki, kolesie mieli tegood groma to sie rypalo. Z sekwencja jest inaczej , ale kogo stac na to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 E30 z silnikami M20b20 i M20b25 nie lubia gazdu i to juz potwierdzilo wielu urzytkownikow ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olejus Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Ja nie jestem zwolennikiem LPG bynajmniej tej zwyklej instalki, kolesie mieli tegood groma to sie rypalo. Gdybym teraz powiedział że ja znam paru kolesi (bez sekwencyjnej instalacji) którzy do dzisiaj bez żadnych problemów użytkowują BMW z instalacją gazową (E34 i E32)to można było by przyjąć parę następnym interesujących wniosków na temat użytkowania samochodów z gazem. Dodam że sam przed E38 miałem E34 (M20) z gazem bez komputera (...) auto sprawowało się bardzo dobrze a nawet ośmiele się powiedzieć znakomicie. Jest też tak , że nawet bez gazu padają silniki V6 i V8 - i jak większość mechaników mówi , że to niemożliwe żeby taki silnik zajechać to jednak cuda się zdażają. -drastyczny spadek osiagow -narazanie osprzetu silnika na awarie (wystrzaly w przeplywomierz,zapiekajace sie wtryski , mozliwosc uszkodzenia pompy paliwowej niektore bardziej przechodzone silniki zaczynaja "kopcic" ) -oganiczenie przestrzeni bagazowej -wydatek zwiazany z montazem instalacji (min 1700 pln) -ingerencja w pojazd (podlaczenia , wiercenie dziur , wpinania sie uklad chlodzenia)na jakosc ktorej nie mamy wplywu bo wiekszosc gazownikow robi to w starszych autach na odpiepsz odpowiadam na podstawie E34 a nie E38 -drastyczny spadek osiagow powiem szczerze że tego nie uraczyłem a chwilami myślalem ze na gazie nawet lepiej mi chodził -narazanie osprzetu silnika na awarie (wystrzaly w przeplywomierz,zapiekajace sie wtryski , mozliwosc uszkodzenia pompy paliwowej niektore bardziej przechodzone silniki zaczynaja "kopcic" ) tak to jest słuszny argument !! dlatego należy użytkować inst.gazową zgodnie z przekazaną w karcie gwarancyjnej instrukcją. -oganiczenie przestrzeni bagazowej przynajmniej ja nigdy nie wykorzystałem bagażnika na maxa. ale przy rodzinnym aucie mogły by być problemy > słuszna uwaga. -wydatek zwiazany z montazem instalacji (min 1700 pln) szybko się zwraca i później bije dodatni bilans. -ingerencja w pojazd (podlaczenia , wiercenie dziur , wpinania sie uklad chlodzenia)na jakosc ktorej nie mamy wplywu bo wiekszosc gazownikow robi to w starszych autach na odpiepsz no to już sprawa sporna ... ja tam zawsze po każdej robocie (czy to gaz czy wymiana drążków) wgłębnie sprawdzam usługę i często reklamuje "paprochów" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 nie potarfie (i nie chce) znalezc zadnego argumentu na odparcie stwierdzenia ze auto po zalozeniu instalacji gazowej (i to prymitywnej) jedzie lepiej niz na benzynie przed jej montazem . pewnie kilkaset lat temu ktorys z nas splonal by na stosie za szerzenie herezji ... ktory ??? ta kwestie zostawiam ocenie forumowiczow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Olejus a Ty dalej swoje,mówiłem że rozmawiamy o E30 a nie o E38 i o prostej instalacji a nie o sekwencji więc większość "za gazownią" niestety odpada :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olejus Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Olejus a Ty dalej swoje,mówiłem że rozmawiamy o E30 a nie o E38 i o prostej instalacji a nie o sekwencji więc większość "za gazownią" niestety odpada Piotrze dokładnie wczytaj się w mój post a będziesz wiedział że nie mówie o E38 i sekwencyjnej instalacji, lecz o prostej instalacji jaką miałem w E34. nie potarfie (i nie chce) znalezc zadnego argumentu na odparcie stwierdzenia ze auto po zalozeniu instalacji gazowej (i to prymitywnej) jedzie lepiej niz na benzynie przed jej montazem Ja też nie znalazł bym wytłumaczenia , ale tak było. Instalacje miałem podkręconom gdzieś na zaworze gazowym i auto zbierało się lepiej lecz kosztem większego zużycia paliwa. pewnie kilkaset lat temu ktorys z nas splonal by na stosie za szerzenie herezji ... ktory ??? Krzyżowali i palili tych co wiedzieli za dużo lub więcej niż władza społeczna lub rodowa. Ale chyba ten post zakończymy pewnym powiedzeniem "Każdy z Nas jest kapitanem swojego okrętu" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 w sumie prawda ... a tworca tematu w koncu powie "a mam to gdzies" i kupi golfa diesla , a dyskusje o tym co lepsze najlepiej prowadzi sie przy bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Olejus a jeszcze mi powiedz jaki miales motor w E34 ? Czy aby nie czasem M50 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Dodam że sam przed E38 miałem E34 (M20) z gazem bez komputera (...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olejus Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Olejus a jeszcze mi powiedz jaki miales motor w E34 ? W E34 miałem M20 (2.0 ,12 zaworów). w sumie prawda ... a tworca tematu w koncu powie "a mam to gdzies" i kupi golfa diesla , a dyskusje o tym co lepsze najlepiej prowadzi sie przy browarku. Tym samym zawieramy "pakt o nieagresji" haha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.