///M3 Opublikowano 4 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Własnie chce sie zabrać do montowania stozka i mam juz pomysł na izolacje stożka od cieplego silnika i doprowadzenie zimnego powietrza ALE słyszalem ze duzo zalezy od długosci dolotu . Słyszałem że w zaleznosci od długosci bedzie stozek ryczal wczesniej i pozniej, wiec jakie sa zaleznosci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 4 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 z tego co wiem to długość dolotu trzeba zachować jak najbliżej zbliżoną do serii, nie ucierpią wtedy parametry silnika, dodatkowo filtr musi mieć odpowiednią przepustowość, ale o tym pewnie wiesz... tak na marginesie to ja po swapie będę miał simota airbox - fajny wygląd, brak problemów z izolowaniem, dobre opinie i przystępna cena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nem Opublikowano 4 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Z zachowaniem dolotu i wielkosci stozka juz tez slyszalem. Niby powierzchnia stozka jak by go rozwinac powinna byc taka sama jak filtra powietrza (pojecia niemam czy to prawda) tak na marginesie to ja po swapie będę miał simota airbox napisz cos wiecej o tym swapie w swoim temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 4 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 napisz cos wiecej o tym swapie w swoim temacie to akurat żadna tajemnica... plany są, funduszy na razie brak prawdopodobnie, będzie standard (m52b28) lecz myślałem też o jakiejś ewolucji ISa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 12 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 tez zastanawia sie nad stozkiem i tak jak pisali koledzy wyze- dlugosc dolotu misi byc mozliwie najbardziej zblizona do seryjnego i przepustowosc filtra dopasowana do silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Wujek samo Zło_ Opublikowano 12 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 (edytowane) Temat dolotu to temat na kilka wątków przy których większość z Was by po prostu usnęło. Nie chce pisać całych obliczeń itp itd i tych dziwnych wzorów i zależności bo: -jest to trudne do wykonania w domowych warunkach- co nie znaczy nie możliwe happy_bmw -przeliczenie całości dolotu tj: od przedniej ścianki filtra do gładzi cylindra, tak z marszu może być jednak kłopotliwe a to niejako podstawa do ingerencji w dolot a później w wylot (podobnie temat można rozwinąć w wątku o tłumikach i wydechach => "zmieniłem i jest gorzej") pytanie_bmw -dobre wykonanie jest jeszcze trudniejsze <bmw_4> -strojenie całości uklon_bmw Teraz kilka prawd objawionych i podstawowych.:dance: Długość- czy dłuższy czy krótszy? (Nie liczy się długość jeno technikalolol )Jeżeli wszystko pozostaje w stocku to jest to mało istotne (jeżeli dochodzą mieszalniki gazu, blosy i inne udziwnienia już jest to ważne). Ważne żeby było szczelne. Z długością dolotu, korelują zjawiska falowe a te wiadomo- zależą od materiału, jego powierzchni, chropowatości, krzywizn załamań itp itd. Sama długość dolotu spowoduje delikatne różnice w rozłożeniu momentu w funkcji obrotów. Nie żadnej tam szmocy! Jak błednie myśli połowa ludzkości... Chociaż jeśli ktoś twierdzi, że zmiana "puchy" filtra na "stożek" dodała mu KM chętnie popatrzę. :4: Przepustowość- to taki mit. Jak Yeti- każdy słyszał nikt nie wdział. Nie da się założyć filtra który wydatnie przyczyni się do tego, że nasz piecyk bardziej się dotleni. Raczej należy piecyka nie dławić (chociaż nie zawsze) filtrem. Żeby to uzmysłowić prosty przykład: Mamy czysty nowy filtr i auto "jakoś 1" jedzie. Wyjmujemy z puchy wkład i co? A no auto dalej "jakoś 2" jedzie. "Jakoś 1" praktycznie niczym nie będzie się różnić od "jakoś 2". Natomiast jeśli założymy dziurawą prezerwatywę zamiast filtra to auto będzie "jakoś 3" jechać tutaj będzie różnica odczuwalna. Podobnież jak przy zarąbanym wkładzie filtra... Sławetne "stożki" są filtrami o małych oporach ssania (mniejszych niż zwykłe "kartoniki" Więc nie ma obawy że będzie za mały- no chyba że ktoś sobie założy taki od skuterka za 19.99 z aledrogo, ale i oto chyba jednak będzie ciężko. Naprawdę dobre osiągi dałoby filtr który: dostarcza zimne i oczyszczone powietrze. Z temperaturą filtr może mało zdziałać ale jego główne zadanie to oczyszczać powietrze dostarczane do silnika z brudu mechanicznego (pyły kamyczki, drobiny ciał stałych itp) Po założeniu stożka parametry idą bardzo w stronę "pustej rury". Warto też pamiętać że stożki często są rzadsze niż Kartoniki i ich zdolności filtracji cząstek też są uboższe a co za tym idzie wypada stosować odpowiednie specyfiki do ich konserwacji (np olej) sory za te ikonki, ale niektóre mi się wybitnie podobają :wink: Ważne a zapomniałem. Dolot wykonany w domowych warunkach nie liczony nie hamowany nie strojony z resztą to jakieś + - 2KM. Kombinując długością dolotu najszybciej zmienimy dźwięk (szmery ssania, strzały itd) więc można sobie zrobić WRC tanim kosztem (warcy rycy cescy) Edytowane 12 Lipca 2011 przez _Wujek samo Zło_ skleroza ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nem Opublikowano 13 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Fajnie opisane kolego i napewno przydatna wiedza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 13 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Wujek SZ dostęp do obliczeń,wzorów i zależności niezbędnych do zaprojektowania układu np. dolotowego,jest łatwy. Jeśli ktokolwiek nie wie z czym się to je to wystarczy odnieść się do termodynamiki płynow i gazów. Obliczanie "rurociągu"dla układu dolotowego nie jest wtedy niczym trudnym nawet w warunkach domowych. Problemem w warunkach domowych staje się wykonanie i montaż zaprojektowanego układu-kąty i długości mają spory wpływ na całość w znaczeniu uzyskania właściwego działania więc samo odwzorowanie projektu w komorze silnika stanowi spory kłopot. Jeśli myślimy o "wkładaniu" stożka to mógłbym zaryzykować pisząc że w standartowym układzie dolotowym ze zwykłym seryjnym filtrem powietrza po 15000km wystarczy wymienić filterek a otrzymamy przyrost 3KM w formie odzysku-dalej na poziomie nieodczuwalnym. Wrzucanie stożka ot tak o żeby był to brak kontroli nad rozkładem momentu obrotowego w funkcji obrotów.Nic nie urośnie a tylko się przesunie,wyostrzy lub spłyci a nie wszystko jest porządane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 13 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 z tego co wiem to długość dolotu trzeba zachować jak najbliżej zbliżoną do serii, nie ucierpią wtedy parametry silnika, Ja juz sie nauczylem, ze zdecydowanie wiekszosc rzeczy powinno sie trzymac zblizonych do serii, bo czlowiek chce dobrze, ale czesto przedobrzy. To samo tychy srednic rur wydechowych, kolektorow itd. Czesto mozna zdecydowanie pogorszyc sprawe niz poprawic, i to jeszcze wydajac na to pieniadze. Moja rada to owszem, zalozyc stozek, odizolowac maksymalnie od cieplego powietrza, zapewnic mu maksymalny pobor zimnego poiwetrza, ale dlugosc dolotu napewno trzymac taki sam jak bylo w serii. prawdopodobnie, będzie standard (m52b28) lecz myślałem też o jakiejś ewolucji ISa... O taaaaaaaak :twisted: Tazunio, 2.8 musi byc w e30. :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 13 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 lepiej i szybciej założyć wkładkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Wujek samo Zło_ Opublikowano 14 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Dziki -masz rację w 100%. Wszystko jest łatwe jak się chce albo lubi, no może jeszcze jak się komuś na robotę patrzy. Nie mówię że to wiedza tajemna, ale (nie umniejszając nikomu) komu się będzie chciało liczyć ten cały dolot. Jasne, że można się podeprzeć termodynamiką- tylko po co? Są w dobie internetu programy które dosyć dobrze sobie radzą z dolotami. a tak w ogóle to obliczenia jedno a wykonie to zupełnie inna sprawa... :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 15 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 lepiej i szybciej założyć wkładkę No tak, ale dobry stozek dobrze brzmi i dobrze wyglada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 stożek założony fajny dzwiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 15 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 dawaj fotosy w galerii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 jak zrobie dziś to wrzuce narazie nie przymocowany jakos porzadnie, tryta system jest ale działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sliwa99 Opublikowano 4 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 A mam takie pytanko czy jak montuje sie dolot do filtra stozkowego ktory juz mam to on jest montowany(e36 coupe is)przed ta rura gumowa czy za.Bo chodzi oto ze mam popekana ta rure i niewiem czy kupywac dolot czy najpierw poszukac nowej rury gumowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak Opublikowano 5 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 W moim rozumowaniu dolot do filtra stożkowego to jakaś rura, która dostarcza świeże/chłodne powietrze do filtra. Czyli jest tak: dolot do filtra -> filtr -> gumowa rura -> przepustnica -> itd. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 6 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2011 Ja w e36 cupe wlasnie mialem tak. Mialem gietka rure, ktora byla zamocowana do karoserii (zaciski) dosc mocno, i uksztaltowana byla tak, zeby lapala jak najwiecej zimego powietrza (z pod zderzaka) i wrzucalo je na filtr. Pozniej byla stozek, rura gumowa miedzy stozkiem a przepustnica, przepustnica itd..... a na samym koncu tlumik koncowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sliwa99 Opublikowano 7 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 no wlasnie chodzi mi o ta gumowa rure miedzy stozkiem a przepustnica czy jak montujesz dolot caly to on jest montowany za ta rura czy zaraz za przepostnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 7 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 no wlasnie chodzi mi o ta gumowa rure miedzy stozkiem a przepustnica czy jak montujesz dolot caly to on jest montowany za ta rura czy zaraz za przepostnica padłem :lol::lol::lol: śliwa a co zrobisz z przepływomierzem i podciśnieniem do serwa :?: [ATTACH=CONFIG]16522[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]16523[/ATTACH] wystarczająco wyjaśnione :?: nie ma za co:?: klik:-P pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sliwa99 Opublikowano 10 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 no i oto mi chodzi gicior ziom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 10 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 a więc :?: 8)8) :p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.