ROBSON 13 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Witam Wiem że na forum siedzi dużo pasjonatów i osób związanych z motoryzacją, więc pomyślałem że może ktoś z was jest w stanie mi pomóc, bo autko to autko i niektóre rzeczy pojawiają się nie tylko w Waszych Buniach. Konkretnie mam dwa problemy: 1. Na biegu jałowym słychać z komory silnika jakby małe delikatne przeskoki i przy tym przygasają światła mijania (myślę że to alternator - szczotki), ale nie jestem specjalistą, czy ktoś miał taki problem i co to może być? 2. Sporadycznie zapala się i gaśnie kontrolka (chyba od ABS-u) - kierownica, pierwsza opcja: objawy są takie, że kierownicą się kreci jak w traktorze (na dwie ręce) tak jakby nie było wspomagania, lub druga opcja: kierownicą się kręci na luźno (bez żadnego oporu) tak jakby wspomaganie działało podwójnie. Czy ktoś miał podobny problem u Siebie i wie co może boleć moje autko? Proszę Was o pomoc i z góry bardzo mocno dziękuje :wink: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 25 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Nic o aucie, nic o silniku, Zarejestrowany w maju i postów 2...... ehhh Ale tak czy siak wszystkie objawy tycza sie elementów zasilanych przez jeden pasek wieloklinowy. Czyli alternator, pompa wspomagania. Może pompa się zaciera i przycina albo alternator sie przycina powodując przygasanie i problemy z ciśnieniem układu wspomagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 25 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Przede wszystkim nie ten dzial, a druga sprawa jest taka, ze latwiej bedzie Ci pomoc, jak napiszesz co to za auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebo Opublikowano 25 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 autko to autko ..hmmm, czy oby na pewno... Tico to też autko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 25 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Tico to też autko? To resorak z matchbox'u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBSON 13 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Auto to jeszcze Volkswagen Polo 9N "okular" silnik 1.2 64 KM (benzyna) - jeździ prawie jak wypasiona kosiarka :-] ale cóż zakup BMW 320D 150 KM po lifcie nie doszedł do skutku :-[...dzięki Forestowi i Krzychowi Majewskiemu za pomoc bo bym się wpakował w skarbonkę!!! ...ale poszukiwania nadal trwają :-] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 25 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Tak jak Lijo napisał, któryś z elementów napędzanych wspólnym paskiem klinowym się zaciera, np.łożysko alternatora albo pompa wspomagania, czy kompresor klimy i dlatego przyblokowuje na chwilę całość. A nie piszczy czasami pasek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBSON 13 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 klimy nie ma, pasek był wymieniany (1 miesiąc temu) i nie piszczy [napięty tak jak trzeba], płyn od wspomagania było mało ale uzupełniłem i narazie jest ok, rozrząd na łańcuchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 25 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 klimy nie ma, pasek był wymieniany (1 miesiąc temu) i nie piszczy [napięty tak jak trzeba], płyn od wspomagania było mało ale uzupełniłem i narazie jest ok, rozrząd na łańcuchu Zatem może tak jak Patryk napisał siada łożysko(a) alternatora. Zatrzymuje/blokuje się na ułamek sekundy blokując pasek, przygasają światła i wspomaganie nie domaga. Pytanie jest czy w tym VW jest to razem na jednym pasku(alt. pompa wspomagania i np. pompa wody)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBSON 13 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 tak, w aucie jest jeden pasek od wszystkiego! Dziękuję wszystkim za próbę pomocy reanimacji mojej polówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 25 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 No to może pompa wody też coś do tego układu wnosi? Zawsze to 2 dodatkowe łożyska Skoro pasek wieloklin-owy był wymieniany to to może zmiana naciągu spowodowała właśnie takie objawy. A przed wymianą paska jak się auto zachowywało? Tak samo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBSON 13 Opublikowano 25 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Przygasania świateł z przeskokami nie widziałem i nie odczuwałem do wczoraj, a kontrolka od wspomagania się zapalała sporadycznie lecz nie było czuć żadnej odczuwalnej różnicy podczas prowadzenia samochodu i kręcenia kierownicą do miej więcej tydzień/dwa temu! Chyba wystarczy...we wtorek jadę z polówką na komputer to może coś wyjdzie (jak coś znajdzie to napiszę), a później w tygodniu do elektryka na obdukcje całej elektryki (jak coś znajdzie, to też dam znać) - jeszcze raz wielkie dzięki :-] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 25 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 No to ja stawiam na któryś z tych elementów: pompa wspomagania, alternator lub pompa wody. Najprościej byłoby zdjąć pasek i sprawdzić opory toczenia tych elementów oraz luzy poprzeczne na osiach. W każdym razie Powodzenia!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBSON 13 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2011 Witam Na kompie wyszedł błąd czujnika wspomagania, który prawdopodobnie może mieć wpływ na moje 2 wymienione problemy. Czujnik na szczęście jest poza pompą, a nie w niej, bo bym musiał wymieniać całą pompę (teraz szukam czujnika) - jak założę i skasuje błąd to napiszę jakie są tego rezultaty! Pozdrawiam :-] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.