Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka:cry:jak w tytule...na korku od wlewu oleju i na bagnecie jest biala maż do tego kopci na biało nawet jak sie zagrzeje:cry:prawdopodobnie pobiera płyn chłodzacy,ale nie zauwazylem zeby za duzo ubywalo.Czy wymiana uszczelki pod glowica wystarczy zeby zapobiec temupytanie_bmw(olej wymienialem 2 miechy temu Castrol gtx 5w 40 pol syntetyk)z gory dziekij

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany uszczelka pod głowicą i jak kolega pisał sprawdzenie czy głowica równa, ale jezeli się nie grzeje to pewnie głowica będzie ok. Wiecej nie jeździj zanim naprawisz. Miałem kiedyś przypadek w 320d 150KM że olej był w wodzie a winna temu była chłodniczka olejowa więc silnika nie trzeba było rozbierać, możliwe że ta chłodniczka działa też w drugą strone i jest tak jak napisałeś. Naprawa kosztowala mnie 200zł :)

Nie wiem czy w benzynie masz chłodniczke olejową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będe się powtarzał bo diagnozę dali Ci już!! ale od razu najlepiej splanować i sprawdzić!! ewentualnie przeszlifować gniazda zaworowe(ale to nie konieczność) , żeby się potem nie zdziwić !!! nie będzie pobierał po wymianie!!chyba że gdzieś z króćca Ci będzie lecieć:):)lolol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świstek poczekaj chwilę z tą wymianą uszczelki.

1.Jaki ubytek płynu chłodniczego zauważyłeś?.

2.Czy aby napewno nie ma wycieku?trudno czasem to zlokalizować.

3.Jaki jest poziom oleju?-wzrasta?

4.Czy w płynie chłodniczym jest olej?

5.Ten osad na bagnecie i korku to cienka warstewka?Jeśli tak to wytrzyj korek i przejedź ze 30km jednorazowo i znów skontroluj korek.

6.jakie trasy robisz?krótkie?w większości na niedogrzanym silniku?

7.auto stało 2miesiące nie używane?wszędobylska wilgoć zaczyna wyłazić i z oleju i z układu wydechowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no i nie zabieraj się za tą robotę jeśli nigdy tego nie robiłeś-troche ***..nia jest i czasem książka nie pomoże.No chyba że masz zastępcze autko i nie zależy tobie na tej e46 i w razie czego gotowy jesteś ponieść 3krotnie większą kwotę w ramach edukacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Ci nie ucieka płyn chłodniczy to ja bym obstawiał niedogrzane auto , tzn. jazda po mieście na krótkich odcinkach , takie są objawy jak żółtawa maź na korku oleju , przejedź się w dłuższą trasę i zobacz co bądzie , tylko najpierw usuń syf z korka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Ci nie ucieka płyn chłodniczy to ja bym obstawiał niedogrzane auto , tzn. jazda po mieście na krótkich odcinkach , takie są objawy jak żółtawa maź na korku oleju , przejedź się w dłuższą trasę i zobacz co bądzie , tylko najpierw usuń syf z korka .

Potwierdzam bo sam sie kiedys wystraszylem.Wymiana oleju i wyczyszczenie ,syfu brak:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź,sprawdź,tak jak Dziki pisze,z tą uszczelką to ostateczność,a już nie raz wyszło,że najprostsze rozwiązanie jest najskuteczniejsze,

odpal silnik,odkręć korek wlewu oleju,jak będzie piszczał,gasnął,to na stówe odma,jeśli kupiłeś niedawno auto,wątpie,żeby ktoś ją kiedyś wymienił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świstek poczekaj chwilę z tą wymianą uszczelki.

1.Jaki ubytek płynu chłodniczego zauważyłeś?.

2.Czy aby napewno nie ma wycieku?trudno czasem to zlokalizować.

3.Jaki jest poziom oleju?-wzrasta?

4.Czy w płynie chłodniczym jest olej?

5.Ten osad na bagnecie i korku to cienka warstewka?Jeśli tak to wytrzyj korek i przejedź ze 30km jednorazowo i znów skontroluj korek.

6.jakie trasy robisz?krótkie?w większości na niedogrzanym silniku?

7.auto stało 2miesiące nie używane?wszędobylska wilgoć zaczyna wyłazić i z oleju i z układu wydechowego.

a,wiec tak 1.w ciagu 2 miesiecy ok 200ml ze zbiorniczka wyrownawczego.2.zagladalem w kazdy zakamarek i sucho z tego co widze na podjezdzie tak samo(chyba ze ubywa podczas jazdy)3.oleju ubywa ok 1ltr na miecha musze lac.4.w plynie chlodniczym nie ma oleju.5.wytarlem korek, bagnet i przejechalem dzis od strzała 60 kilosow(na korku nie ma osadu,na bagnecie jest i to za kazdym razem co sprawdzam.6.raczej krotkie trasy,ale czesto czasami 10 razy wyjezdzam z pod domu(na miasto i z powrotem:)jak samolotem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź,sprawdź,tak jak Dziki pisze,z tą uszczelką to ostateczność,a już nie raz wyszło,że najprostsze rozwiązanie jest najskuteczniejsze,

odpal silnik,odkręć korek wlewu oleju,jak będzie piszczał,gasnął,to na stówe odma,jeśli kupiłeś niedawno auto,wątpie,żeby ktoś ją kiedyś wymienił

sprawdzalem nie piszczy i pracuje normalnie takze to chyba nie odma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po odpaleniu silnika zauważyłem, że leci dym z tego miejsca ( okolice kolektora), śmierdzi jak spalony olej. Po włączeniu nawiewu w środku - śmierdzi tak samo przez około 5 min dopóki auto się nie zagrzeje.

Co do białego dymu z wydechu to po przejechaniu około 60 km przestał kopcic ( teraz gdy odpale silnik nie dymi wogóle).

Odkręciłem korek wlewu oleju - nie zauważyłem żadnego osadu tylko śmierdziało spalonym olejem i lekki dymek.

Na bagnecie żółta maź.

Podejrzewam, że jutro rano gdy odpale silnik to będzie dymił na bialo.

Co myślicie koledzy na ten temat??? Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzynka przy odpaleniu jak chodzi na ssaniu zawsze troszkę podymi. Tak jak diesel zakopci przy odpalaniu.

Co do twojego problemu to trudno stwierdzić czy to uszczelka bo 200ml w 2 miesiące to nie jest dużo... ale gdzieś ucieka.

Co do oleju to jak robiz takie krótkie dystanse i czesto palisz silnik to masło sie zrobi nie ma siły.

Olej Ci wciąga mówisz, a jak dajesz gazu do czerwonego pola to zakopci? albo w drugą strone daj na 2 do czerwonego pola i puść gaz patrząc czy kopci na dohamowaniu silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzynka przy odpaleniu jak chodzi na ssaniu zawsze troszkę podymi. Tak jak diesel zakopci przy odpalaniu.

Co do twojego problemu to trudno stwierdzić czy to uszczelka bo 200ml w 2 miesiące to nie jest dużo... ale gdzieś ucieka.

Co do oleju to jak robiz takie krótkie dystanse i czesto palisz silnik to masło sie zrobi nie ma siły.

Olej Ci wciąga mówisz, a jak dajesz gazu do czerwonego pola to zakopci? albo w drugą strone daj na 2 do czerwonego pola i puść gaz patrząc czy kopci na dohamowaniu silnikiem.

jak jest juz dobrze rozgrzany to moge mu cisnac do konca i nie kopci,sprawdzałem 15 minut temu jak powiedziałes.Najprawdopodobniej byl troche zastany i przez te pare dni musial wyrzucic z siebie wilgoc ktora sie mogla dostac do silnika(tak mysle)nie wiem tylko dlaczego dymi gdy jest zimny z tego miejsca co na zdjeciu(mega smierdzi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na telefonie słabo ta fotka u mnie wygląda ale ten litr oleju na dolewki to pewnie dokłada się ten wyciek.

Jak dla mnie-to nie uszczelka więc "iziii men" ale układ chłodzenia w bmw jest kapryśny i olewany zwykle robi duże problemy zatem nie olewaj tych 200ml.Znajdź ten wyciek-może podsącza któryś króciec,opaska.

Patrząc od góry nie wiele widać a przy 200ml nie licz na jakiś mega trysk i nieszczelność.Szukaj osadu po płynie bo taki zostaje przy wyciekach.

Przydałby się kanał,zdjęta osłona silnika i oglądanie połączen wodnych od spodu-grawitacja robi swoje.

Osad na bagnecie jest w którym miejscu?w górnej części nad wskaźnikiem max czy od dołu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na telefonie słabo ta fotka u mnie wygląda ale ten litr oleju na dolewki to pewnie dokłada się ten wyciek.

Jak dla mnie-to nie uszczelka więc "iziii men" ale układ chłodzenia w bmw jest kapryśny i olewany zwykle robi duże problemy zatem nie olewaj tych 200ml.Znajdź ten wyciek-może podsącza któryś króciec,opaska.

Patrząc od góry nie wiele widać a przy 200ml nie licz na jakiś mega trysk i nieszczelność.Szukaj osadu po płynie bo taki zostaje przy wyciekach.

Przydałby się kanał,zdjęta osłona silnika i oglądanie połączen wodnych od spodu-grawitacja robi swoje.

Osad na bagnecie jest w którym miejscu?w górnej części nad wskaźnikiem max czy od dołu?[/quote

od min w doł(własnie teraz jak sprawdzałem to sie skruszył,rozpadł sie i została tylko srodkowa czesc;mega dziwne jak dla mnie co ty na to DZIKI???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdź dokładnie czy gdzieś ci nie sączy zarówno oleju jak i płynu, bo po tych wszystkich zabiegach i info które dałeś to raczej nie będzie uszczelka ale nieszczelność gdzieś na wężach chłodnicy i ubytek oleju powstający przez jego wyciskanie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...