swistek Opublikowano 22 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Siemka:cry:jak w tytule...na korku od wlewu oleju i na bagnecie jest biala maż do tego kopci na biało nawet jak sie zagrzeje:cry:prawdopodobnie pobiera płyn chłodzacy,ale nie zauwazylem zeby za duzo ubywalo.Czy wymiana uszczelki pod glowica wystarczy zeby zapobiec temupytanie_bmw(olej wymienialem 2 miechy temu Castrol gtx 5w 40 pol syntetyk)z gory dziekij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 22 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Uszczelka to na 100% do wymiany , ale też trzeba sprawdzić głowicę czy aby gdzieś nie pękła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 22 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 też mi się zdaje że uszczeleczka ci puściła, sprawdzić też należy szczelność samej głowicy jak kolega wyżej pisze, no i należało by ja delikatnie podgryźć znaczy się splanować przy wymianie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kevin Opublikowano 22 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Do wymiany uszczelka pod głowicą i jak kolega pisał sprawdzenie czy głowica równa, ale jezeli się nie grzeje to pewnie głowica będzie ok. Wiecej nie jeździj zanim naprawisz. Miałem kiedyś przypadek w 320d 150KM że olej był w wodzie a winna temu była chłodniczka olejowa więc silnika nie trzeba było rozbierać, możliwe że ta chłodniczka działa też w drugą strone i jest tak jak napisałeś. Naprawa kosztowala mnie 200zł Nie wiem czy w benzynie masz chłodniczke olejową... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrinarnE30 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 I jak będziesz ją sprawdzać to dobrze ją wyczyść... Bo na syfie możesz nie zobaczyć drobnego pęknięcia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swistek Opublikowano 22 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 a czy po wymianie nie bedzie pobierał wody?ile kosztuje wymiana samej uszczelki?Głowica mam nadzieje ze ok bo nie grzeje sie zbyt szybko,poki co nie jezdze dodam ze Becia stała 2 miechy pod domem bo mnie nie bylo:(dziekij panowie za szybka pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 22 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 nie będe się powtarzał bo diagnozę dali Ci już!! ale od razu najlepiej splanować i sprawdzić!! ewentualnie przeszlifować gniazda zaworowe(ale to nie konieczność) , żeby się potem nie zdziwić !!! nie będzie pobierał po wymianie!!chyba że gdzieś z króćca Ci będzie lecieć:)lolol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swistek Opublikowano 22 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 mozna zrobic to samemu pod domem (z ksiazka)czy raczej sie nie zabierac?ps.nigdy w zyciu nie wymienialem uszczelki w zadnym aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kevin Opublikowano 22 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 ROTFL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 22 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 świstek poczekaj chwilę z tą wymianą uszczelki. 1.Jaki ubytek płynu chłodniczego zauważyłeś?. 2.Czy aby napewno nie ma wycieku?trudno czasem to zlokalizować. 3.Jaki jest poziom oleju?-wzrasta? 4.Czy w płynie chłodniczym jest olej? 5.Ten osad na bagnecie i korku to cienka warstewka?Jeśli tak to wytrzyj korek i przejedź ze 30km jednorazowo i znów skontroluj korek. 6.jakie trasy robisz?krótkie?w większości na niedogrzanym silniku? 7.auto stało 2miesiące nie używane?wszędobylska wilgoć zaczyna wyłazić i z oleju i z układu wydechowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 aha no i nie zabieraj się za tą robotę jeśli nigdy tego nie robiłeś-troche ***..nia jest i czasem książka nie pomoże.No chyba że masz zastępcze autko i nie zależy tobie na tej e46 i w razie czego gotowy jesteś ponieść 3krotnie większą kwotę w ramach edukacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 I jak odkręcisz korek oleju nie piszczy?,syf na bagnecie i korku to także objawy odmy do wymiany,kopcenie zresztą też(ja bym ją obstawiał) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Jeśli Ci nie ucieka płyn chłodniczy to ja bym obstawiał niedogrzane auto , tzn. jazda po mieście na krótkich odcinkach , takie są objawy jak żółtawa maź na korku oleju , przejedź się w dłuższą trasę i zobacz co bądzie , tylko najpierw usuń syf z korka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomski Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Jeśli Ci nie ucieka płyn chłodniczy to ja bym obstawiał niedogrzane auto , tzn. jazda po mieście na krótkich odcinkach , takie są objawy jak żółtawa maź na korku oleju , przejedź się w dłuższą trasę i zobacz co bądzie , tylko najpierw usuń syf z korka . Potwierdzam bo sam sie kiedys wystraszylem.Wymiana oleju i wyczyszczenie ,syfu brak:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swistek Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 dziekij chlopaki za rady i odpowiedzi;zrobie test sprawdze jeszcze raz wszystko,trzymam sie waszych wskazowek i wieczorkiem napisze co i jak...pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 sprawdź,sprawdź,tak jak Dziki pisze,z tą uszczelką to ostateczność,a już nie raz wyszło,że najprostsze rozwiązanie jest najskuteczniejsze, odpal silnik,odkręć korek wlewu oleju,jak będzie piszczał,gasnął,to na stówe odma,jeśli kupiłeś niedawno auto,wątpie,żeby ktoś ją kiedyś wymienił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swistek Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 chulam nim 3 latka i oprocz plynow,olejow do dnia dzisiejszego nic sie nie dzialo(no pobierał olej od poczatku ok 1ltr na miesiac 400km tygodniowo robilem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swistek Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 świstek poczekaj chwilę z tą wymianą uszczelki.1.Jaki ubytek płynu chłodniczego zauważyłeś?. 2.Czy aby napewno nie ma wycieku?trudno czasem to zlokalizować. 3.Jaki jest poziom oleju?-wzrasta? 4.Czy w płynie chłodniczym jest olej? 5.Ten osad na bagnecie i korku to cienka warstewka?Jeśli tak to wytrzyj korek i przejedź ze 30km jednorazowo i znów skontroluj korek. 6.jakie trasy robisz?krótkie?w większości na niedogrzanym silniku? 7.auto stało 2miesiące nie używane?wszędobylska wilgoć zaczyna wyłazić i z oleju i z układu wydechowego. a,wiec tak 1.w ciagu 2 miesiecy ok 200ml ze zbiorniczka wyrownawczego.2.zagladalem w kazdy zakamarek i sucho z tego co widze na podjezdzie tak samo(chyba ze ubywa podczas jazdy)3.oleju ubywa ok 1ltr na miecha musze lac.4.w plynie chlodniczym nie ma oleju.5.wytarlem korek, bagnet i przejechalem dzis od strzała 60 kilosow(na korku nie ma osadu,na bagnecie jest i to za kazdym razem co sprawdzam.6.raczej krotkie trasy,ale czesto czasami 10 razy wyjezdzam z pod domu(na miasto i z powrotem:)jak samolotem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swistek Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 sprawdź,sprawdź,tak jak Dziki pisze,z tą uszczelką to ostateczność,a już nie raz wyszło,że najprostsze rozwiązanie jest najskuteczniejsze,odpal silnik,odkręć korek wlewu oleju,jak będzie piszczał,gasnął,to na stówe odma,jeśli kupiłeś niedawno auto,wątpie,żeby ktoś ją kiedyś wymienił sprawdzalem nie piszczy i pracuje normalnie takze to chyba nie odma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swistek Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Dzisiaj po odpaleniu silnika zauważyłem, że leci dym z tego miejsca ( okolice kolektora), śmierdzi jak spalony olej. Po włączeniu nawiewu w środku - śmierdzi tak samo przez około 5 min dopóki auto się nie zagrzeje. Co do białego dymu z wydechu to po przejechaniu około 60 km przestał kopcic ( teraz gdy odpale silnik nie dymi wogóle). Odkręciłem korek wlewu oleju - nie zauważyłem żadnego osadu tylko śmierdziało spalonym olejem i lekki dymek. Na bagnecie żółta maź. Podejrzewam, że jutro rano gdy odpale silnik to będzie dymił na bialo. Co myślicie koledzy na ten temat??? Z góry dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Benzynka przy odpaleniu jak chodzi na ssaniu zawsze troszkę podymi. Tak jak diesel zakopci przy odpalaniu. Co do twojego problemu to trudno stwierdzić czy to uszczelka bo 200ml w 2 miesiące to nie jest dużo... ale gdzieś ucieka. Co do oleju to jak robiz takie krótkie dystanse i czesto palisz silnik to masło sie zrobi nie ma siły. Olej Ci wciąga mówisz, a jak dajesz gazu do czerwonego pola to zakopci? albo w drugą strone daj na 2 do czerwonego pola i puść gaz patrząc czy kopci na dohamowaniu silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swistek Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Benzynka przy odpaleniu jak chodzi na ssaniu zawsze troszkę podymi. Tak jak diesel zakopci przy odpalaniu.Co do twojego problemu to trudno stwierdzić czy to uszczelka bo 200ml w 2 miesiące to nie jest dużo... ale gdzieś ucieka. Co do oleju to jak robiz takie krótkie dystanse i czesto palisz silnik to masło sie zrobi nie ma siły. Olej Ci wciąga mówisz, a jak dajesz gazu do czerwonego pola to zakopci? albo w drugą strone daj na 2 do czerwonego pola i puść gaz patrząc czy kopci na dohamowaniu silnikiem. jak jest juz dobrze rozgrzany to moge mu cisnac do konca i nie kopci,sprawdzałem 15 minut temu jak powiedziałes.Najprawdopodobniej byl troche zastany i przez te pare dni musial wyrzucic z siebie wilgoc ktora sie mogla dostac do silnika(tak mysle)nie wiem tylko dlaczego dymi gdy jest zimny z tego miejsca co na zdjeciu(mega smierdzi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 na telefonie słabo ta fotka u mnie wygląda ale ten litr oleju na dolewki to pewnie dokłada się ten wyciek. Jak dla mnie-to nie uszczelka więc "iziii men" ale układ chłodzenia w bmw jest kapryśny i olewany zwykle robi duże problemy zatem nie olewaj tych 200ml.Znajdź ten wyciek-może podsącza któryś króciec,opaska. Patrząc od góry nie wiele widać a przy 200ml nie licz na jakiś mega trysk i nieszczelność.Szukaj osadu po płynie bo taki zostaje przy wyciekach. Przydałby się kanał,zdjęta osłona silnika i oglądanie połączen wodnych od spodu-grawitacja robi swoje. Osad na bagnecie jest w którym miejscu?w górnej części nad wskaźnikiem max czy od dołu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swistek Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 na telefonie słabo ta fotka u mnie wygląda ale ten litr oleju na dolewki to pewnie dokłada się ten wyciek.Jak dla mnie-to nie uszczelka więc "iziii men" ale układ chłodzenia w bmw jest kapryśny i olewany zwykle robi duże problemy zatem nie olewaj tych 200ml.Znajdź ten wyciek-może podsącza któryś króciec,opaska. Patrząc od góry nie wiele widać a przy 200ml nie licz na jakiś mega trysk i nieszczelność.Szukaj osadu po płynie bo taki zostaje przy wyciekach. Przydałby się kanał,zdjęta osłona silnika i oglądanie połączen wodnych od spodu-grawitacja robi swoje. Osad na bagnecie jest w którym miejscu?w górnej części nad wskaźnikiem max czy od dołu?[/quote od min w doł(własnie teraz jak sprawdzałem to sie skruszył,rozpadł sie i została tylko srodkowa czesc;mega dziwne jak dla mnie co ty na to DZIKI??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leo Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Kolego sprawdź dokładnie czy gdzieś ci nie sączy zarówno oleju jak i płynu, bo po tych wszystkich zabiegach i info które dałeś to raczej nie będzie uszczelka ale nieszczelność gdzieś na wężach chłodnicy i ubytek oleju powstający przez jego wyciskanie się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.