Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj odebrałem auto od mechanika. Była zregenerowana pompa wtryskowa vp44 i 2 wtryski lały i również zostały zregenerowane. I teraz jest taki problem jak jadę i mam 2 tys obrotów i daje w gaz i wtedy powinno ciągnąć turbo to nic się nie dzieje przyspiesza ale tak jak by bez turbo i jak odpuszczę gaz i wcisnę ponownie to wtedy turbina wciska w fotele i ciągnie . Z czego to wynika? czy to może coś od pompy? źle coś złożyli czy coś? Wkur..... się trochę bo już ponad 2 tys włożyłem i teraz jak turbo chodzi i wszystko jest ok to coś z tym gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja nie wiem po co go odbierałeś nie była jazdy próbnej,możne mechanik chce ci cały silnik wymieniać po kolei.Posprawdzaj sobie elektrozaworek od turbo wyczysc filierek,ewentualnie podmień cały elektrozawór od egr jest na 90% taki sam one czasem siadają bo z tego co pamiętam co pisałeś w poprzednich postach to turbo sprawdzili i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie odebrałem bo powiedział że to niby może być od tego że stał 3 tygodnie i powiedział żebym pojeździł parę dni. elektrozawór były podmieniane już wcześniej i były ok, egr również był czyszczony. Nie wiem jak to jest z tym ustawieniem początku wtrysku po regeneracji pompy. Mechanik jak ją wyjmował to zblokował rozrząd i ustawił pompę na 1 cylindrze i po regeneracji gościu też ją ustawił na 1 cylindrze i tak została znów zamontowana. Tylko nie wiem jak to jest właśnie z tym ustawieniem początku wtrysku czy jak on tak już zrobił to jest ok czy trzeba właśnie ustawiać ten początek wtrysku bo z tego co czytałem na niektórych postach to właśnie jak mieli źle ustawiony to mieli takie i inne objawy. Dodam że auto jak już się wkręci że ta turbina łapie to idzie. Najgorzej jest z niskich obrotów muszę odpuszczać gaz i ponownie wciskać aż załapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to już mam dosyć tego mechaniora bo jak do niego zaniose to znów z tydzien bedzie stał zanim sprawdzi wogule bo za***isty ruch ma. Wku....lem sie troche bo teraz po regeneracji pompy jak ciągnie turbo za***iscie i do konca to nie lapie za pierwszym razem, dodam ze wymienilem olej i wszystkie filtry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzięki chyba faktycznie dzisiaj podjadę do mechaniora który go składał. Bo dodam że mechanik mi wyjmował pompę i ja sam ją zawoziłem do warszawy do regeneracji i za tydzień odebrałem przywiozłem no i mechanior poskładał wszystko wymienil oleje filtry, te wtryski 2 które lały no i powinno być dobrze a tu dusi się. Oleju jak narazie nie bierze. Może faktycznie jak coś składali to jakiś wąż nie założyli albo czegoś nie zauważyli. Dzieki wam za podpowiedzi.

Edytowane przez gracjan177
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze chcialem sie tylko zapytac czy po wyjęciu pompy i zblokowaniu na 1 cylindrze i jak facet ją zregenerował i tesz ustawil na 1 cylindrze to jak ją montują to trzeba i tak ustawiac na kompie początek wtrysku czy nie? b mechanior jak wszystko zamontowal to tylko podlonczyl pod kompa skasowal bledy i pokazalo system sprawny i nic nie ustawial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaja. Byłem na kompie i teraz pokazuje jakiś błąd zawór doładowania czy cos takiego, i sprawdzał gościu doładowanie w momencie gazu gdzie powinno być np:2000 to było 1000 z hakiem dopiero potem łapało normalnie tak samo jak w jeździe. W poniedziałek ma wyjąć turbinę rozebrać i wyczyścić i posprawdzać wszystkie węże no i zobaczymy. Ale jaja bez kitu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Odświeżam temat. Odebrałem autko od mechaniora . Turbina wyczyszczona, węże wymienione i dalej hu...... to samo. Daje w gaz a on zamiast przyspieszac to zwalnia tak jak by sie dusil, odpuszczam i tak pare razy az wkreci sie na ponad 2 tys i wtedy ciągnie turbo. Co to może byc? bo jusz normalnie mnie hu. strzela

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to coś z elektrozaworem. Trzeba by podłączyć pod komputer i pojeździć i zobaczyć jakie ciśnienie daje turbo, następnie odłączyć całkiem elektrozawór i porównać. Może być tak ze on ci w ogóle nie działa a turbina ma stałe nastawienie i dlatego powyżej 2000 obrotów idzie a na dole nie. Do tego wężyki trzeba sprawdzić bo możesz mieć nieszczelność. Na tym bym się skupił!

Jeśli to nie to to posprawdzał bym przepływomierz. Podstawowy test to 4 gieg prędkość około 100 km/h i gaz do dechy -> obserwacja -> ekonomizer powinien dojść do 20 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyki były sprawdzane. Pod komputer również auto bylo podłączane i na postoju i w trakcie jazdy gdy dawałem gazu i np powinno być doładowanie 2010 to dało 1700 a za chwile dałem ponownie gaz i dawało nawet o 10 więcej niż wymagane. Elektro zaworki również było podmieniane z tym od egr i to samo. na 4 biegu jak jadę około stówki i daje w gaz do dechy to właśnie najpierw jest zamul odpuszczam gaz daje ponownie i idzie ekonomizer do końca wiec przepływka chyba dobra. Mam pytanie odnośnie po regeneracji pompy wtryskowej i jej zamontowaniu to czy trzeba ustawiać kąt wtrysku? bo do tego gościa który mi regenerował dzwoniłem to powiedział że trzeba i że od tego mi się tak dzieje bo ma za dużą dawkę paliwa i dlatego też kopci na czarno. Z kolei zadzwoniłem do boscha do Sochaczewa, to powiedzieli że jak pompa była zblokowana na 1 cylindrze to nie trzeba ustawiać, i że na pewno jest źle pompa zrobiona. Tylko dziwne mi to trochę że teraz nie pokazuje błędu pompy na komputerze, więc chyba jest dobra, a gościu mi powiedział że ci z boscha specjalnie tak mówią bo chcą naciągnąć żeby u nich zregenerować. I jeszcze coś. Jak można samemu sprawdzić te zaworki egr i podciśnienia turbo doładowania? bo były tylko zamieniane miejscami, ale może można jeszcze jakoś? z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...