Michu Opublikowano 23 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 Witam Mam pytanko . :?: Jak zachowuje się autko przy codziennej jeździe z zeszperowanym mostem :?: Jakieś wady , zalety :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 23 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 cytat z innego forum: "25% blokady w teorii i w praktyce znaczy tyle że koła są spięte razem do momentu gdy obciążenie jednego z kół jest o dany procent większe, - wtedy most powinien puścić . w praktyce 25% powoduje ze w większości przypadków zostawiamy 2 czarne ślady a nie jeden Wink bo nie dochodzi do rozpięcia mostu. ( zazwyczaj nie mamy aż takich różnic przyczepności by przekroczyć te 25%). taka wartość wystarcza a da sie na tym jeździć normalnie. oczywiście da sie zaobserwować momęt puszczenia blokady - dobrze to widac przy powolnej jeździe w ciasnych łukach na osiedlowych uliczkach. Całkowita blokada powodowała by niepotrzebne naprężenia przenoszone na auto i szybsze ( większe ) obciążenia opon. sądze ze pow. 40% nie dało by się normalnie jeżdzić." "Zalozmy ze na kazde napedzane kolo przypada 100% mocy ktore to kolo moze przeniesc - mowimy o idealnych warunkach - super przyczepnosc dobre opony itp...po zmianie tych warunkow na gorsze (jedno kolo na piasku,zwirze czy oleju Wink ) dyfer bez szpery przekazuje cala moc z walu na to kolo ktore stoi na nawierzchni o gorszej przyczepnosci - a na drugie to ktore stoi na asfalcie idzie 0% - dlatego nie mozesz wyjechac ze sniegu - stoisz w miejscu i kreci ci sie jedno kolo - przy dyfrze zeszperowanym np 40 % moc w takich warunkach jest takze przekazywana na kolo ktore stoi na ''lepszej'' nawierzchni i nigdy nie mniej niz 40% z tych 100% ktore to kolo jest w stanie przyjac. Dlatego przy dyfrze ze szpera trzeba uwazac na zarzucanie tylu szczegolnie jak jest mokro itp bo zawsze moc przenoszona jest na obydwa kola - nawet jak wpadniesz w kaluze, wlecisz jednym kolem na piasek itp - truskawka od razu jedzie swoim torem ( bo to kolo ktore idzie po piasku nie napedza auta [nie ma przyczepnosci] a drugie dostajac 40% mocy pcha auto) - pozytywna strona uzytkowania szpery to maksymalna mozliwosc wykorzystania mocy przy ruszaniu oraz dla lubiacych jezdzic bokiem dodatkowe ulatwienie do takiej zabawy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu Opublikowano 23 Lipca 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2006 W moim weteranie zanosi się na wymianę mostu .... więc czemu nie zeszperowany . Czyli , ogólnie to będzie lepiej . Zależy w jakiej cenie się trafi . :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 24 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 michu nawet mnie nie denerwuj że będziesz miał szperę!!!! to jest moje marzenia .zima by była piękna z tym!!! <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 24 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 michy ja juz szukam od miesiaca i lipa 4.10 25% pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 26 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Od dzisiaj jestem uzytkwonikiem szpery! Mam most z M3 E30 S3.25 (25%) W codzienniej jezdzie nieodczuwam roznicy! Za to jak wcisne gaz, to rob isie ciekawie, start jest na 100% szybszy. Ale ztreba uwazac (dzismnie obrocilo na rondzie :twisted: ) tzreba szybko kontrowac. Ale najlepsze bylo jak podjechalem pod uzcelnie izaparkowalem robiac 180 stopni na 1 biegu, pozneij tylko sobei wycofalem do kraweznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Liqid Opublikowano 9 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2006 warto założyc szpere do Mojej E30 coupe silnik M40B16 stan B.Dobry?? zrywa gume na 205-tkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 10 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 mysle ze szpere warto zawsze zalozyc, ale to takie koszta ze mozesz M20 kupic chyba ze znajdziesz promocje gdzies pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 10 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 cena sa od 700 w gore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Liqid Opublikowano 10 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 heh to sobie nrazie odpuszcze.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OpTo Opublikowano 10 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2006 a ja raczej pomysle bo cos z moim mostem niegra wiec trzeba zaoszczedzic troszke i kupic most ze szpera ;] tylko teraz jaki Enzo kupiles jego oznaczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 11 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 a ja raczej pomysle bo cos z moim mostem niegra wiec trzeba zaoszczedzic troszke i kupic most ze szpera ;] tylko teraz jaki Enzo kupiles jego oznaczenie Chyba chodzi ci o pzrelozenie a nie oznaczenie... :wink: Ja akurat dorwalem takie przelozenie jak orginalnie mialem, mianowicie: 3.25... W M3 byly montowanez pzrelozeniem S3.25 i S3.20 - oba mozna zalozyc Mozesz zalozyc kazde ale bedziesz mial albo krotsze, albo dluzsze biegi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OpTo Opublikowano 11 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2006 na wiosne pomysle o tym a poki co mysle o odbrych zimowkach z felgami jaki rozmiar zimowek ?? bo to jest dosc wazne chyba co nie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enzo Opublikowano 12 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 na wiosne pomysle o tym a poki co mysle o odbrych zimowkach z felgami jaki rozmiar zimowek ?? bo to jest dosc wazne chyba co nie ?? Ja tam pale wszystko co mam pod reka!! :lol: Pamietam jak kiedys kupilem dwie nowki oponki 195/50/15 no i tyzdien wytrzymaly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jeztom Opublikowano 12 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 szpera to piekna sprawa, szczególnie zimą się przydaje, ale potzreba trochę wprawy w jeździe. Mosty ze szpera moga być nawet z E28 o przełożeniu 3.25, np z modelu 533. PS: ja mam do sprzedania most ze szperą do E30 z przełożeniem 3.25 8) Razem z mostem daję gratis całe E30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OpTo Opublikowano 12 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 i problem ze zlomowamiem autka z glowy ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jeztom Opublikowano 12 Października 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2006 i problem ze zlomowamiem autka z glowy ;] eee tam Autko jeszcze pojeździ długo, poprostu ten most kosztuje pare tysięcy 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.