Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Zeszperowany most


Rekomendowane odpowiedzi

cytat z innego forum:

"25% blokady w teorii i w praktyce znaczy tyle że koła są spięte razem do momentu gdy obciążenie jednego z kół jest o dany procent większe, - wtedy most powinien puścić .

w praktyce 25% powoduje ze w większości przypadków zostawiamy 2 czarne ślady a nie jeden Wink bo nie dochodzi do rozpięcia mostu. ( zazwyczaj nie mamy aż takich różnic przyczepności by przekroczyć te 25%).

taka wartość wystarcza a da sie na tym jeździć normalnie.

oczywiście da sie zaobserwować momęt puszczenia blokady - dobrze to widac przy powolnej jeździe w ciasnych łukach na osiedlowych uliczkach.

Całkowita blokada powodowała by niepotrzebne naprężenia przenoszone na auto i szybsze ( większe ) obciążenia opon.

sądze ze pow. 40% nie dało by się normalnie jeżdzić."

"Zalozmy ze na kazde napedzane kolo przypada 100% mocy ktore to kolo moze przeniesc - mowimy o idealnych warunkach - super przyczepnosc dobre opony itp...po zmianie tych warunkow na gorsze (jedno kolo na piasku,zwirze czy oleju Wink ) dyfer bez szpery przekazuje cala moc z walu na to kolo ktore stoi na nawierzchni o gorszej przyczepnosci - a na drugie to ktore stoi na asfalcie idzie 0% - dlatego nie mozesz wyjechac ze sniegu - stoisz w miejscu i kreci ci sie jedno kolo - przy dyfrze zeszperowanym np 40 % moc w takich warunkach jest takze przekazywana na kolo ktore stoi na ''lepszej'' nawierzchni i nigdy nie mniej niz 40% z tych 100% ktore to kolo jest w stanie przyjac. Dlatego przy dyfrze ze szpera trzeba uwazac na zarzucanie tylu szczegolnie jak jest mokro itp bo zawsze moc przenoszona jest na obydwa kola - nawet jak wpadniesz w kaluze, wlecisz jednym kolem na piasek itp - truskawka od razu jedzie swoim torem ( bo to kolo ktore idzie po piasku nie napedza auta [nie ma przyczepnosci] a drugie dostajac 40% mocy pcha auto) - pozytywna strona uzytkowania szpery to maksymalna mozliwosc wykorzystania mocy przy ruszaniu oraz dla lubiacych jezdzic bokiem dodatkowe ulatwienie do takiej zabawy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dzisiaj jestem uzytkwonikiem szpery!

Mam most z M3 E30 S3.25 (25%)

W codzienniej jezdzie nieodczuwam roznicy!

Za to jak wcisne gaz, to rob isie ciekawie, start jest na 100% szybszy.

Ale ztreba uwazac (dzismnie obrocilo na rondzie :twisted: ) tzreba szybko kontrowac.

Ale najlepsze bylo jak podjechalem pod uzcelnie izaparkowalem robiac 180 stopni na 1 biegu, pozneij tylko sobei wycofalem do kraweznika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
a ja raczej pomysle bo cos z moim mostem niegra :D wiec trzeba zaoszczedzic troszke i kupic most ze szpera ;] tylko teraz jaki Enzo kupiles jego oznaczenie ;)

Chyba chodzi ci o pzrelozenie a nie oznaczenie... :wink: Ja akurat dorwalem takie przelozenie jak orginalnie mialem, mianowicie: 3.25... :)

W M3 byly montowanez pzrelozeniem S3.25 i S3.20 - oba mozna zalozyc :)

Mozesz zalozyc kazde ale bedziesz mial albo krotsze, albo dluzsze biegi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szpera to piekna sprawa, szczególnie zimą się przydaje, ale potzreba trochę wprawy w jeździe. Mosty ze szpera moga być nawet z E28 o przełożeniu 3.25, np z modelu 533.

PS: ja mam do sprzedania most ze szperą do E30 z przełożeniem 3.25 :D 8)

Razem z mostem daję gratis całe E30 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...