Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam was koledzy, mam do was sprawę z którą borykam się już od prawie miesiąca. Posiadam BMW E36 z silnikiem 1,9 (1895ccm) o mocy 140 koni. Oznaczenie silnika M44B19. Mój przypadek wygląda tak: podczas jazdy urwało mi taką blaszkę z membramy podciśnieniowej w kolektorze i wpadła do silnika robiąc porządek w głowicy zrobiłem remont wymieniłem całą głowice wraz z wszystkimi elementami. Po tej naprawie silnik mi zapala lecz z oporami i póki jest zimny chodzi normalnie jakby nigdy nic się nie stało, wręcz powiedziałbym że lepiej niż przed awarią, ale po przejechaniu 400 metrów, silnik traci moc zaczyna przerywać, jak by miał z 50 koni obroty falują, praktycznie ledwie się toczy, ale ma krótkie chwile podczas jazdy (2-3 sekundy) gdy chodzi normalnie, Po podłączeniu pod komputer, pokazuje błąd na układzie zasilania paliwem. Więc zmieniłem pompkę i filtr paliwa, sprawdzałem przepływke i jest sprawna. wtryski mam sprawne. Nie wiem już co robić. Może wy pomożecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Z kompami różnie bywa , czasem to co wyskoczy ni jak ma się do rzeczywistości.

Moim zdaniem posprawdzaj dolot i krokowca w pierwszej kolejności i sondę lambda , widziałeś może na kompie jakie wartości pokazywała ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już się przywitałem. Ale gdzie szukać problemu w dolocie. Słychać takei syczenie w okolicy właśnie tej membramy podciśnieniowej ale u kumpla też to słychać więc chyba tak ma być. Sonde sprawdzałem dzisiaj po wypięciu jej z kostki silnik zaczoł minimalnie lepiej pracować ale nadal przerywał więc to chyba nie to. A jak sprawdzić krokowca??. No wlaśnie nie widziałem bo auto zostawiłem u mechanika a on tam działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
Już się przywitałem. Ale gdzie szukać problemu w dolocie. Słychać takei syczenie w okolicy właśnie tej membramy podciśnieniowej ale u kumpla też to słychać więc chyba tak ma być. Sonde sprawdzałem dzisiaj po wypięciu jej z kostki silnik zaczoł minimalnie lepiej pracować ale nadal przerywał więc to chyba nie to. A jak sprawdzić krokowca??. No wlaśnie nie widziałem bo auto zostawiłem u mechanika a on tam działał.

Moim zdaniem to coś jest raczej z powietrzem a nie paliwem , jak masz możliwość podmianki od kogoś z tym samym silnikiem to podmień krokowca i przepływomierz warto to sprawdzić.

Kup jakiegoś samostarta i popryskaj dookoła dolotu jak coś się zacznie dziać to będziesz wiedział , że jest jakaś nieszczelność , tak samo zdejmij na chwilę rurę między filtrem a przepływką i również możesz potraktować to samostartem i zobaczysz co się będzie działo z obrotami.

Przyczyn może być w cholerę :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
A jeśli nie sonda to gdzie szukać problemu może być np. uszkodzona cewka lub kable??

Cewka i kable raczej nie bo skoro piszesz że to dopiero po jakimś kawałku od startu zaczynają się robić cyrki , jakby padła cewka to od razu byś to słyszał przy odpaleniu.

Weź multimetr i posprawdzaj czujniki , zwłaszcza ten od temperatury (niebieski) ten który idzie do DME powinien mieć taką rezystancję :

-10 rez = 8,2-10,5 Kohm

+20 rez = 2,2-2,7 Kohm

+80 rez = 300-360 ohm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
przepływomierz sprawdzałem i jest sprawny w 100% idzie tam taki kabel z jakąś elektryką gdy silnik pracował wypiołem ten przewód i silnik odrazu zgasł

Nie odłączaj niczego na pracującym motorze :/

Zmierz ten czujnik od temperatury , przypuszczam że to on będzie winnym tego całego zamieszania.

241.png

nr7 na schemacie

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CD71&mospid=47439&btnr=11_1561&hg=11&fg=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
Co do przepływomierza tak powiedział mi mechanik więc tak zrobiłem. On może być odpowiedzialny za to ??

Jak on odłącza osprzęt w czasie pracy silnika , to zmień mechanika :bag:

Co do wskazań czujnika temperatury to na jego podstawie oraz sondy lambda DME zbiera informacje i ustala mieszankę , jeśli będziesz miał zwarcie (mała rez czyli 300ohm lub mniej) to tak jakby był silnik ciepły i dostaje za mało powietrza i możliwe że przez to masz właśnie takie siupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mordulec zmieniłem czujnik temperatury na ten mój stary który jest na 100% sprawny. i różnica jest odczuwalna obroty przestały już falować tuż po zapaleniu i już go tak nie trzepie. Falują tylko wtedy gdy np. przy 50km/h. wcisne sprzęgło do czasami silnik gaśnie a czasami zejdą mu obroty tak na moje oko do około 300 ale pochwili wracają na około 700 i pracuje dalej normalnie. Ale nadal przerywa jest delikatna różnica ale to jeszcze nie jest to. Co proponujesz dalej ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Szukaj na dolocie , bo z tego co piszesz to przy wciśnięciu sprzęgła coś tam lekko przysiada , weź jakiś samostart będzie Ci najłatwiej sprawdzić , zobacz też wężyk od podciśnienia pod kolektorem może ktoś go nie podpiął / uszkodził podczas składania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
I co powinno się dziać gdy potraktuje go samostartem ??

Jeśli obroty wzrosną to będzie znaczyło że zaciąga gdzieś lewe powietrze i przepływomierz źle podaje do kompa.

Jeszcze dodam że mechanik który mi to robił powiedział mi że gdy miał podłączony komputer zwiększył dawke paliwa podczas jazdy i silnik zaczoł normalnie pracować. to są jego słowa

.... czekaj bo nie łapię :lol: pojechałeś na diagnostykę , koleś widział jakie cuda się dzieją , "zwiększył" dawkę paliwa zobaczył że chodzi prawidłowo i co potem ją znowu zmniejszył ??

.... wybacz ale jak dla mnie to ściema jak ja ******le :lol:

Jakiego miał kompa do diagnozy , pamiętasz może ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On mi robił diagnostykę zaraz gdy złożył silnik. Mnie przytym nie było. I na kompie mu wyszedł błąd na układzie zasilania paliwem i mi powiedział że podczas jazdy zwiększył dawkę paliwa i zaczoł chodzić normalnie. Powiedział mi że przyczyną jest częściowo zatarta pompka daje za małe ciśnienie paliwa i tak jak pisałem wcześniejszych postach kupiłem nową pompkę i dalej mi się tak dzieje i dlatego założyłem ten temat w celu rozwiązania mojego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...