petr Opublikowano 21 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Witam! Mam BMW 740D 2001r. i mały problem Wymieniłem zimowe koła na letnie. Zimowe miałem 215/60 R16 (michelin). Jeździło się komfortowo, cicho i było sałkiem sympatyczne spalanie - jak się jechało równą drogą na tempomacie 70km/h, to zużycie chwilowe pokazywało 6l/100km. Na lato musiałem kupić komplet felg i opon, więc postanowiłem wymienić na R18. Niestety, z pewnych przyczyn, nie mogłem kupić nowe opony, więc kupiłem felgi z używanymi oponami. Z tym że na tył założyłem 245/50R18, a na przód dałem 235/50R18. Zgodnie z dokumentacją takie opony jak najbardziej do tego auta pasują. Ale.... z tyłu miałęm Pirelli, które były na kupionych felgach. Na przodzie musiałem wymienić na 235, bo 245 się nie mieściły. A z braku funduszy musiałem kupić używane.... (wiem wiem...). No i musiałem to zrobić szybko, więc w jednym warsztacie mieli jedyne 235/50R18 Federal, kierunkowe. Nie podobały mi się, bo wyglądały bardziej jak do traktora.... No ale sytuacja byłą taka, że nie miałęm wyboru. Po wymianie opon jestem strasznie załamany: - opony strasznie hałasują - te przednie, - przy małych prędkościach mam takie wrażenie, że jadę po drobniutkiej tarce, - przy 20 te malutkie drgania giną. przy 60 zanika hałas. ale przy 70-80- znowu się pojawia i ma większą częstotliwość... (też wydaje mi się, że to dotyczy przednich opon) - czuć, jak by auto miało jakiś opór, kiedy jadę. jak zdejmuję nogę z gazu to szybciej zrzuca prędkosć... - no i co jest najbardziej denerwujące, to to, że chwilowe spalanie na równej drodzę przy 70km/h pokazuje 8-10l/100km!!!!!!!!! Mam ogromną nadzieję, że to jest kwestia tych opon z przodu i że jak je wymienię, to wszystko wróci do normy. Ale, by za wcześnie się nie cieszyć, chcialem się zapytać, czy wymiana opon na szersze (ale zgodne z dokumentacją) może znacząco wplywać na spalanie? Dawać taki ogromny opór? Z góry dziękuję za odpowiedzi i rady. Za tydzień jadę na wakację (ok 700km w jedną stronę) i obawiam sie, że nie wytrzymam tego hałąsu. Ale teraz nie wiem, czy mam przejść na mniejszą szerokość, czy po prostu dać z porzodu nowe opony? Piotrek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 21 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Hałas może być spowodowany wyząbkowanymi oponami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 21 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Miałem podobną akcję u siebie .... wrażenie jakby w łożyska ktoś nasypał piasku .... diagnoza okazała się prosta opona była zebrana w taką jodełkę po krawędzi zewnętrznej , na wyważarce rewelacja żadnego bicia ale przy prędkościach do 60 to była masakra , generalnie za wiele z tym nie zrobisz względnie możesz je założyć do tyłu i przypalić kapcia żeby się bieżnik wyrównał ja tak zrobiłem bo szkoda mi było wywalić 6mm opon i teraz jest gitara , ale zostawiłem je z tyłu a na przód kupiłem inny komplet. Inna sprawa że to jakiś mega balon kupiłeś 235/50/18 to nawet jak na E38 sporo za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor Opublikowano 21 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 jak zmieniles z szesnastek to napewno slychac różnice hałasu, w koncu kawał samochodu utrzymują... no i tak jak wyżej piszą - trzeba zjarać albo przeczekać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 21 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 A jakiej firmy kupiłeś kolego opony , nie chinole czasem ? bo one tak potrafią , a jeszcze jak jest jodełka ponacinana do końca...:? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jareknes Opublikowano 22 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 Oponki Federal bodajze produkuje Taiwan a moze sie myle, co do spalania im wieksza powierzchnia styku tym wieksze tarcie , a co za tym idzie wiekszej energi potrzeba zeby przejechac taki sam odcinek drogi . Mniejsze tarcie, mniej energi , mniej bajórki, Dodatkowo wplynelo na to zwiekszenie obreczy z 16 na 18 Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 22 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 Dokładnie kolego. Niestety, ale większa śrenica = mniejszy komfort. Do tego dochodzi słaba opona, która nie wiadomo z którego roku jest (może byc stara i twarda). Pozostaje się z tym pogodzic i jak będą fundusze zakupic cos innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiosl Opublikowano 22 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 niestety ale zgadam sie z przedmówcami przez zime smiagałem w e38 na 16 a na lato były 19 i do tego 11cali z tyłu szerokie..opony 245\45 a tył 275\40 generalnie dramat , zero komfortu i spalanie 17-18 po miescie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 22 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 Opona nie musi być chińska żeby była wyząbkowana, poprzedni właściciel mógł mieć źle ustawioną zbieżność i po prostu oponki ścięło. Będą hałasować. POza tym jak już koledzy pisali, zimówka mniejsza, mniejsze spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.