BODZIO Opublikowano 19 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 witajcie znajomy ma dylemat 1,8 is czy 2,0 co lepsze jakie jest spalanie szczegolnie 1,8 is i czy cztero cylindrowy nie bedzie bardziej zajechany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fuzzy2000 Opublikowano 19 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 Witam Z własnego doświadczenia polecam 2.0 kultura pracy miodzio, troche mułowaty poniżej 4tys/obr ale potem już w miare sprawnie przyspiesza, spalanie w miescie przy dynamicznej jezdzie nie przekraca u mnie 13 litrów, generalnie silnik lubi wysokie obroty, jazda na emeryta nie obniża spalania happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 19 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 Witam Z własnego doświadczenia polecam 2.0 kultura pracy miodzio, troche mułowaty poniżej 4tys/obr ale potem już w miare sprawnie przyspiesza, spalanie w miescie przy dynamicznej jezdzie nie przekraca u mnie 13 litrów, generalnie silnik lubi wysokie obroty, jazda na emeryta nie obniża spalania happy_bmw bez przesady styl jazdy zawsze ma wpływ na spalanie, jesli ktoś się zdecyduje na 2,0 to już lepiej kupić 2,5 różnica w osiągach WIELKA a spalanie w mieście podobne a na trasie 2,5 potrafi wziąśc mniej, IS to świetny kompromis między osiągami a spalaniem i opłatami, wcale szybciej się nie zużywa niż 6 garów - zależy od użytkowania - ale jest droższy w naprawach, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fuzzy2000 Opublikowano 19 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 Cały czas pluję sobie w brode, że nie kupiłem 2.5 co do jazdy na emeryta to spalanie 12.5 litra, przy dynamicznej jak juz wspominałem 13litrów, więc uważam że różnica prawie żadna bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek Opublikowano 19 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 wszystko zalezy na jaki egzemplarz sie trafi . fakt ze jak 2.0 wchodzi w rachube to juz lepiej 2.5 no ale widzialem dwulirowki ktorym naprawde nic nie brakowalo i wsciekaly sie pierwszorzednie.objezdzilem wszystki modele e30 i pomijajac m3 2.5 jest najefektowniejsze (zwlaszcza przy wiekszych predkosciach) ale przy rozwarzaniach co lepiejh is16v czy 2.5 wiekszy nacik polozylbym na stan konkretnego egzemplarza niz wyimaginowane osiagi . to co nam odpowiada jest rzecza umowna . generalnie z racji wiekszej mocy 2.5 jest lepsze ale dobry is mniej pali a roznica w osiagach jest niewielka. mialem nawet 1.6 m40 ktore z mostem 3.64 jechalo 225 km/h i bylo szybsze niz 2.5 z mostem 4.25 jadace 200 max. wiec reguly nie ma zadnej zostaje kwestia upodoban a zwlaszcza stanu pojazdu. bo jak 2.5 jest za malo to swap na 3.5 .... i wtedy mozemy zaczac bujac w "oblokach" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 19 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 Ciezko znalesc 2,5 w dobrym egzemplarzu , o ile mowa o E30 ... IS jest leprzym silnikiem od 2,0 ... Spalanie mniejsze ,przyjemnosc z jazdy swietna ... Oplaty mniejsze i masz juz łancuszek... Szczerze mowiac 2,0 nie ma sensu kupowac w seryjnym zestawieniu jak dla mnie to ten silnik kupa zlomu Oczywiscie to moze byc tylko moje zdanie , ale jezeli trafisz na dobre wyposazenie auta , to mozna wziasc 2,0 potem zawsze mozna cos podlubac lub zmienic na 2,5 wszystko pasuje wyciagasz swoj wkladasz 2,5 Owszem brzmienie r6 to jest jednak to , ale wiem ze w 1,8 is jak sie wytnie katalizator i wstawi sie tlumiczek brzmi lepiej niz r6 Jednak IS ma drogie czesci i to duzo drozsze od szesciogarowcow .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 19 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 chyba jednak polecałbym IS'a bo spalanie jednak jest troche mniejsze, dynamika w sumie podobna , bo IS ma 140 a 2.0 150 KM. No i opłaty za OC są niższe przy IS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 20 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 No wlasnie ale wogole o jaka bude tu chodzi ? E30 ? E36 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ŁoBoG Opublikowano 20 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 2.0 na bank sie nie oplaca kupowac... Wiekszosc ludzi ktorzy kupili 2.0 pluja sobie teraz w brode ze nie kupili 2.5 albo nawet zwykla 1.8. Jak juz bym wybieral to wybralbym 1.8 IS a 2.0 bym zostawil w spokoju. PZDR bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek Opublikowano 20 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Jednak IS ma drogie czesci i to duzo drozsze od szesciogarowcow .. wystarczy zapytac o rozrzad (oryginal nawet 2000 pln) ktory nagminnie pada po 200000 km przebiegu lub pekajace glowice ktorych nie idzie kupic za rozsadna kase ... ile jest is-ow z mniejszym przelotem ??? chyba niewiele . oczywiscie nie jest to regula ale wtopic mozna natomiast dramatyczne wypowiedzi na temat 2.0 wydaja sie troszke przesadzone bo twierdzenie ze 2.0 jedzie jak 1.8 a pali jak 2.5 nie jest sluszne bo kazdy silnik bmw ma swoje zalety i wady ( a najwiecej klopotow sprawiaja chyba diesle mimo iz sa ludzie ktorzy je chwala ) jeszcze raz stwierdze ze lepiej zwrocici uwage na stan niz szukac drobnych roznic w .... ??? osiagach ??? kosztach exploatacji ??? przy max. znizkach ubezp. roznica miedzy nawet 1.6 a 2.5 to 150 moze 200 zl w skali roku - to chyba niewiele. moje e30 2.5 kombi palilo przy normalnej jezdzie mniej niz 1.6 m40 naszego kolegi z forum - grubego (jest swiadkiem) bez problemu na trasie 8 litrow jadac calkiem żwawo .. miasto 10 i to wszystko przy przebiegu 250 tkm . mialem z kolei 1.6 m40 ktore krecilo sie na 5 biegu do odciecia a szybkosciomierz pokazywal 225 km/h - nieprawdopodobne lecz prawdziwe . mialem e30 okolo 20 moze 25 i posmakowalem kazdej z nich i przy zakupie zawsze kierowalem sie stanem i zle na tym nie wyszedlem aczkolwiek kilka razy wtopilem - przyznaje sie i to w roznych modelach silnikowych .pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BODZIO Opublikowano 20 Lipca 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 chodzi o model e 36 coupe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 20 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 miasto 10 Nie mam zielonego pojecia jak ty to robiles :mrgreen: Co do E36 hmm to tu juz bym mial dylemat chyba jednak w E36 bym wzial 2,0 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BODZIO Opublikowano 20 Lipca 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 wiadomo najlepsze 2,5 ale kolega ma tez ograniczenia finansowe a 2,5 sie ceni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 20 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 w E36 jest znacznie więcej silników do wyboru, a pisanie że e30 1,6 zasuwał 225 to brednie jakieś chyba że coś grzebane miał bo seria nie ma szans, a w IS głowice na pewno nie pękają częściej niż w 2,0 i 2,5 te silniki właśnie mają problem największy z głowicami to to 6 garów w rzedzie więc długa głowica, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 20 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Z ciekawości otworzyłem instrukcje obsługi do e36 i jeśli chodzi o przyspieszenie to różnica na korzyść2.0 w każdym przypadku to jest 0,2s, prędkość max też jest tylko o 1km większa.Jęśli chodzi o spalanie w mieście to w 1.8IS to jest 10.9l, w 2.0 12.8l a w 2,5 tylko 13,2.Oczywiście dane do skrzyni manualnej.Póżniejsza eksploatacja może być droższa trochę 2.0 bo np na wymiane oleju do 2.0 potrzeba 6,5l a do ISa 4,5l a płyn chłodniczy to już 11,5 L vs 6.5 w IS. Części używanych do silnika będzie pewnie więcej w przypadu 2.0 bo był on też montowany w serii 5.Ogólnie bym brał albo ISa, albo 2,5 jesli miałbym kase Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdunekm Opublikowano 20 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Ciezko znalesc 2,5 w dobrym egzemplarzu , o ile mowa o E30 ... IS jest leprzym silnikiem od 2,0 ... Spalanie mniejsze ,przyjemnosc z jazdy swietna ... Oplaty mniejsze i masz juz łancuszek... Szczerze mowiac 2,0 nie ma sensu kupowac w seryjnym zestawieniu jak dla mnie to ten silnik kupa zlomu Oczywiscie to moze byc tylko moje zdanie , ale jezeli trafisz na dobre wyposazenie auta , to mozna wziasc 2,0 potem zawsze mozna cos podlubac lub zmienic na 2,5 wszystko pasuje wyciagasz swoj wkladasz 2,5 Tu jest prawda koles ma IS i jest spox, 320 padaka, tylko silnik nowoczesniejszy i ladniejszy, ale pozeracz zupki. Owszem brzmienie r6 to jest jednak to Zgadza sie w 100%, YZF -R6 zabija wszystko , zwlaszcza sam tlumik MICRONA <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IeS Opublikowano 20 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Szczerze to teraz brałbym tylko jeden silnik w budzie E36 coupe - M52 2.5 (170 km). Spala znaaaaaacznie mniej niż M50 2.5 (192 KM) bo to vanos, do tego znacznie nowocześniejsza jednostka a leci nadal jak rakieta (przy tym nie jest tak wyżyłowany). Problem w tym, że tych aut o oznaczeniu 323i jak na lekarstwo. Pozdrawiam PS: jeździłem z tym silnikiem w E39 i palił kapcia w miejscu bez problemu a co dopiero musi być w znacznie lżejszej E36 coupe? Jeszcze mniejsze spalanie i jeszcze większe przyspieszenie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 20 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 tylko widzisz tu też sprawa rozbija sie o kasę, te 323 to jednak jest poźniejszy okres produkcji, wiec i cena jest znacznie wyższa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 A ja Ci mówie weź kup e 36 316i - najlepiej koloru czerwonego z LPG sekwencja <bmw_1> ... akurat mam takiego, chcesz kupić ?? <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BODZIO Opublikowano 21 Lipca 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 A ja Ci mówie weź kup e 36 316i - najlepiej koloru czerwonego z LPG sekwencja <bmw_1> ... akurat mam takiego, chcesz kupić ?? <bmw_2> bez urazy ale nigdy 1,6 w bmw to tak jak by miec ferrari w dieslu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 A ja Ci mówie weź kup e 36 316i - najlepiej koloru czerwonego z LPG sekwencja <bmw_1> ... akurat mam takiego, chcesz kupić ?? <bmw_2> bez urazy ale nigdy 1,6 w bmw to tak jak by miec ferrari w dieslu Ja się przesiadłem do BMW <bmw> z VW Polo '86 1.3 benz i dla mnie silnik 1.6 i te 102 KM w zupełności wystarczą do normalnej jazdy. Pewnie to i racja, że do BMW <bmw_1> to silnik 150 KM i przynajmniej 2.0 Litra pojemności. Ale ja nie kupiłem auta do ścigania i jeżdżenia od stacji do stacji <bmw_2> tylko autko do sprawnego przemieszczania się z żoną i znajomymi. PS. A co do ferrari w dieslu - jestem pewien, że za troszkę czasu zrobią :mrgreen: - wiesz jakie autko wygrało ostatnie 24h Le Mans ?? heee??? AUDI DIESEL !! happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 W sumie tez się powoli zastanawiam nad kupnem E36 i akurat mój wybór pada raczej na dwulitrówkie. Kumpel miał wprawdzie e30 ale też iSa i panowie, cześci do tego to kosztują że ja pi*****le. Głupie kable kosztowały najtańsze ponad 300zł po zniżkach, a takie w miare dobre ponad 500zł. Do tego silnik ten jednak jest bardziej wyzyłowany niż 2.0. Biorę pod uwagę to że kolega ma zamiar tym się sprawnie przemieszczać i czasami przynajmniej spróbowac włoić komuś na światłach ;-) Oczywiście super by było mieć 2.5 192KM, ale raz że sa droższe, dwa wydaje mi się że łatwiej znaleźć w dobrym stanie 2.0 niż 2.5. Co do kosztów eksploatacji to oczywiście 2.0 będzie droższa, więcej pali, więcej oleju do silnika, więcej płynu chłodzącego, droższa instalacja gazowa(myślę tu tylko i wyłącznie o sekwencji), ale.... Ale w momencie gdy trzeba w iSie zrobić cokolwiek to koszty moga być masakrycznie wyższe, dostępność części tez jest lepsza do 2.0. Także ja osobiście szukałbym 2.0. Jeśli po drodze trafiłby się iS zadbany to bym to wziął pod uwagę, ale najpierw konkretnie dowiedział się o różnicę w cenach części. Niestety pomimo iz byśmy tego chcieli, nasze autka strzelają fochy, a koszt płynów eksploatacyjnych, gazu czasami jest zdecydowanie mniejszy niż jakaś naprawa. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IeS Opublikowano 21 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 Jeśli po drodze trafiłby się iS zadbany to bym to wziął pod uwagę, ale najpierw konkretnie dowiedział się o różnicę w cenach części Dziwi mnie osobiście opinia, że części do ISy są taaakie drogie. Szczerze to praktycznie nie odbiegają od cen innych wersji silnikowych (gorzej może być z dostępnością bo jest ich relatywnie mało). Miałem wcześniej 1.8 m40 i szczerze powiem, że był znacznie droższy w eksploatacji niż M42. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek Opublikowano 21 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 o ferrari w dieslu moz eniedlugo uslyszymy aczkolwiek watpie bo jest jeszcze cos takiego jak dusza i tradycja . sam mam w tej chwili 2 sztuki e24 i corvette C4 tylko dlatego ze sa to auta z dusza i gdybym mial wiecej kasy napewno nie poprzestalbym na tym co mam( a ciezko cos takiego powiedziec o nowych petardach w dieslu i mysle ze wielu z was slyszalo jak dziala prawie 6-io litrowy agregat w amerykanskim aucie i wie o czym mysle) . dewagacje na temat co lepsze moga nie miec konca a roznice w spalaniu czy eksploatacji sa naprawde przy roznicy 200 ccm niezbyt duze bo nie jest to roznica taka jak np. 725tds vs 750 il z motorem 5.4 gdzie jesli chodzi o koszta i osiagi te pojazdy dzieli przepasc . caly czas bede twierdzil ze bez wzgledu na niuanse jakie dziela te auta nie nalezy kierowac sie drobnymi roznicami zalet i wad lecz idywidualnym stanem pojazdu i na pytanie co lepsze odpowiem to co w lepszym stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 21 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 o ferrari w dieslu moz eniedlugo uslyszymy aczkolwiek watpie bo jest jeszcze cos takiego jak dusza i tradycja Jaguar tez mial dusze i tradycje i zapieral sie ze diesla nigdy nie wsadza pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.