misiosl Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 witam dzis pojawiłsie dziwny problem, jechałem i podczas skręcania w prawo zauwazyłem dziwne zachowanie sie auta tzn . tak jak bym miał kapcia..ale sprawdziwłem i guma jest ok...potem nagle straciło sie wspomaganie:? , zgasiłem auto , odkecam pokrywe zbiornika od wspomagania i płyn jest zaraz pod sitkiem wiec mysle ze jest ok,zapalam auto i wspomagania dalej brak, kręce kierownicą, coś trzasneło,pprzeskoczyło i wspomaganie znów było...zrobiłem 2 km i znó to samo, brak wspomagania i cos strzela :? co to moze byc? moze jakies sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Witam może pompa wspomy się kończy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 mnie to wygląda na zawory odpowietrzające, które gdzieś tam muszą być... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiosl Opublikowano 19 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 zobacze rano , bo moze to zalezy od temperatury...czy jest cos takiego jak chłodnica płynu od wspomagania? pompa...nie wiem jakie moze miec to objawy bo nie miałem wczesniej e30 ze wspomaganiem..ale to takie uczucie jak by zablokowała sie kierownica i trzeba ją" przegwałcić" i znó pracuje dobrze. patrzeyłem własnie na alledrogo...i pytanie czy mozliwe ze po prostu urwałsie pasek/ ewentualnei sie slizga - napędzający pompe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Jak na mój gust to przekładnia kierownicza (maglownica) siada. Jeżeli pompa wspomagania nie wyje to jest OK. Czytałem o takim wątku na bmw-klub dawno temu i okazało się że mechanizm maglownicy się powycierał i zaczęły się kruszyć po kawałku zębatki magla. Niestety nie jest do regeneracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chacko e30 Opublikowano 22 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 mi tez sie wydaje ze to maglownica, jak by to była wina oleju to by pompa szumiała,jak by to była wina paska czy pompy to by nie było dziwnych odgłosów stukania, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiosl Opublikowano 22 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 dziwne jest to ze ...przez dwa dni znów było 100% wspomagania i dzis to samo:/ mysle o maglownicy ale przez miesiac jak mam auto zero dziwnego zachowaniaczy odglosów i tak z dnia na dzien...dlatego maglownica to 50% bo takie cos zapewne jest kwestia czasu a nie z dnia na dzien:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiosl Opublikowano 23 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 i tak dzis nastąpił koniec mojej przekłądni.... z racjie tego postanowiłem zobaczyc co ją bolało...:)a z racji pracy w TRW i jakiejś znajomosći procesu budowy przekłądni hydaraulicznych do wv ,skody czy audi zabrałem sie za demontaż kilka fotek a i moze ktoś postanowi samemu naprawićcos co strzela mu we wspomaganiu... fot 1 . przekłądnia wylądowała na stole i zaczeły sie oględziny nie trwało to długo - diagnoza uszkdozone jedno z łożysk zaworu chydraulicznego( w przekłądni bez wspomagania zębnika) , konieczne okazało sie zdjęcie segera zabezpieczającego zawór który z racji wieku niestety już sie nie nadaje do niczego: nasepnie trzeba odwócić przekłądnie do górny nogami i przed oczyma mamy "nasadkę" na klucz 22 aby ją odkęćićmusimy zablokować zawór- na górze miejśce na klucz chyba 10 . nasadka jest na kleju do gwintów więć warto potraktować ją opalarką: w moim przypadku wraz z nasadką odkęciła sie nakretka blokująca zawór co spowodowane było kulkami z łożyska które nie wytrzymało próby czasu... nakrętka z głebokimi miejscami po kulkach łożyska: oraz samo łożysko.. zdjecie poniżęj przedstawia wyjęty zawór wraz z zaznaczony łożskiem- teżchyba je wymienie oraz miejscem w któym osadzone było rozwalone łożysko : a syf który wylałsie z przekłądni napewno dawno stracił wszelkie właściwośći płynu do wspomagania. zdjecie kolejne to przegób osiowy - przykręcany do listwy - wygląda jak by pracował w błocie a nnie płynie do wspomagania- zaznacze ze mieszki były całe ! plan na jutro : -wymiana łożyska na zaworze oraz dobranie łożyska do obudowy (postaram sie o foty) -doprowadzenie przekłądnie do stanu leprzego niż na zdjęciu -zakup nowych mieszków + opasek zaciskowych hallerana -przepłukanie całej przekłądni płynem do wspomagania bo to co jest w środku wołą o pomstę!! a swojądrogą czy ZF jako producent przekładni do bmw przyjmuje gwarancje po 240k km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokeymiras Opublikowano 23 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 fajnie opisane na pewno przyda się nie jednemu potrzebującemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 23 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Ja mam taki magiel w garażu. Leży na wszelki wypadek Jak namierzysz zestaw naprawszy uszczelek itp to daj znać ile to kosztuje np PW. Jak coś to bym się pisał na taki zestaw! A opis rewelka!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 23 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 i tak sie teraz zastanawiam nad swoja przekladnia, bo gumki mam cale sam mechanizm chodzi ok. Ale taki syf mimo ze oslony byly cale.... Tam pod oslonami gumowymi jest tylko smar?? tam niema plynu hudraulicznego ?? Mozna to tak sobie sciagnac i napchac tam smaru ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 24 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Jak by tam miał być smar to by producent go tam wsadził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiosl Opublikowano 24 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 więc tak: łożysko które sie rozsypało skf 6001 zz a to drugie to też skf bb cos tam...o ile pierwsze jest całkowice handlowe to drugie według informacji skf polska zostało juz wycofane i nie posiada zamiennika, jedyna opcja to demontaż tego łożyska i szukanie poprzez porównywanie. Co do smaru to jest owszem ale pomiedzy listwąa zaworą w miejscu gdzie sie zazębiają. przekładnia juz umyta i poskładana:) czekam jeszcze na nowe gumy z febi oraz drązki kierownicze zeby mieć wszystko nowe pzekłądnia wygląda zdecydowanie lepiej niż wczoraj, ale po umyciu jej wyszłą na jaw kolejna usterka - nienaprawialna pęknięcie obudowy spowodowane uszkodzeniem łożyska - wewnątrz obudowy zębnik musiał strasznie gonić i narobił dziadostwa...ale działał wiec jest jakaś szansa, choć patrząc po stanie umytej listwy zębatej szanse spadają do 50 % Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 24 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 No to faktycznie kibel wyszedł. Szkoda. Zwłaszcza ze tyle pracy poszło. To może kup używkę i sobie zregeneruj? Widzę że już temat rozpykałeś Ja mogę swoją starą wziąć w weekend i przywieźć do WRO - jej jedyny mankament to walnięte uszczelniacze. Jak coś to wal na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiosl Opublikowano 26 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 jutro próba generalnqa:) przekłądnia rano bedzie zamontowana i mozna sprawdzac co to wyszło z mojej regenreacji- uszkodznie przekładni wynikło z rozbitego łożyska -miejsce pękniecia wyczyściłem i potraktowałem klejem dwuskładnikowym araldite 2014-1 wieć mysle ze bedzie ok ale przy okazji tego tematu pytanie do posiadaczy trumien..jakie z tyłu macie amortyzatory?bo moje..hmm..są jakby zasilane hydraulicznie, mają przewody hydrauliczne poprowadzone i podłączone do jakiegoś ukłądu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 26 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 To się nazywa NIVO - regulowana sztywność amortyzatorów. Skoro jesteś zdziwiony tym rozwiązaniem to chyba nie działu u Ciebie Z tego co się orientuję jest to spięte razem z układem wspomagania ale nie wiem na 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiosl Opublikowano 27 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 o nivo słyszałem...ale ze w e30...hmmm..hmmm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 27 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 No pewnie. Bywały w Turingach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiosl Opublikowano 28 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 wspomaganie poskładane...zalane nowym płynem i...działą jestem w szoku ale widać starsze wspomagania są o wiele prostrze od tych nowych:) jesli ktoś miałby problem podobny do mojego rozwalone łżysko- służe pomocą. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 7 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Jak przywiozę starą maglownicę z garażu i ja rozbiorę to się odezwę. Moja w aucie zaczęła coś dziwnie stukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Jak przywiozę starą maglownicę z garażu i ja rozbiorę to się odezwę. Moja w aucie zaczęła coś dziwnie stukać Pogladaj doklanie, ja tez chcialem wymieniac pol auta bo pukalo w ukladzie kierowniczym, wymienialem krzyzaka i wtedy zauwazylem ze oslona miski (ta plastikowa) chaczy o gume maglownicy i puka.... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 7 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Pogladaj doklanie, ja tez chcialem wymieniac pol auta bo pukalo w ukladzie kierowniczym, wymienialem krzyzaka i wtedy zauwazylem ze oslona miski (ta plastikowa) chaczy o gume maglownicy i puka.... WOW stary. Możesz mieć rację bo moja osłona nie do końca pasuje. Opiera się minimalnie o miskę olejową (M52) więc faktycznie to może być to Mam nadzieję że jutro nie będzie tak gorąco to to obejrzę. Dzięki!! Auto stoi tak czy siak. Ja śmigam na rowerze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 3mam kciuki ze to to :p:p Dzieki staty za "New Reputation Comment" :lol::lol::lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neophyte Opublikowano 9 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 mam pytanie odnośnie magla z tym że w E34. czy jest możliwa jego regeneracja i jaki jest koszt w przybliżeniu ? bo dziś się dowiedziałem , że mój magiel niestety ma już luz. tak więc czeka mnie albo wymiana na inny albo właśnie regeneracja.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 9 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Witam , oddałem w zeszłym roku magiel od e30 do regeneracji i przy zdaniu starego "nowy" wyszedł 350 zł. Dochodzą do tego koszty montażu i ustawienia zbieżności. W moim przypadku sam sobie to zrobiłem oprócz zbieżności. W e34 wyciągnąć magiel to dosyć ciężka i skomplikowana sprawa. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.