Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Przedstawie tutaj krotki poradnik jak wymienic wnetrze w swojej E30 tak aby byla mlodsza o 20lat.

Generalnie chcialem umiescic tylko wymiane foteli, podlogi, podlokietnika itd itp, ale znalazlem foty to wzuce tez robienie poleczki... :P:p:p:p

1. Robimy poleczke:

Demontujemy kanape wraz z oparciem (banalna robota)

Wyciagamy stara poleczke i wtedy zaczyna sie walka z miarka.

Zeby wszystko pasowalo jak nalezy trzeba dokladnie wymierzyc.

Jesli nie jestesmy w stanie dokladnie wymierzyc (ja tak mialem) to tniemy delikatnie za duza poleczke a pozniej docinamy.

Gdy jest juz docieta pod wymiar:

20100424406.jpg

Uploaded with ImageShack.us

to zaczynamy ja obijac skorka, welurem, skajka.

20100425408.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Wycinamy dziury na glosniki i bardzo mocno przykrecamy je do plyty (nowej poleczki), calosc nalezy wygluszyc

20100425410.jpg

Uploaded with ImageShack.us

20100425411.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Nastepnie calosc montujemy (w zaleznosci jakie dalismy glosniki tyle trzeba ją podniesc, ja w tym celu zrobilem nozki:

20100425409.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Najlepiej pozniej poleczke przykrecic.

Nie zapominamy o pasach, do ktorych wycinamy odpowiednie otwory.

Calosc prezentuje sie calkiem fajnie i gra naprawde dobrze:

20100426416.jpg

Uploaded with ImageShack.us

2. Temat wlasciwy czyli wymiana foteli w E30.

Z faktu ze fajne oryginalne fotele do E30 to koszt ok 1000zl, a i tak beda raczej do obszywania, lub beda wysiedzaine, najlepiej wlozyc od E36.

Jak widac ja wkladalem od E36 kompakt sportowe pol-skorki.

201104162796.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Demontujemy stare fotele (operacja banalna).

Robimy to na specjalnych blaszkach, Proces ten jest dokladnie opisany w tym linku. Od razu zaznaczam ze polecam robic podwojne blaszki.

http://www.bmw-klub-lodz.com.pl/forum/index.php?topic=13322.15

Pozniej trzeba juz uzyc swojej kreatywnosci jesli wkladamy do Coupe zeby przymocowac pasy itd itp.

201104232808.jpg

Uploaded with ImageShack.us

201104232809.jpg

Uploaded with ImageShack.us

201104262829.jpg

Uploaded with ImageShack.us

3.Wymiana podlogi:

Gdy mamy wymontowane fotele, sciagamy maskownice glosnikow przednich, nastapnie sciagamy plastikowe oslonki progow (listewki), trzeba to robic bardzo ostroznie zeby nie polamac 20-letniego plastiku.

Oczywiscie demontujemy tunel srodkowy.

Sam kokpit mozemy zostawic.

Zaczynamy operacje wyciagania starej wykladziny, jest ona glownie

zamocowana kolo pedalow.

Same wyciagniecie trwa ok 10min.

Gorzej z wlozeniem, pojawia sie problem z wlozeniem przez pedal gazu oraz przy nagrzewnicy, graniczy to z cudem ale jest mozliwe.

Uwaga: Gdy juz mamy wyciagnieta wykladzine fajnie jest pozaklejac silikonem korki w podlodze, pospawac dziury jak mamy, oraz pomalowac srodkiem konserwujacym:

201104212804.jpg

Uploaded with ImageShack.us

201104212807.jpg

Uploaded with ImageShack.us

P.S. Wykladzina w sedanie i coupe jest taka sama.

4. Podlokietnik od E36.

Jak wiemy w E30 niebylo podlokietnikow i trzeba robic przerobki.

Przy odrobinie pracy podpasujemy od E36, nie niszczac nawet tunelu srodkowego.

Podlokietnik trzeba pozniej wzmocnic blaszkami a calosc planuje obic skajka zeby wygladalo to w miare.

Podlokietnik jest przymocowany za pomoca wkretow do tunelu. Jak ktos dysponuje kanalem oraz ochota to polecam dawac sruby z nakretka, bedzie napewno mocniejsze.

201104262830.jpg

Uploaded with ImageShack.us

201104262828.jpg

Uploaded with ImageShack.us

P.S. Polecam takze wymiane mieszka na reczny, na prawdziwa skore, bo ten oryginalny w E30 jest okropny !! !!

5. Malowanie podsufitki na czarno.

Podsufitka w E30 czarna do coupe to wydatek ok 500zl i na 99% porwie sie nam, przy zakladaniu.

A wystarczy kupic dwa lepszej klasy jakosciowo spreye (czarny mat)-polecam Motipa.

Odkrecic wszystko co sie da i obkleic.

201104232810.jpg

Uploaded with ImageShack.us

201104282841.jpg

Uploaded with ImageShack.us

201104282843.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Jakosc pomalowania zalezy od dokladnosci oblejenia oraz naszej reki przy malowaniu.

Powierzchnia podsufitki w E30 jest bardzo chropowata wiec sprey bedzie sie trzymal.

Przed malowaniem nalezy przetrzec szmatka matujaca, oraz odtluscic benzyna ekstracyjna.

Osobiscie polecam malowac pistoletem !! !!

Czas pracy w moim przypadku to 2tyg. Najwiekszy problem byl z spasowanamiem podlokietnika, trzeba bylo jeszcze raz przesuwac fotele, hamulec reczny, oraz pare innych drobiazgow.

Ale dla takiego efektu warto:

201104282844.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Jak wymienia sie kierownice, czy kladzie dywaniki nie bede opisywal, ale warto to takze zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poleczka spoko ale gwarantuje ci ze jak bys cos wymyslil z zabudowaniem jej od spodu to dostaniesz podwojny efekt i lepszy dzwiek , a ogolnie autko wyglada spoko i swietny pomysl z pomalowaniem podsufitki haha oszczednosc i efekt oby tak dalej powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje, jakbym zabudowal ją od spodu to troche bym poprawil jakosc dzwieku, ale musialbym wycinac blache ktora jest pod polka oraz budowac zabudowe ktora by zajmowala gorna czesc bagaznika. A nie po to pozbylem sie tuby zeby znow zasmiecac sobie bagaznik...:P

Wiec zakladajac ze i tak niczego nie liczylem, a rezonans nie jest taki jak powinien to gra nie warta swieczki... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...