Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

witam

Nakresle temat..zakupiłem e30 kombi 91rok...chce załozyc do niej felgi stalowe 14" ale... wpierw chce je poszerzyć do zacnego rozmiaru 9" z racji tego pojawia sie pytanie i problem, jakie stlowe 14 powinienem kupić konkretnie chodzi mi o ET bo ze 4x100, 57,1 to wiem ale Et jest odiwecznym problemem :)

będe wdzięczny za każdą pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawosci sie spytam, czemu 14 cali? Chcesz isc w styl starych amerykanskich furakow ze kolo mega male a opona jakis kolos? Moim zdaniem jesli szerokosc 9 cali to ET powinno byc w okolicach 20. Mam u siebie w e30 16 calowe 9 cali szerokie, ET 20 i opona 225/40. Leza na styk :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co chce zrobic? położyc na glebie touringa obutego w 9" felgi na oponkach 195\45 :D generalnie mozna kupic gotowy zestaw na aledrogo ale ludzie chcąpo1,5tys i to jest smieszne troche...a ET 45 to juz za dużo? czy mozna bedzie to zniwelować dystansami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko jak kupisz felge i zmieni sie sam rant to ET się nie zmieni,

oczywiscie ze ET sie zmieni

ET to odległość pomiędzy osią symetrii felgi (środkiem) a płaszczyzną przylegania felgi do piasty

274369717et.gif

generalnie rzecz biorąc w przypadku zmiany rantów na szersze, ET sie zmienia ale tylko w teorii, bo w praktyce jest tylko poszerzeniem felgi na zewnatrz - czyli wewnatrz wszystko jest nadal takie same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokirało mi się :) przyznaję się do błędu

generalnie rzecz biorąc w przypadku zmiany rantów na szersze, ET sie zmienia ale tylko w teorii, bo w praktyce jest tylko poszerzeniem felgi na zewnatrz - czyli wewnatrz wszystko jest nadal takie same

no włąsnie tak rozumowałem, ale nie myślałem tu o osi symetri felgi tylko o jej osadzeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc :) Ja juz kiedys poruszylem temat szerokej stali ale moge ci podpowiedziec firme ktora sie tym zajmuje

http://wheel-wide.com/

Udziela Ci odpowiednich info dotyczacych szerokiej stali,ale zwroc uwage na to ze zadna firma zajmujaca sie takimi bajerkami nie daje gwarancji na poszerzane felgi :/

Ja zrezygnowalem z tego pomyslu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy 9 calach minimum ET15, będzie dobrze wyglądało i nie będzie jeszcze wystawać za obrys

ale tak jak pisałem:

dla mnie przy 9 calach idealne ET to 5 przod, 0 tyl

przy naciagnietej oponie i wyklepanych rantach nadkoli wejdzie na styk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No tak ale:

Felgi 9X15" ET10- idą na tył bo są szersze, zatem przy takiej szerokości i ET felga z oponą np. 225 będzie wystawać ok 3-5 mm poza zewnętrzny rant tylnego błotnika. Do tego potrzebne by było nadkole E30 M3. Z taka przestrzenią.

Felgi 8X15" ET28 na przód ale przy tym ET będzie przód wąski w porównaniu do tylnej osi

Felgi na zdjęciach białej E30 są na bank o innych parametrach.

Z doświadczenia wiem że optimum dla E30 to ET w granicach 15-28mm. Przy szerokości 7 cali.

W przypadku szerszych felg typu 8-9" duże ET typu 35-40mm plus 20mm dystans.

Z przodem jest nieco lepiej. ;)

Dystans dale Ci "minus ET". Np. ET25 [mm] - dyst10 [mm]=ET15 [mm]

P.S.

W szóstym poście tego wątku jest super animacja która pokazuje zależność położenia koła od ET. (ang. offset)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi 9X15" ET10- idą na tył bo są szersze, zatem przy takiej szerokości i ET felga z oponą np. 225 będzie wystawać ok 3-5 mm poza zewnętrzny rant tylnego błotnika. Do tego potrzebne by było nadkole E30 M3. Z taka przestrzenią.

oponka, 215/50 bylaby ok,

9J ET 10 na tyl wejdzie bez zaginania rantow nadkoli, u siebie mialem z tylu et5 i kolo nawet mocno nie wystawalo,

jak sie zagnie ranty to mozna spokojnie wlozyc et -5, a na przod spokojnie et10 (moze 5), z troszke wieksza ingerencja i bedzie pieknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak. Będzie tarło o amor z tyłu i lagę z przodu.

Ja przy takiej feldze mam ET20

P.S.

Znalezienie felgi do E30 na 4x100 jest niełatwe.

Po konwersji zawiechy na 5x120 możliwości są praktycznie nieograniczone ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...