Maciej Opublikowano 16 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 Witam. Szykuję auto do wyjazdu (BMW 520, 24V, '90) i mam zamiar wymienić olej w silniku, wspomaganiu, oraz wymienić uszczelniacz skrzyni manulanej, a co za tym idzie olej. Po długiej lekturze zwątpiłem. Według opisu do wspomagania powinienem wlać ATF Dexron II E. No i narazie OK. Teraz liczę na waszą pomoc - Silnik. Wydaje mi się że półsyntetyk, ale poprawcie mnie proszę jeśli się mylę (w/g opisu to ACEA A2/3 - co to jest?). No i teraz przekładnia ręczna. Wszystko jest uzależnione od jakiejś naklejki - jakiej i gdzie ona jest? Podaje opis: 1) naklejka pomarańczowa - ATF Dexron IID 2) żółta - MTF LT1 3) zielona - 81-22-9-407-305 4) bez naklejki - API GL-4 Wychodi na to że do manualu i automatu wchodzi ATF. Więc co mam zalać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas81 Opublikowano 17 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 z tego co mi wiadomo to do silnika wlewa sie olej w zaleznosci od przebiegu (syntetyk, polsyntetyk, mineralny) tak mnie poinformowano w punkcie wymiany oleji. a tymbardziej ze nie wiedzialem jaki olej byl wlany do silnika wczesniej to gosc mi doradzil zebym wlal mineralny tymbardziej ze przebieg mam juz 211 000 :lol: a co do skrzyni biegow i wspomagania to nie mam pojecia :mrgreen: jesli mnie zle poinformowano to prosze o sprostowanie <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skasuj Opublikowano 17 Lipca 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Skrzynia oraz most - tylko syntetyk ... W dobrych warsztatach zajmujacych sie wymiana , powinni wiedziec co maja zalac ... Co do silnika tak dokladnie , wszystko zalezy od przebiegu i od tego co juz miales zalane ... Jak miales pol-syntetyk na pewno , to mozesz go zalac tym samym A jak nie wiesz czym miales zalane to lej mineral ... Masz pewnosc ze nic sie nie stanie , a tak moze masz wlany mineral i wlejesz pol-syntetyk to moze Ci sie rozszczelniac silniczek a wtedy klopoty moga sie robic i to duze ... A patrzac na silnik i jego rok , przebieg masz duzy wiec ja byl lał mineral bardzo dobry ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.