Szpadyzor Opublikowano 7 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 witam! problem jest taki, że jak wciskam pedał do konca, zostawiam sporo dymu za sobą... padł wtrysk, turbo czy moze jest zbyt duza dawka paliwa ? silnik 3.0d 204km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 8 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Zalezy od tego jaki kolor tego dymu. Generalnie jak Ci troche dymu wyleci, to nic zlego, w koncu to diesel. U mnie po chipie jak dosadze to tez zrobi zadyme z tylu, teraz pozostaje pytanie czy Ci dymi na czarno, bialo, niebiesko czy jak tam, bo moze cos byc zatkane np. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor Opublikowano 8 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 konkretnie czarno, nie czuc oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 8 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Jedno pytanie. Wymieniałeś kiedyś odmę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor Opublikowano 8 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 w zyciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 8 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Heh...powinieneś ją wymieniac co drugą wymiane oleju Wymień przy zmianie oleju, powinno pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor Opublikowano 8 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 nie wiem kiedy to było wymieniane cos sie zlego dzieje poza tym ze dymi? (o tym mowimy http://allegro.pl/nowy-odpowietrznik-odma-bmw-e46-e60-e65-x3-x5-3-0d-i1587242451.html ?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 8 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Tak kolego o tym mówimy. Tak jak pisze Forest min. co 50tys. powinienes ją wymieniac. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 8 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Cytat z googla Zapomniana odma Porady / Warto wiedzieć 03.04.2006 Liczba odwiedzin: 68222 Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej. W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza. W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów. O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju. Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów. Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują. Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 8 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 A z ta odma to w kazdym dieslu trzeba wymieniac, czy tylko ten silnik nie jest na to odporny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 8 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Każdy silnik ma odmę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 8 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 A z ta odma to w kazdym dieslu trzeba wymieniac, czy tylko ten silnik nie jest na to odporny? i w dieslu i w benzynie,w dieslu wymienia się sam filtr,separator,którego są dwa rodzaje,sznurkowy i plastikowy(membrama), masz to gdziś przy podszybiu,od strony filtra powietrza.gdzieś czytałem,że auta po roku 2005 nie potrzebują wymiany odmy,ale tego pewny nie jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 8 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 No wlasnie zaczalem sie zastanawiac czy u mnie tez trzeba by przeprowadzic taki zabieg, bo watpie zeby kiedys bylo robione, a owszem kopci, ale bylem przekonany, ze to od chipa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 8 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 kup plastikowy separator,jego wystarczy co 100tyś przepłukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 8 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 panowie , powiem wam tak , też kupiłem kiedyś odmę i myślę że niepotrzebnie , w poliftówkach jest tylko plastikowy separator oleju i ja nie widzę żeby tam miało by się coś psuć . Wymiany potrzebne są w starym modelu , ponieważ tam nie jest separator tylko filterek http://allegro.pl/odma-odpowietrzenie-silnika-bmw-3-e46-5-e39-diesel-i1567440512.html .Ja jak kupiłem auto też wyciągnąłem starą , która defakto wygląda jak nówka , tak że jeśli ktoś chce wywalać kasę to napewno nie zaszkodzi , takie moje zdanie . a jeśli ktoś chce to mogę swoją sprzedać za pół ceny z allegro:wink: A tak naprawdę to kopcenia upatrywał bym się gdzie indziej , przecież to piec , a to musi kopcić:twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 8 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 No wlasnie zaczalem sie zastanawiac czy u mnie tez trzeba by przeprowadzic taki zabieg, bo watpie zeby kiedys bylo robione, a owszem kopci, ale bylem przekonany, ze to od chipa... Jeżeli masz silnik M57N to tam nie występuje filtr a więc nic nie musisz wymieniać gorzej jezeli mamy silnik M47 ,M57 bez literki "N" to trzeba wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 8 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Jeżeli masz silnik M57N to tam nie występuje filtr a więc nic nie musisz wymieniać gorzej jezeli mamy silnik M47 ,M57 bez literki "N" to trzeba wymienić ale wtedy też nie trzeba całej odmy kupować , tylko sam filterek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 8 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 panowie,w m57N jest właśnie separatorek plastikowy,i tam jest membrana,która potrafi pęknąć,jest on rozbieralny,dlatego zalecają tam czasami zajrzeć,przepłukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 8 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 zgadza się ale ja np po rozebraniu swojej odmy widziałem że jest wsio jak w nowej , a rocznik na niej auta , czyli nikt jej nie ruszał . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 8 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 zgadza się ale ja np po rozebraniu swojej odmy widziałem że jest wsio jak w nowej , a rocznik na niej auta , czyli nikt jej nie ruszał . no ale zajrzałeś,i u ciebie wsio OK,u innych nie musi,dlatego lepiej sprawdzać(zalecają co 100k km) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor Opublikowano 8 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 no to reasumując - w m57n nalezy sprawdzic, przeczyscic, w m57 nalezy wymieniać chowam się jutro w garazu, wymontuje i cykne fote Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 8 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Dokładnie , a nie odrazu kasę walić bez sensu, jak można inaczejbmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor Opublikowano 8 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 i na koniec dowcip!! zeby rozluznic atmosfere Przyszedł rolnik do baru i prosi o "setę". Ciągle powtarza - ... są rzeczy niewytłumaczalne, są rzeczy niewytłumaczalne... I tak rolnik wypił flaszkę. Zamawia kolejną "setę", ale zaciekawiony barman pyta: - Panie, co to są te rzeczy niewytłumaczalne? Na to rolnik: - Panie, doję krowę, a ta cholera macha ogonem i czapkę zrzuca z głowy. Wkurzyłem się, wyjąłem pasek ze spodni i tym paskiem przymocowałem jej ogon do uda, w tym momencie obsunęły mi się portki a do obory wlazła moja stara! I co? Są rzeczy niewytłumaczalne? :p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 (edytowane) okej postaram sie krótko odma wyjęta - zdjęcia przedstawiają stan przed wyczyszczeniem. po wyczyszczeniu stan wizualny praktycznie nie zmienil się, jedynie wyzbieralem osad (imageshack nie działa ) http://www.fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-05/17e38271/dsc_0447.jpg.html http://www.fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-05/c1a57ec3/dsc_0448.jpg.html http://www.fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-05/670c333d/dsc_0449.jpg.html http://www.fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-05/2c6daf83/dsc_0450.jpg.html http://www.fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-05/e35ccf11/dsc_0451.jpg.html wyczyszczone, założone i brak jakiejkolwiek różnicy, dymi tak samo nizej film na sredniociepłym silniku [video=youtube;fsYjoRdzDuA]http://www.youtube.com/watch?v=fsYjoRdzDuA sprawdzilem na realoem jak wyglada ten odpowietrznik i sprawdzilem na allegro jak wyglada sprzedawany dedykowany odpowietrznik wydaje mi sie ze brakuje mi tego wkladu spod numeru 15 pokrywa w realoem przedmiot na alledrogo podejrzewam ze odma to nie problem ale czekam na dalsze sugestie Edytowane 10 Maja 2011 przez Szpadyzor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edu2301 Opublikowano 10 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Ja w tym silniku wymienilem odme i bylo git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.