woz Opublikowano 1 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 WItajcie. Powrot do tematu ukladu wydechowego. Juz raz sie nauczylem w tej 540, ze sknocilem go calkowicie usuwajac kata i tlumik srodkowy, czego efektem bylo cisnienie w ukladzie wydechowym jak w mokrej roziagnietej skarpecie i tak zamulone auto, ze na swiatlach dostalbym baty od pana Zenka na rowerze. Dopiero po zalozeniu tlumika srodkowego 540 zaczal sie zachowywac jak 540. Ale czasami czuje ze nadal sa braki, chodzi przede wszystkim o Nm. Mam czasami wrazenie jakby na nizszych obrotach samochod byl nieco zamulony, i mysle ze mam po prostu niedociagniecia jezeli chodzi o uklad wydechowy u mnie. Z fabryki 540 wyjechalo z ukladem skladajacym sie z dwoch rur fi 55mm, kata, srodkowego tlumika i koncowa puszke. Obecnie sa dwie rury fi 60mm, srodkowy i koncowy supersprint. Ogolnie chyba "dojrzalem" z mysla, ze to co inzynierowie wymysleli w fabryce bmw jest najlepsze jesli chodzi o czuly uklad wydechowy, i ze wyciagniecie katalizatora i zwiekszenie srednice rur o 5mm na rurze (co wbrew pozorom nie jest malo) nie bylo dobrym pomyslem. Chce zrobic porzadny wydech do siebie, taki naprawde z glowa. Wiec bedzie powrot do fabrycznych rur fi55, srodkowy tlumik fabryczny, koncowy (koncowy juz nie wazne tak naprawde jaki, ma on najmniejszy wplyw na osiagi samochodu, jedynie na dzwiek) ale najwieksze pyutanie jest odnosnie katalizatora. Czy ktos jest w stanie mi powiediec czy katalizator spelnia funkcje jedynie emisji spalin? Czy rowniez wytwarza odpowiednie cisnienie w ukladzie wydechowym? Jezeli tylko emisja spalin, to czy zastapie go 30cm tlumikiem przelotowym z wejsciem/wyjsciem na 55mm, czy rura nie bedzie mialo znaczenia. Ale jesli wytwarza on odpowiednie podcisnienie w wydechu, to co najlepiej wstawic w jego miejsce? Katalizator? A moze tlumiki srodkowe rowniez spelniaja taka funkcje? (chodzi o jakis maly tlumik srodkowy z podwojnymi wejsciam/wyjsciami fi55), a moze kat sportowy? tylko znalezc taki na dwa wejscia to graniczy z cudem. Wszelkie informacje sa mile widziane. Kiedys ktos wkleil na forum artykul o tuningu gdzie byly informacje o hamowanych samochodach z katami, bez katow itd i porownanie wynikow. Jezeli ktos by to znalazl to rowniez stawiam browar na nastepnym zlocie, bo nie moge znlezc a mysle ze byloby to dobre zrodlo informacji dla mnie.. Pozdro i sorry ze sie tak troche literacko rozpedzilem dzisiaj.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 1 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 U mnie jeśli chodzi o kata w m40(mam na razie strumienicę-przekleństwo) dowiedziałem się od kolesia, który sprzedaje tłumiki, że ma on mały rozprężny tłumik z przodu i dopiero dalej jest katalizator. Więc jakakolwiek ingerencja w tej części wydechu raczej pogorszy własności , a nie polepszy. Nie wiem skąd biorą się pomysły na allegro typu: strumienica za 40 zł dodaje 5-10 KM i 20-30 Nm. Również próbuję powrócić do serii wstawiając tłumik środkowy w miejsce kata i zobaczę co z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 2 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 (edytowane) http://www.cartuningtips.com/94-sports-cats-vs-de-cat-pipe http://www.torquecars.com/tuning/sport-catalysts.php W skrocie, to napisane jest ze hamowali evo IV: na seryjnym ukladzie z katem 295KM, bez kata (rurka) 305KM, sports-katalizator 304KM. Napisane jest ze jezeli sondy sa za katem, to moze byc problem poniewaz komp dostaje odczyt ze mieszanka jest za bogata, wiec mieszanke paliwowa zmnijsza lub moze nawet wlaczyc silnik w tryb awaryjny. Jezeli sondy sa przed katalizatorem to mozna bez problemu rure wstawiac. Wlasnie sprawdzilem na realoem.com, obie sondy mam u siebie przed katem Edytowane 2 Maja 2011 przez woz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rush Opublikowano 2 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 ja jestem laikiem ale musi kat wplywac jakos na cisnienie czy cos innego, bo ostatnio ktos pisal ze wycial kata i wstawil rurki zamiast niego w takim silniku ja moj i silnik wariowal, ja mam wyciete katy ale zostawione puszki po nich i z autem nic sie nie dzieje, zbiera sie tez odpowiednio... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 2 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 Wlasnie sprawdzilem na realoem.com, obie sondy mam u siebie przed katem To tak jak u mnie E32 3.0 M30 legitymuje się mocą jakieś 186 KM z katem, a bez twierdzą Ci co sprzedają, że jest około 195 KM. Kiedyś coś grzebałem u mnie przy wydechu i chwilowo wyjąłem końcowy tłumik żeby sprawdzić jak to chodzi na samej strumienicy tak dla jaj (szczeniackie zachowanie) i odniosłem wrażenie, że auto się zrobiło mocniejsze, ale to pewnie złudzenie było ponieważ ryk straszny był i przez to zdawało mi się, że jest więcej powera ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 2 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 E32 3.0 M30 legitymuje się mocą jakieś 186 KM z katem, a bez twierdzą Ci co sprzedają, że jest około 195 KM. **** jasiu karuzela szkoda że nie twierdzą od razu 240KM , bez hamowni to ja mogę powiedzieć że bez mała pińcet koni wychodzi po takiej operacji :lol: Po wywaleniu katów i wspawaniu w to miejsce tłumika poprawia się elastyczność silnika i zyskuje trochę Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor Opublikowano 2 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 moja e36 325 ci bez katów trzymałem się za 328i i wcale nie odjeżdzała na kresce 328 wygrywała o długość auta. z kolei inne 325i wąchały spaliny, moim zdaniem wycięcie kata cos tam daje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rush Opublikowano 2 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 ja gdzies tam czytalem ze wyciecie katow nie daje dodatkowych koni ale uwalnia te ktore zabiera stary zapchany katalizator.... moja e36 325 ci bez katów trzymałem się za 328i i wcale nie odjeżdzała na kresce 328 wygrywała o długość auta. z kolei inne 325i wąchały spaliny, moim zdaniem wycięcie kata cos tam daje chyba widzialem Cie wczoraj jak wjezdzales w Polkowicach na maca jeszcze z jakas e39.....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 2 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 wyciecie katow nie daje dodatkowych koni ale uwalnia te ktore zabiera stary zapchany katalizator.... I tak jest. Kiedyś mój znajomy mechanior męczył się z jakimś Oplem. Okazało się, że kat był całkowicie zapchany, przez co silnik się dławił i gasł. Układ wydechowy, to wbrew temu, co się może wydawać, bardzo wrażliwa część składowa silnika - dlatego wszelkie modyfikacje muszą być przeprowadzone z głową. A najlepiej skonsultować sie z kimś, kto sie na prawdę na tym zna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 2 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2011 I dlatego taki forum jest niedoceniony. Ludzie maja rozne pytania, konsultuja sie, sami szukaja info i jak znajda to sie dziela. Jest to naprawde studnia wiedzy Nobody Man, tak jak napisales, jak sie zapcha katalizator to jak zapchana rurka. Wez wsadz do takiej skarpete i sprobuj dmuchnac. Z tego co wiem to metaliczne katy sa o wiele lepsze niz ceramiczne o sie nie zapychaja. Sportowe katy sa wlasnie metaliczne, gdzie restrykcja jest w okolicach 15-20%, w porownaniu do seryjnego kata, ktory bardzo mocno ogranicza swobodny wylot spalin.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.