Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

jako że nie miałem jeszcze v8 nie wspominając o automacie czekam na porady,co jak i dlaczego,

opcja 1

http://otomoto.pl/bmw-535-zamiana-535-gaz-alu-C18551187.html

jak ojca tds podejdzie gościowi to ma chęć się zamienić za traktora

opcja 2

http://otomoto.pl/bmw-540-m-pakiet-po-lifcie-C18029907.html

ta tez wchodziła by w gre ale ojciec ma juz 3 samochody na utrzymaniu więc 4 nie jest potrzebny

chyba,że ktoś ma fajne e39 lub e46 z lpg w cenie max 20.000(na chwile obecną łącznie z zamianą za 318 tds) to możemy podjechać i zobaczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz sprawdzic czy skrzynia pracuje jak nalezy, to takim mi najbardziej znanym sposobem jest po prostu zdecydowane wcisniecie gazu, nie powinno zbyt mocno szarpac, pozniej trzymaj gaz wcisniety do polowy i patrz na obrotomierz, czy obroty ida rowno i czy przede wszystkim biegi zmieniaja sie przy tych samych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał tą drugą 540iA :) jest o niebo lepsza. Ten pierwszy to jakiś handlarz, zamienię na 2-3 inne samochody :) wypicowana włącznie z oponami, przebiegu nie ma, a lampy wypiaskowane jak cholera. 540 chociaz ma przebieg podany, środek piękny, fajna felga, widać że w bidnym domu nie była, więc wymiany pewnie robione tak jak pisał. Skrzynia tak jak Czechu pisał, sprawdź jak zmienia biegi czy nie szarpie. V8 jak chodzi, czy równo że monete można postawić na motorze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze że sam szukam podobnego egzemplarza i ciężko w tym temacie a jak już jest to cenna dobija

http://moto.allegro.pl/bmw-540-e-39-piekna-doinwestowana-duzo-zdjec-i1578773177.html ta zaczyna mnie zastanawiać

Furka na wypasionych fotkach :D

Ale rozwaliło mnie to co napisał na końcu :lol: -> W związku z licznymi pytaniami o spalanie odpowiadam:

65l = 550-580km = ok. 11,5l/100km ( przy 100-120km/h )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli jest kasa, to bez zastanowienia oglądaj 540 ;)

mam kumpla który zyje dosc długo w bmw i niedawno sprzedal e34 3.0 v ac schnitzer. teraz szuka bmw, jak zapytalem "jaki model silnik itp" to odpowiedział: obojętnie, oby stan był za***isty, a bmw to bmw - i tak cieszy ;)

podziw i szacun dla niego :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do sprawdzenia automatu to jest tak,

sprawdzasz na zimnym silniku,

odpalasz, zapinasz D na wciśniętym hamulcu i stoisz - obroty mają być równe, bieg ma wejść bez szapnięcia

puszczasz hamulec - auto zaczyna się toczyć (baz szarpania itp.),

po chwili hamulec i jak auto się zatrzyma, zapodajesz R - bieg ma wejść bez szarpnięcia (najczęstsza usterka spowodowana załączaniem wstecznego jeszcze w czasie toczenia się samochodu)

na zimnym silniku kręcisz auto do 3 tys. na trybie ekonomicznym i lecisz, biegi mają się włączać bez szarpnięć, nie może być sytuacji, że bieg nie wejdzie lub po sekundzie przy jeździe na tych 3 tys. zredukuje na niższy bieg (chyba, że silnik ma mało mocy, ale V8 powinno wjechać pod pionową górkę na tych obrotach)

silnik się rozgrzeje i dajesz mu w palnik, kick down, ma zredukować na najniższy możliwy bieg (może szarpnąć), kopniak w plecy i kontrolka kontroli trakcji :mrgreen:

co do sekwencji nie mam pojęcia...

wiem tylko, że automat pakowany w min. e39 jest produkcji GM i do niezawodnych nie należy, więc łatwo o minę

pozdro

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 tys obrotów to zmieni 2 biegi i trzeba się będzie zatrzymać :D

przy normalnej jeździe nie osiąga się 2tys

co do pracy skrzyni, nie może być tez tak, że przy zmianie biegów obroty wchodzą do góry (objaw jak przy ślizgającym się sprzęgle)

test lock-up'u rozędzasz auto do 90-100km/h i puszczasz gaz- obroty nie powinny spaść więcej niż 300-500 obrotów; tak jak dzieje się to przy niższych prędkościach i na niskich biegach

można jeszcze sprawdzić konwerter:

dajesz D wciskasz hamulec i dodajesz gazu- obroty nie powinny wejść w wysoki zakres, jeżeli nie czuć, że auto aż rwie się do jazdy( przy V8 naprawdę się szarpie) to remoncik murowany

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 tys obrotów to zmieni 2 biegi i trzeba się będzie zatrzymać

jak dobrze pamiętam to w automatach po prawej stronie na podłodze jest taki pedał, którym można podnieść ( do tych 3 tys.) obroty silnika- nawet po redukcji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to był taki żarcik

Chodziło mi o to, że w normalnych warunkach drogowych nie da rady przetestować skrzyni na wszystkich biegach kręcąc silnik do 3tysi

Bo na 5b. to już jedzie ponad 140 :) (albo i więcej, nawet nie pamiętam, bo tak szybko to nie jeżdżę :-P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale rozwaliło mnie to co napisał na końcu -> W związku z licznymi pytaniami o spalanie odpowiadam: 65l = 550-580km = ok. 11,5l/100km ( przy 100-120km/h )
wychodzi na to, że w trasie tyle pali? Trochę sporo jak na prędkość 100-120km/h.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze że sam szukam podobnego egzemplarza i ciężko w tym temacie a jak już jest to cenna dobija

http://moto.allegro.pl/bmw-540-e-39-piekna-doinwestowana-duzo-zdjec-i1578773177.html ta zaczyna mnie zastanawiać

kupuj... auto było po wypadku jednak przed wystawieniem sprzedający skasował zdjecia z forum samochodowego, caly przód byl robiony.

I do tego to jest PRZEŁOŻONY ANGLIK, o czym sprzedający nawet sie nie zająknął.

''mój kolega to 544 ACS przyciągnał z angli..Tak z angli pożniej na jednej z pojeżdzawek na pasie starowym zabrakło mu miejsca i poleciał w plener uszkadzajac dość mocno przód..Pozniej odsprzedał to auto.Kolejny właściciel odsprzedał bratu a ten zrobił przekładkę...Napisałem w tej sprawię post na "sporcie" o VIN(dla podpuchy) to dostałem grozby od małolata''

cytat z ogloszenia :

"Samochód kupiłem w maju 2010 od przyjaciela z forum z Niemiec, z przebiegiem 230.tys km.

Jestem pierwszym właścicielem w Polsce."

ponadto to doprawy dziwne jak nagle zniknęły wszystkie fotki z początku prac nad samochodem .. moja skromna rada : jak już chcesz sprzedawać samochód "po przejściach" to może lepiej nie podawać linków do żadnych forów tylko lepiej sprzedawać go anonimowo ??

Numer podwozia WBADE62050*******

Kod typu DE62

Typ 540I (EUR)

Typoszereg E E39 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy RL

Drzwi 4

Silnik M62

Pojemność skokowa 4.40

Moc 210

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor MONTREALBLAU METALLIC (297)

Tapicerka STANDARDLEDER/GRAU (N6TT)

Data prod. 1998-07-13

Składanie Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S261A SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.

S302A ALARM SYSTEM Instalacja alarmowa

S339A SATIN CHROME Shadow-Line

S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S430A INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących

S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy

S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna

S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP

S694A PREPARATION FOR CD CHANGER Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe

S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Kier. sport. wielofunk.

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S773A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego

L812A ENGLAND VERSION Wersja krajowa Wielka Brytania

S850A ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT Dodatkowe napełnienie zbiorn. na eksport

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa

S877A DELETION CROSS-OVER OPERATION Brak obsługi krzyżowej

S880A ENGLISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. angielski

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera

S280A LT/ALY WHEELS SPOKE STYLING Obr. BMW, st. le. styl. spr.

S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny

S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni

S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł

S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa

S555A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem

S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS

S853A LANGUAGE VERSION ENGLISH Wersja językowa, angielski

Składanie Information

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S540A CRUISE CONTROL Tempomat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...