Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie po dość długiej nieobecności :)

Po szeregu zawirowań i sprzedaży moich Bumek nadszedł czas na nowy zakup. Zawsze chciałem mieć (w/g mnie najładniejszy model) e 30 i w związku z tym mam do Was kilka pytań :lol: na co zwrócić uwagę przy zakupie ? Blacharka to oczywiste (nawet najmłodsze e 30 zbliżają się już do pełnoletności), silnik słyszy się o klekotaniu jaki jest ewentualny koszt takiej naprawy (zawory itp) , myślę o silniku 1,6 lub 1,8 (bez gazu) - da rade jazda w 70 % miasto.

Do wydania na Bumkę mam jakieś +/- 5000 czy w ogóle za tą cenę warto pchać się w ten model, doskonale zdaję sobie sprawę, że trzeba będzie w niej coś porobić. Ale czy można za 5 koła kupić coś w miarę sensownego ?

Za wszystkie podpowiedzi będę bardzo wdzięczny :)

Jeżeli nie ten dział to proszę Moderatora o przeniesienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 5 koła coś sensownego z bocianem kupisz. na co zwrócić uwagę ?? doły przednich błotników, podszybie, bagażnik (wnęki po obu stronach) i najlepiej podłogę bo trafić ze zdrowym spodem to prawie cud 8)

co do klekotania - najczęściej jak jest zimny silnik to lubi sobie pocykać. jeżeli na cieplym nie kekocze to jest jeszcze w miarę ok. w mojej poprzedniczce cykał tylko na zimno (ale też nie zawsze). w takim wypadku najczęściej hydroregulatory do wymiany i może być zjechany wałek. koszt naprawy - kiedyś pytałem to mówili, że jeden popychacz to jakieś 80 zł sztuka. ale gdyby trzeba było wymienić wałek to najlepiej rozejrzeć się za dobrą używką, bo nowe są podobno słabe jakościowo.

do tego pilnować wymiany oleju - najlepiej częściej niż 10 tyś. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"piec kola" to zaczyna byc malo na stan dobry, ostatnio e30tka fajnie trzyma cene,

a zadbane auta to juz koszt od 8000zl (oprocz cabrio), majac do wydania 5000zl zachowaj trzezwy umysl i przekalkuluj sobie czy nie lepiej dolozyc pare stowek i kupic cos zdrowszego

w silnikiach m40, tak jak pisal neophyte + wyjace tylne mosty (ogolnie e30), cieknace weze wspomagania (ogolnie e30), poklejone i pospawane miski olejowe,

m40 soporo pali ( w stosunku do pojemnosci), przy tym moc nie jest jakas wielka, wiec warto pomyslec o m20,

m40 to tez ( z reguly) bieda w wyposarzeniu (czesto bez wspomagania i szybki recznie korbkowane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m40 to tez ( z reguly) bieda w wyposarzeniu (czesto bez wspomagania i szybki recznie korbkowane)

no właśnie jak to jest z tym wspomaganiem ? Autkiem tym poz mną będzie jeździć też moja drobnej postury żonka i wspomaganie było by pożądane :) przeglądając ofert na "A" zobaczyłem, że wspomaganie w tych autkach traktowane jest jako wyposażenie luksusowe :) mam rozumieć, że nie było to standardem ? szyby na korbki czy brak klimy jakoś mi nie przeszkadza ale brak wspomagania :( jakoś trudno mi wyobrazić sobie moja zonę kręcącą bez wspomagania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomaganie zawsze mozna dolozyc, nie jest to jakis kosmiczny koszt :P

Jesli nie chcesz miec problemow z silikiem a chcesz 1.8 to polecam m10, chodz sa to juz archaizmy i maja slaba charakterystyke.

Osobiscie polecalbym Ci m20 bedziesz mial odrazu spoko wersje i troche mocy.

Dla mnie zawsze najlepszym rozwiazaniem bylo 1.8is ale czasy ze za 4000-5000zl w dobrym stanie mozna kupic chyba sie juz skonczyly.

Ja bym zajrzal jeszcze do zawieszenia u mnie ma juz 23lata i nic tam niebylo ruszane i nadal jest cisza, nawet koncowki drazkow sa oryginalne. Jak mocno rdzewieje tzn ze byla mocno bita bo w oryginalne elementy sa dosc dobrze zabezpieczone przed korozja. Ogolnie przy zakupie takiego auta za 5000zl to probowalbym ustalic przebieg bo po tyle latach moze miec ponad 500 000km....

Mozna czasem jeszcze znalesc E30 z niemiec od dziadka.. moze 1/10ogloszen jest prawdziwe ?? ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jest tak jak koledzy napisali. wspoma to zazwyczaj opcja, choć założenie nie jest specjalnie trudne. trzeba tylko znaleźć komplet, który będzie w dobrym stanie (nie wyjąca pompa i szczelne przewody). spalanie moim zdaniem nie jest takie tragiczne - w mieście na spokojnie 9-10 litrów. przy jeździe w trasie tak do 120 km/h zmieści się w 7 litrach. szału może osiągami nie robi ale zawalidrogą też nie jest.

no i jeszcze co do stanu samego auta - warto czasem trochę dołożyć i kupić lepszy egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...