Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Odstawiłem moją e34 M50B25 do warsztatu na wymiane hamulców , chlodnicy oraz uszczelki pod klawiaturą. Gdy przyszedłem mechanik kazal sie bryknąc sprawdzic hamulce, czy chlodnica chłodzi i ogolnie czy jest git. Przejechalem sie bylo wszystko super i elegancko, wrocilem na warsztat nawet jej nie gasiłem poszedlem sie rozliczyc i zaczela sie trzasc i w koncu zgasła... po odpaleniu na poczatku trzymala obroty lecz nie bardzo reagowala na pedał gazu potem po odpaleniu powolutku przygasała az zgasla calkowicie.. dodawanie gazu co jakis czas przyduszalo ją dziwnie.. co jej jest ? auto zostalo na warsztacie bo jej nie bede pchał do domu i do poniedzialku tam zimuje zanim znowu otworza warsztat.:help:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Na gazie czy na benzynie? Może źle ją odpowietrzył i zamarzł parownik? Może jak wymieniał chłodnicę to jakiś kabel źle założył i odpadł w czasie próbnej jazdy, nie wiem czujnika położenia wału czy coś, może jakiś wężyk od podciśnienia, to mogło by pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicy po kolei sprawdzą to co robili.

-prewencyjnie sprawdź wężyk do serwa

-kostki cewek

-mocowanie cewek

-fajki i świece.

-tunele dla każdej świecy

-uchwyt wężyka odmy

Sprawdź czy aby nie dokonano podmiany:

-cewek

-świec

-fajek

-przepływki

-czujnika przepustnicy

-sterownika DME

Wiadomo-nie zawsze jest czas ale jak tylko jest to patrz na łapy mechanikom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest znajomy warsztat kumają czacze z samochodami szczegolnie BMW .

Ojciec odstawiajac ja na warsztat na te wymiany o ktorych wspominałem mowil ze podczas drogi na miejsce na 2jce ją zmuliło ale myslal ze ja z tą usterką ja odwoze... wiec nie wiem co myslec.. czy to mozliwe ze zaobserowalem ze na 5 biegu zmulona jest ? potem to ze podczas gdy ojciec jechal zmuliło ja na 2jce ma jakis zwiazek ? podczas jazdy probnej jechala normalnie ... i jak wrocilem na warsztat zatrzesla sie i koniec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to są objawy na sonde ?

Raczej wątpię , przy walniętej sondzie mogła by dostać czkawki , dziwnie pracować , ale raczej by nie zdechła ... najprościej odkręć wtyczkę od sondy i zobacz czy odpali.

Mimo wszystko dla mnie to ewidentnie czujnik powiedział bye bye ... albo go uszkodzili , albo zmarł śmiercią naturalną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki nie mam narazie,jutro zrobie:)

A tak na szybko to ten czujnik znajduje się na obwodzie koła(tego z wycięciami )

Ten czujnik jak padnie odrazu to nie odpala silnik.

Jeśli uda się,że powoli się psuje to przy pewnych obrotach jest błędny sygnał więc DME na krótko odcina iskrę i odłącza pompkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz od kogoś z allegro ściągnąłem, nie ten silnik, ale bardzo podobnie to wygląda, takiego czegoś szukaj.

czujnikr.jpg

Uploaded with ImageShack.us

czujka.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Acha tak sobie myślę, że ja też miałem problem z E36 jak zdechła mi sonda, że jechała, słabła i umarła. Ale po wyłączeniu zapłonu odpaliła normalnie i jakiś tam odcinek jechała normalnie, później się historia powtarzała.

Edytowane przez E34-Patryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co obserwuje od jakiegoś czasu to z 90% wymian sondy lambda jest bezpodstawnych lub po złej interpretacji błędu na diagnostyce.

Błąd w którym pojawia się O2 Sensor lub sonda lambda nie oznacza że jest uszkodzona.(większość obsługujących komputery nie odczytuje dokładnie błędu a zadowala się nazwą elementu)

Wystarczy wypiąć 1cewkę a po niedługim czasie pojawi się błąd sondy mimo że ona działa rewelacyjnie.

Najszybciej ją odłączyc to DME ustali dla sygnału powrotnego ok.0,5V a silnik będzie stabilny tylko bez korekcji po spalaniu.

A jak wskazówkę masz w pionie to też telepie,muli,gaśnie?

Ja przy okazji ustawiania LPG podejżałem jak pracuje sonda i po 130000km(tyle ja zrobiłem a napewno dłużej siedzi w aucie) robi dalej świetny wykres.

Wykorzystaj interfejs u gaziarza i podglądnij wartości ciśnienia w kolektorze bo to może wiele powiedzieć o "krokowym" lub lewym powietrzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez kilka minut zimny silnik działa bez sondy a dawka ustalana jest na podstawie przepływki,temperatury silnika dla dme i czujnika położenia przepustnicy i jest odpowiednio wzbogacona.

Zrób pomiar czujnika przepustnicy,temperatury dla DME,i czujnika położenia wału korbowego.

Zdarzały się przypadki że od temperatury wariował sygnał z czujnika PWK i silnik stawał.

Pomierz rezystancje czujników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...