Lijo Opublikowano 28 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Hejka, Chciałbym Was poprosić o opinię na temat twardości sprężyn dostępnych na rynku producentów typu AP, APEX, WEITEC, MTS, TA Technik itp. Obecnie jeżdżę na H&R i uważam że jeśli chodzi o trzymanie auta na zakrętach (trzymanie boczne) to H&R wypada podobnie jak JAMEX. Jeśli macie doświadczenia z innymi producentami bardzo proszę o opinię, ponieważ chcę się pozbyć obecnych gdyż nie spełniają moich oczekiwań. Może Wasze doświadczenia pomogą mi w wyborze. Z góry dzięki i czekam na opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 28 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 MTS jest bardzo miękki - nie polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 28 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 podłącze się,a ja bym potrzebował założyć coś twardszego na tył do touringa,co powiecie o KAYABA? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 28 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Kayaba kupiłem amortyzatory do E36 na tył, wylały się obydwa po max.1000km. Usprawiedliwia je tylko to, że auto jeździło po polskich drogach Ja też jeździłem na H&R'ach i pasowały mi wtedy idealnie, ale to było parę lat temu i chciałem mieć nisko i twardo. Ale każdy producent robi przecież różne twardości sprężyn, więc trudno będzie coś stwierdzić, a już tym bardziej jeśli jeszcze ktoś będzie pisał o progresywnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 28 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Oczywiście nie piszemy o springach progresywnych Zwykłe sprężyny obniżające. Oczywiście chodzi o odczucia subiektywne. Z tego co poczytałem to Weitec i AP oferują największą twardość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 29 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Zapomniałem dodać, że przecież kulam się na nowiutkim zawiasie Supersporta. Wg.mnie twardy, ale zostało odrobinę komfortu. Wiadomo, że to nie robota samych sprężyn, bo amorki też są z zestawu i całość obniża 50mm,więc jest dość sztywno, ale sprężyny zaliczyłbym do średnich, nie są twarde jak klocki drewniane, ale zapewniają stabilność na drodze, mogę naprawdę szybko pokonywać zakręty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 29 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 a jakie masz amory :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 29 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 a jakie masz amory :?: MTS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stawros Opublikowano 30 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Przejeździłem rok na eibachach -40mm w takim oto wynalazku: I muszę powiedzieć, że nieźle mnie wytrzęsło. Właśnie do E34 założyłem amortyzatory i springi Ta Technix i na balonie 205/65/15 jest podobnie w Nissanie na zimówkach(chyba 185/60) więc na 18" które zakładam pojutrze będzie chyba na prawdę twardo ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 30 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Twardo to mam. Chodzi mi o przechylanie się auta w tzw. teście łosia - prawa, lewa. Za to odpowiadają głównie sprężyny, oczywiście amor również ale nie w takim stopniu. Ja chcę wsadzić twarde springi i normalne amory. Na płaskim masz komfort a na zakrętach trzymanie boczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 31 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Chodzi mi o przechylanie się auta w tzw. teście łosia - prawa, lewa. za to w głównej mierze odpowiada chyba stabilizator ? im grubszy tym autem mniej buja na zakrętach polecam regulowane: http://allegro.pl/hr-wzmocnione-stabilizatory-skretu-bmw-e30-i1523280192.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kevin Opublikowano 31 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Ooops E30 ładne to dla bogatych fanów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor Opublikowano 31 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 ja bym jednak polecił kompletny gwint jednej firmy. ap z relacji ktore wyczytalem gdzies tam na innych forach sprawują się wysmienicie i wszyscy sobie bardzo chwala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 31 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 za to w głównej mierze odpowiada chyba stabilizator ? im grubszy tym autem mniej buja na zakrętachpolecam regulowane: http://allegro.pl/hr-wzmocnione-stabilizatory-skretu-bmw-e30-i1523280192.html No tak ale takie pieniądze to nie wiem. 1700 zł to można E30 kupić. Rzepę bo rzepę ale zawsze A może by tak tuleje stabilizatorów poliuretanowe wstawić? Jak myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 31 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Zawiecha zawiechą ale często za takie bimbanie po drodze a'la pijany łoś odpowiadają opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 W progresywnych springach zwykły amor nie będzie chronił kielicha-progresyw ładuje w kielich i to sporo. Mi jak zkończył się amor przy progresywach to nawet na tescie nie wyszło. A za boczne trzymanie to tak jak Kosa pisał-stabilizator.W seri z opcją sportowego przygodowania zawieszenia stabilizator wstawiali grubszy. Ja mam balony 225/60 przy 15" więc wiem o czym pisze Mordulec. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2011 Co do opon to zrobiłem test. Zamieniłem koła przód tył i jest inaczej - znazaczy lepiej bo opony na przodzie mają mniejszy profil i są szersze. Teraz tył zaczął bardziej latać Tak czy siak lada chwila zakładam 215/40R17 więc będzie pewnie trochę twardo. W progresywnych springach zwykły amor nie będzie chronił kielicha-progresyw ładuje w kielich i to sporo.Mi jak zkończył się amor przy progresywach to nawet na tescie nie wyszło. Właśnie mnie wyleczyłeś z progresów bo chciałem założyć takie ze zwykłym amortyzatorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bullit87 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Witam. Panowie czy jezeli zakupilbym zawieszenie o takie wlasnie : http://allegro.pl/zawieszenie-sportowe-bmw-e30-60-35mm-od-mts-i1501880723.html to czy moja trumienka opadlaby nizej plus dodam ze zalezy mi na tym aby autko usztywnilo sie na zakretach ale jednoczesnie nie stracilo calkowicie komforu... Dodam ze juz w czerwcu moja trumienka rusza na wyspy wiec tutaj drogi sa lepsze ale sa glownie ronda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 a ja do E32 nic ciekawego nie mogę znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Bulit87 obniży się na pewno, co do komfortu to raczej lepiej niż na gwincie, ja miałem sportowe "supersport'a" i było dość komfortowo, a teraz na gwincie jest okropnie twardo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bullit87 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Dzieki za podpowiedz Szczerze to nie wiem jakich rpoducentow wybierac bo jest to moja druga beemka a pierwsza byla prawie na serii- dlatego pytam Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Trochę odświeżę temat. Otóż szukam sprężyn o standardowej wysokości ale żeby miały większą twardość. Czy znacie kogoś kto może wzorując się na sprężynie zrobić komplet takich samych ale o twardości zwiększonej o ok.20-25%? Chodzi mi o to żeby trochę zniwelować efekt siadania dupy przy załadowanym aucie i jednocześnie ograniczyć siadanie tyłu przy mocnym przyspieszaniu. Czyli zasadniczo chciałbym zrobić sprężyny na zamówienie. Myślałem tez żeby wsadzić od E36 touring ale one są nieco wyższe i boję się ze tyłek za wysoko pójdzie do góry. P.S. Gdyby ktoś miał komplecik takowych do E36 i chciał użyczyć do przymiarki za symboliczną "opłatą" i ew. odkupienie później to piszcie na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nem Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Pierwsze co mi przyszlo do glowy po twoim poscie to sprezyny obnizajace do e36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiccoo Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Wsadz gumy w zwoje to Ci nie siądzie- miałem to kiedyś zamontowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Pierwsze co mi przyszlo do glowy po twoim poscie to sprezyny obnizajace do e36 Sprzęt nurkowy jest za ciężki trochę i muszę mieć zapas na 4 osoby i komplet sprzętu a przy standardowej sprężynie (325iT) nie daje rady i za bardzo siedzi. Przód mam -40 i przy standardowych sprężynach na tylnej osi mój Touring wygląda całkiem kozacko Podsumowując, zadek musi mieć nośność Poza tym sprężyny obniżające nie gwarantują tego, że są twardsze. Czasem jest wręcz odwrotnie..... Wsadź gumy w zwoje to Ci nie siądzie- miałem to kiedyś zamontowane. Masz na myśli coś takiego? http://allegro.pl/guma-gumy-podwyzszajace-miedzyzwojowe-sprezyn-i1784688886.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.