papelbaun Opublikowano 17 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 WItam! Mam okazję kupić e36 320i vanos 95r. z instalacją LPG firmy BRC (sekwencja), lecz jest jeden mały mankament. "Beatka" odpala super ale ma problem z obrotami na benzynie tzn. skacze od 1500 w dół (czasami też gaśnie silnik i wrażenie jest takie jakby nie zawsze chodziła na wszystkie gary). Jak próbuje przygazować to się dusi i przerywa. Po przełączeniu na GAZ chodzi idealnie równiutko i bez problemowo. dodam że: - filtr paliwa jest nowy - w silniku nic nie klekocze i nie dzwoni( vanosa nie słychać) - spalanie jest (ponoć) normalne (nie przekraczające 11,5 12l na 100km przy normalnej mieszanej jezdzie, a przy ekonomicznej "w trasie" niby 9,5 - 10L) Zastanawiam się czy kupując to auto nie wpierdziele się na minę i nie będę pompował w nie kasy, dlatego też zwracam się z prośbą do Was abyście w miarę swoich możliwości odpowiedzieli mi na kilka pytań : - Czego to może być przyczyna i jak mogę to sprawdzić?(nie mam możliwości sprawdzenia kompem) - Czy tego typu usterka świadczy o poważnym uszkodzeniu/zużyciu silnika? - ile mw. kosztowałaby naprawa wraz z częściami? ...dopytywałem się ludzi, którzy mieli kiedyś (jakąś tam) styczność z tym autem i mówili mi, że właściciel jeździł już tak ponad rok i, że najprawdopodobniej jest to wadliwy przepływomierz...? Z góry dziękuję za pomoc. uklon_bmw Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 17 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Jezeli stawiasz na przepływomierz to odepnij kostkę od niego na chwilę jak sie nic nie zmieni na lepsze to szukaj czegos innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papelbaun Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Dzięki za info. A jeśli by się nic nie zmieniło to na co następnie mógłbym zwrócić uwagę? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 17 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Dziwne że na gazie chodzi ok ... moim zdaniem to coś będzie z sondą lambda , albo pompa paliwa zaczyna umierać , ktoś ostatnio miał podobny problem i też po wymianie pompy jak ręką odjął. Gdyby było coś z przepływką to na gazie też pewnie by kulał silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papelbaun Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 (edytowane) Możliwe, że pompa ale tak jak pisałem wyżej silnik odpala bezproblemowo na benzynie, nawet nie trzeba go długo krecic. Dopiero po chwili zaczynaja skakac te obroty. Są jakies sposoby na sprawdzenie tej sondy i pompki? (jestem zielony jesli chodzi o mechanike, a juz tym bardziej jesli chodzi o BMW ) Pozdrawiam. EDIT 1. A jak myślicie czy mogą to też być zacinające się wtryskiwacze od benzyny??? -do czego pierwszego przyłożyć ucho i oko jak pójdę oglądać "beemke"? Edytowane 17 Marca 2011 przez papelbaun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staszek Opublikowano 18 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 ja bym stawiał na sonde lambde podepnij pod kompa powinno wykazac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 18 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 przy ekonomicznej "w trasie" niby 9,5 - 10L miałem taką E36 i gdyby mi tyle w trasie paliła to od razu szukałbym co jest nie tak. 9.5l w trasie to przy 180km/h pali. Mordulec może mieć rację, jak pompa paliwa nie daje już rady to podaje za mało paliwa, ale w sumie można obstawiać jeszcze silnik krokowy(miotanie obrotów), przepływkę, sondę lambdę. Ja jak miałem problem z sondą lambdą to jeszcze potrafiła w czasie jazdy się zamulić i zgasnąć. Po ponownym odpaleniu jechała normalnie. Tak jak Stasek mówi, komputer prawdę Ci powie. Za 50zł będziesz wiedział w co nie pakować kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rush Opublikowano 18 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 przy ekonomicznej "w trasie" niby 9,5 - 10L) mi przy ekonomicznej jeździe na trasie z 7l/100 pali.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papelbaun Opublikowano 18 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 (edytowane) Dzięki wszystkim za wypowiedzi. Tak jak mówicie będę musiał szukać stacji gdzie maja kompa i to sprawdzić. Dzisiaj dowiadywałem się, ze po rozgrzaniu silnika niby na benzynie tez pracuje już normalnie... czyli wygląda na to że: ZIMNY : - Benzyna -> skaczące obroty i czasami gaśnięcie silnika - GAZ - wszystko chodzi elegancko. ROZGRZANY : - Benzyna -> chodzi normalnie - GAZ - > ...normalnie. Na razie nie mam autka pod ręką ale będę starał się dogadać z właścicielem, żeby mi je użyczył na jakiś czas na sprawdzenie i wtedy będę szukał stacji z kompem(chociaż czytałem, że komp czasami może też nic nie wskazać?). Pozdrawiam i czekam na kolejne porady, a nóż może ktoś miał taki sam problem i będzie wiedział za co od razu się chwytać. JOŁ! EDIT. nie sugerujcie się tymi spalaniami, bo gość mówił mi różne wartości: raz, że własnie 7-8 L przy eko jeździe ale potem ze 9-10... dodał że zależy jak kto jeździ. Wolałem wypisać te większe wartości dlatego, że wcześniej czytałem temat w którym były opisane spalania i ludzie nie wierzyli że na tych silnikach można spalić tylko 7-8 L na 100km przy Eko jeździe... ale po waszych wpisach widzę, że jednak jest to możliwe i bardzo się cieszę POZDRAWIAM! Edytowane 18 Marca 2011 przez papelbaun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 18 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 No ja w E39 teraz przy mrozach mam mniejsze spalanie niż te co podałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szakal80 Opublikowano 20 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 99% wtryskiwacze benzynowe skoro po zagrzaniu silnika jest lepiej czyszczenie powinno pomoc pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papelbaun Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Jak tylko bede mogł to sprawdzc to dam znać co było usterką. Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje za komentarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papelbaun Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Wtryskiwacze sprawdzone i wyczyszczone -> no niby jest minimalnie lepiej ale UWAGA! jak scisnę wężyk od paliwa to obroty zaczynaja chodzić dobrze. CZyżby to pompka paliwa sie konczyła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papelbaun Opublikowano 18 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 (edytowane) Odświeżam temat Usterka zlikwidowana Przyczyny : - pompka paliwa(na wykonczeniu) - Bład Przepływomierza (ktory wyskakiwał podczas pracy silnika na gazie. Na benzynce zero błedów) Z tym drugim (tzn z instalacja gazowa) jeszcze sobie nie poradziłem i narazie niestety jezdze na benzynie, a wszystko przez gazownika ktory ciągle mnie spławia mowiac, ze wiecznie nie ma czasu. jutro zadzwonie i zje...ie jak psa jak znowu mnie odesle. Dam znac jak juz wszystko porobie co dokładnie było przyczyna ze wyskakiwał bład przepływki na Gazie. pozdrawiam! a to moje autko : LINK : 1 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/e66a4cd9d49946b5.html 2 http://images35.fotosik.pl/796/0d439ed835eae70emed.jpg 3 http://images39.fotosik.pl/966/5fc0a75e8e240fe9med.jpg Pozdrawiam! Edytowane 18 Lipca 2011 przez papelbaun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotras120682 Opublikowano 18 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Dziwne że na gazie chodzi ok ... moim zdaniem to coś będzie z sondą lambda , albo pompa paliwa zaczyna umierać , ktoś ostatnio miał podobny problem i też po wymianie pompy jak ręką odjął. Gdyby było coś z przepływką to na gazie też pewnie by kulał silnik. Mordulec zgadza się to może być sonda lub pompa paliwa miałem taki sam problem. Wymieniłem pompę paliwa i jest gitara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papelbaun Opublikowano 21 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Wymiana pompy paliwa poprawiła prace silnika ale jeszcze cos go bolało. okjazało sie ze łapie lewe powietrze z kolektora ssacego... szukam własnie jakiejs dobrej uzywki na allegro :\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papelbaun Opublikowano 27 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 kolektor ssący wymieniony przy okazji wymieniłem tez silniczek krokowy bo przysłano go do mnie razem z kolektorem ( nie wiem czy to to było przyczyna ale raczej wontpie) uszczelniłem dolot( węzyki itp) straciłem przy tym poł dnia ale sie opłaciło bo autko chodzi tak jak trza! pozdraw3iam i zyczę wam powodzenia z Beemkami! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.