Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio poruszyłem temat podnoszenia momentu i jedna z wypowiedzi natchnęła mnie do poszukiwań w google gdzie napotkałem info że dosyć łatwo można zrobić stroker w m50b25 na m50b28, czyli po prostu podnieść pojemność silnika i wydusić bez problemu w granicach 240 KM co przy okazji podniesie moment w granicach 300nm (seria m50b25 bodajże 235-245nm??), rzekomo wystarczy przełożyć wał i korby ( może jeszcze wtryskiwacze z 2.8? ) . Pytanie czy ktoś to robił i drugie pytanie, jak do tej operacji ma się vanos i brak vanosa w m50b25? Temat ciekawy bo części nie są aż tak kosmicznie drogie :)

Mam Vanosa i muszę z tym żyć.. ale przy serii nie chcę zostać ;D

Edytowane przez zdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze,musisz wiedzieć jakiego masz kompa,bosch czy siemensa

po drugie

rzekomo wystarczy przełożyć wał i korby ( może jeszcze wtryskiwacze z 2.8? )

całość!!tłoki i wtryski też z 2,8 są wydajniejsze

tu jest całość opisana przez Sezam-a z BMW TEAM FZ

Przyszedl czas na remont a zarazem modyfikacje silnika.

We wrzesniu 2008 roku auto oddalem do warsztatu. Prace zaczeto od sprawdzenia bierzacych parametrow silnika na hamowni.

Na dzien dobry wyszedl uszkodzony przeplywomierz. Pierwszy wykres przestawia stan z uszkodzonym przeplywomierzem a drugi po jego wymianie

scan0004w.th.jpgscan0003x.th.jpg

- Nastepnie przystapiono do dalszych prac. Oto kilka zdjec z ich przebiegu.

bild2408.th.jpg img0048jor.th.jpg img0003hnj.th.jpg img0004fbo.th.jpg img0010yaw.th.jpg

img0002jgo.th.jpg img0049aoi.th.jpg img0046azx.th.jpg img0001qqp.th.jpg img0030dam.th.jpg

img0025ljx.th.jpg

Co zostalo zrobione??

Oto lista wymienionych czesci:

- tloki kute 85mm, pierscienie - JE Pistons (http://www.jepistons.com/),

- korbowody (oryginalne od innego modelu BMW),

- wal korboy od silnika M52B28

- lekko ostrzejsze walki rozrzadu - dbilas (http://www.dbilas.de/index.htm),

- sruby glowicy,

- uszczelki i uszczelniacze,

- panewki,

- odswierzenie walu korbowego,

- lancuch rozrzadu,slizgi,

- rolki i napinacze, pasek,

- pompa wody,

- popychacze,

- swiece zaplonowe,

- oleje, plyny,

- sprzeglo seryjne,

- obrobka bloku,

- obrobka glowicy i kolektorow, dolotu,

- wydech kompletny od glowicy - kolektory rurowe, katalizatory sportowe (metalowe),

- tlumik koncowy - Ulter (http://www.ulter.com.pl/),

- sportowy kolektor wydechowy (rurowy)

- drobne zmiany konfiguracyjne hardware, inny soft,

- przeplywomierz,

- sonda lambda (oryginalna) - poczatkowo zalozyli uniwersalna, ale nie dzialala prawidlowo,

- naprawione kolo zamachowe - byla zniszczona powerzchnia traca, ale udalo sie uratowac,

- filtr powietrza oryginalny, przerobiona tylko puszka filtra. Mimo ze w bagazniku byl filtr stozkowy Raid'a, nie zostal on zastosowany,

- indywidualne strojenie programu.

Co to z tego wyszlo icon_e_smile.gif

- pojemnosc silnika 2860 l - chyba mozna by go nazwac M50B29 a auto BMW 329 icon_e_wink.gif

- moment obrotowy 307 Nm (tutaj myslalem ze bedzie troszke lepiej, no ale nie jest)

- moc maksymalna 246 KM w zakresie od 6 do 7 tys. obr/min.

- odcinka przy 7200 obr.min - ciagnie do samego konca

Oto [glow=red]wykres z hamowni po zakonczeniu prac [/glow]nad autem.

scan0001ep.th.jpg

Auto odebralem z warsztatu w kwietniu 2009 roku icon_e_smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale bez przesady chyba sprzęgło itd nie jest niezbędną rzeczą do wykonania tego?:) To tak samo jak swap z 1.8 na 2.5 i wymiana hamulców.. pomaga w jeździe ale nie jest niezbędna.

Bo z tego co widzę on robił Stroker plus dodatki, a mi na chwilę obecną chodzi o części potrzebne do samego strokera bo co do remontu to równie dobrze można kupić wszystkie części do silnika i złożyć go od nowa :) .. No i.. szczerze jak zobaczyłem na wykresie przekroczone 300nm to jeszcze bardziej mi się to podoba :)

Edytowane przez zdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra teraz się nie śmiejcie bo ogarniam wiele tematów związanych z BMW ;D

Ogólnie przymiarki teraz do strokera, a nawet do uturbienia.. Ale jak ze swapem się udało to i resztę się da zrobić :) więc moje pytanie . co to są barany? pytanie_bmw :P

Czytałem 5e przez 10e że to podnosi moc ale nie do końca wiem co jest pięć.. ;D

mi się to kojarzy z jakimś kolektorem cały czas? Wybaczcie za tą niewiedzę ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra teraz się nie śmiejcie bo ogarniam wiele tematów związanych z BMW ;D

Ogólnie przymiarki teraz do strokera, a nawet do uturbienia.. Ale jak ze swapem się udało to i resztę się da zrobić :) więc moje pytanie . co to są barany? pytanie_bmw :P

Czytałem 5e przez 10e że to podnosi moc ale nie do końca wiem co jest pięć.. ;D

mi się to kojarzy z jakimś kolektorem cały czas? Wybaczcie za tą niewiedzę ;D

images.jpeg

images.jpeg

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale bez przesady chyba sprzęgło itd nie jest niezbędną rzeczą do wykonania tego?:) To tak samo jak swap z 1.8 na 2.5 i wymiana hamulców.. pomaga w jeździe ale nie jest niezbędna.

Bo z tego co widzę on robił Stroker plus dodatki, a mi na chwilę obecną chodzi o części potrzebne do samego strokera bo co do remontu to równie dobrze można kupić wszystkie części do silnika i złożyć go od nowa :) .. No i.. szczerze jak zobaczyłem na wykresie przekroczone 300nm to jeszcze bardziej mi się to podoba :)

Sprzęgło wysypie ci się pierwsze a co do hamulcow to podstawa przy podnoszeniu mocy no chyba ze chcesz umrzeć mlodo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sprzęgła to możliwe hamulce jakoś teraz będę robił , tył i przód od 2.8 ( na starych staram się zdejmować mocno nogę z gazu ).

Co do baranów to tak myślałem że chodzi o kolektory tylko nie do końca wiedziałem które ;D

Umrzeć młodo nie zamierzam ale na coś trzeba ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, chłopaki mówią że mogą się tego podjąć (silniki BMW znają niemal na pamięć), lecz nie robili tego ogólnie wcześniej więc jednak każda pomoc się przyda.. co wymienić (koniecznie) a co nie obowiązkowo. Muszę wyliczyć koszta części i robocizny :) Z góry thx za każdą pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli reasumując i podsumowując wypowiedzi: wał,korby i tłoki z m52b28 , plus coś co tym posteruje? I tutaj pytanie czy trzeba będzie to stroić jakoś specjalnie czy komp powinien to ogarnąć tylko np wgrać mapy z 2.8?, Ogólnie jeszcze muszę się mocno w to zagłębić bo nie wiem jaki mam sterownik (swapa robiłem jakieś 2 tygodnie temu) wiem że to jest m50b25 z 95 roku na vanosie, zaraz pogrzebie jakie tam stery szły, że się w offtopic pochwalę bo było o tym parę postów wcześniej, dzisiaj wymieniłem hamulce.. czyli cały komplet z 2.5 (niektórych) i wszystkich 2.8, żeby był hardcore został załadowany nowy most zespawany (e-szpera/100%) i robie się coraz ciekawiej, trzeba działać bo wiosna się zbliża :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...