zdr Opublikowano 27 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 (edytowane) Ostatnio poruszyłem temat podnoszenia momentu i jedna z wypowiedzi natchnęła mnie do poszukiwań w google gdzie napotkałem info że dosyć łatwo można zrobić stroker w m50b25 na m50b28, czyli po prostu podnieść pojemność silnika i wydusić bez problemu w granicach 240 KM co przy okazji podniesie moment w granicach 300nm (seria m50b25 bodajże 235-245nm??), rzekomo wystarczy przełożyć wał i korby ( może jeszcze wtryskiwacze z 2.8? ) . Pytanie czy ktoś to robił i drugie pytanie, jak do tej operacji ma się vanos i brak vanosa w m50b25? Temat ciekawy bo części nie są aż tak kosmicznie drogie Mam Vanosa i muszę z tym żyć.. ale przy serii nie chcę zostać ;D Edytowane 28 Lutego 2011 przez zdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 28 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 po pierwsze,musisz wiedzieć jakiego masz kompa,bosch czy siemensa po drugie rzekomo wystarczy przełożyć wał i korby ( może jeszcze wtryskiwacze z 2.8? ) całość!!tłoki i wtryski też z 2,8 są wydajniejsze tu jest całość opisana przez Sezam-a z BMW TEAM FZ Przyszedl czas na remont a zarazem modyfikacje silnika. We wrzesniu 2008 roku auto oddalem do warsztatu. Prace zaczeto od sprawdzenia bierzacych parametrow silnika na hamowni. Na dzien dobry wyszedl uszkodzony przeplywomierz. Pierwszy wykres przestawia stan z uszkodzonym przeplywomierzem a drugi po jego wymianie - Nastepnie przystapiono do dalszych prac. Oto kilka zdjec z ich przebiegu. Co zostalo zrobione?? Oto lista wymienionych czesci: - tloki kute 85mm, pierscienie - JE Pistons (http://www.jepistons.com/), - korbowody (oryginalne od innego modelu BMW), - wal korboy od silnika M52B28 - lekko ostrzejsze walki rozrzadu - dbilas (http://www.dbilas.de/index.htm), - sruby glowicy, - uszczelki i uszczelniacze, - panewki, - odswierzenie walu korbowego, - lancuch rozrzadu,slizgi, - rolki i napinacze, pasek, - pompa wody, - popychacze, - swiece zaplonowe, - oleje, plyny, - sprzeglo seryjne, - obrobka bloku, - obrobka glowicy i kolektorow, dolotu, - wydech kompletny od glowicy - kolektory rurowe, katalizatory sportowe (metalowe), - tlumik koncowy - Ulter (http://www.ulter.com.pl/), - sportowy kolektor wydechowy (rurowy) - drobne zmiany konfiguracyjne hardware, inny soft, - przeplywomierz, - sonda lambda (oryginalna) - poczatkowo zalozyli uniwersalna, ale nie dzialala prawidlowo, - naprawione kolo zamachowe - byla zniszczona powerzchnia traca, ale udalo sie uratowac, - filtr powietrza oryginalny, przerobiona tylko puszka filtra. Mimo ze w bagazniku byl filtr stozkowy Raid'a, nie zostal on zastosowany, - indywidualne strojenie programu. Co to z tego wyszlo - pojemnosc silnika 2860 l - chyba mozna by go nazwac M50B29 a auto BMW 329 - moment obrotowy 307 Nm (tutaj myslalem ze bedzie troszke lepiej, no ale nie jest) - moc maksymalna 246 KM w zakresie od 6 do 7 tys. obr/min. - odcinka przy 7200 obr.min - ciagnie do samego konca Oto [glow=red]wykres z hamowni po zakonczeniu prac [/glow]nad autem. Auto odebralem z warsztatu w kwietniu 2009 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 (edytowane) Ale bez przesady chyba sprzęgło itd nie jest niezbędną rzeczą do wykonania tego? To tak samo jak swap z 1.8 na 2.5 i wymiana hamulców.. pomaga w jeździe ale nie jest niezbędna. Bo z tego co widzę on robił Stroker plus dodatki, a mi na chwilę obecną chodzi o części potrzebne do samego strokera bo co do remontu to równie dobrze można kupić wszystkie części do silnika i złożyć go od nowa .. No i.. szczerze jak zobaczyłem na wykresie przekroczone 300nm to jeszcze bardziej mi się to podoba Edytowane 28 Lutego 2011 przez zdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rush Opublikowano 28 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 250KM i 300Nm w budzie ktora wazy lekko ponad 1300, musi byc kozacko ale zdr ma racje, duzej czesci z tych rzeczy nie trzeba bylo robic do podniesienia mocy, ciekawe ile modyfikacji/czesci jest potrzebnych tylko do osiagniecia tej mocy i pojemnosci.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 28 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 kompletny dół,barany,wtryski i programik powinny starczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Dobra teraz się nie śmiejcie bo ogarniam wiele tematów związanych z BMW ;D Ogólnie przymiarki teraz do strokera, a nawet do uturbienia.. Ale jak ze swapem się udało to i resztę się da zrobić więc moje pytanie . co to są barany? pytanie_bmw Czytałem 5e przez 10e że to podnosi moc ale nie do końca wiem co jest pięć.. ;D mi się to kojarzy z jakimś kolektorem cały czas? Wybaczcie za tą niewiedzę ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 28 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 więc moje pytanie . co to są barany? To usportowione kolektory wydechowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 28 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Dobra teraz się nie śmiejcie bo ogarniam wiele tematów związanych z BMW ;DOgólnie przymiarki teraz do strokera, a nawet do uturbienia.. Ale jak ze swapem się udało to i resztę się da zrobić więc moje pytanie . co to są barany? pytanie_bmw Czytałem 5e przez 10e że to podnosi moc ale nie do końca wiem co jest pięć.. ;D mi się to kojarzy z jakimś kolektorem cały czas? Wybaczcie za tą niewiedzę ;D images.jpeg 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 28 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Ale bez przesady chyba sprzęgło itd nie jest niezbędną rzeczą do wykonania tego? To tak samo jak swap z 1.8 na 2.5 i wymiana hamulców.. pomaga w jeździe ale nie jest niezbędna.Bo z tego co widzę on robił Stroker plus dodatki, a mi na chwilę obecną chodzi o części potrzebne do samego strokera bo co do remontu to równie dobrze można kupić wszystkie części do silnika i złożyć go od nowa .. No i.. szczerze jak zobaczyłem na wykresie przekroczone 300nm to jeszcze bardziej mi się to podoba Sprzęgło wysypie ci się pierwsze a co do hamulcow to podstawa przy podnoszeniu mocy no chyba ze chcesz umrzeć mlodo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 28 Lutego 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2011 Co do sprzęgła to możliwe hamulce jakoś teraz będę robił , tył i przód od 2.8 ( na starych staram się zdejmować mocno nogę z gazu ). Co do baranów to tak myślałem że chodzi o kolektory tylko nie do końca wiedziałem które ;D Umrzeć młodo nie zamierzam ale na coś trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Więc tak, chłopaki mówią że mogą się tego podjąć (silniki BMW znają niemal na pamięć), lecz nie robili tego ogólnie wcześniej więc jednak każda pomoc się przyda.. co wymienić (koniecznie) a co nie obowiązkowo. Muszę wyliczyć koszta części i robocizny Z góry thx za każdą pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rush Opublikowano 1 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 kompletny dół,barany,wtryski i programik powinny starczyć rozwin mysl "kompletny dol" prosze : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 1 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 wał,korby i tłoki z m52b28(ew korby z m50b25NV o ile dobrze pamiętam maja taką samą wysokość ale są grubsze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 1 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 wał,korby i tłoki z m52b28(ew korby z m50b25NV o ile dobrze pamiętam maja taką samą wysokość ale są grubsze) Korby z M50nv jak ma być pod doładowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 1 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Korby z M50nv jak ma być pod doładowanie tak jest:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Czyli reasumując i podsumowując wypowiedzi: wał,korby i tłoki z m52b28 , plus coś co tym posteruje? I tutaj pytanie czy trzeba będzie to stroić jakoś specjalnie czy komp powinien to ogarnąć tylko np wgrać mapy z 2.8?, Ogólnie jeszcze muszę się mocno w to zagłębić bo nie wiem jaki mam sterownik (swapa robiłem jakieś 2 tygodnie temu) wiem że to jest m50b25 z 95 roku na vanosie, zaraz pogrzebie jakie tam stery szły, że się w offtopic pochwalę bo było o tym parę postów wcześniej, dzisiaj wymieniłem hamulce.. czyli cały komplet z 2.5 (niektórych) i wszystkich 2.8, żeby był hardcore został załadowany nowy most zespawany (e-szpera/100%) i robie się coraz ciekawiej, trzeba działać bo wiosna się zbliża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdr Opublikowano 3 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Widzę że temat umarł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.