Marek_W Opublikowano 9 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Witam Mam juz za sobą 2 wymiany i ogólnie bardzo mało jest tego na necie dlatego postanowiłem sam opisać co i jak. Po pierwsze, trzeba kupić nowy pasek i rolkę napinająca odpowiednio dobraną pod swój silnik. Potrzebne narzędzia. klucze 8,10, 13,12,17,19, kilka śrubokrętów, jakiś młoteczek, nasadki i klucz 32 1. Zdejmujemy maskę i wyjmujemy nerkę żeby mieć lepszy dostęp do rozrządu 2. spuszczamy płyn z układu, wyjmujemy chłodnice, odkręcamy węże lub odginamy je tak żeby mieć dobry dostęp. (płynu pozbądzcie sie w taki sposób żeby nie zachlapał wszystkiego dookola tak jak u mnie ) 3. kluczem 32 odkrecamy wisco (lewy gwint !!! ), kluczem 8 wykręcamy kopułkę, wykręcamy palec imbusami. Odkręcamy śrubę do napinania alternatora oraz blaszkę do napisania (klucz 13) Odkręcamy koło pasowe na pompie wody 4 śrubki 10, oraz koło pasowe na wale 6 śrub 13, całość zejdzie z paskami więc kladziemy je na bok, bierzemy jakies drewienko, młoteczek, śrubokręt i zdejmujemy z wału największe koło odbijamy je delikatnie w drugą stronę, nie jest przykręcone. ogólnie pozbywamy sie wszystkiego co przeszkadza w dojściu do obudowy rozrządu. 4. Odkręcamy obudowę, dolna część na klucz 10, górna na 10 i 13, górna zdejmujem y razem z uchwytem do podnoszenia silnika. 5. Mamy na widoku wszystkie koła, pasek i rolkę napinającą. 6. Jeżeli jeszcze pasek jest na swoim miejscu ustawiamy silnik tak aby koło górne na wałku rozrządu oraz dolne na wale były na znakach (patrz foto) ewentualnie sami zaznaczamy sobie (nalepiej białym korektorem) 7. Odkręcamy stary napinacz, 2 śrubki i wyjmujemy go, zdejmujemy również pasek. teraz najlepiej zrobić tak żeby nic sie nie ruszyło, przykręcamy nową rolkę, luzujemu ją na maxa i zakladamy pasek tak aby koła zostały na znakach. Po założeniu napinamy rolkę, najpierw lekko ale tak żeby pasek nie przeskoczył. Wbijamy sobie jakiś wysoki bieg 3-4 i (ja przepychałem sobie auto kilka razy przód tył tak żeby silnik zakręcił sie kilka razy). po tym ustawiamy z powrotem tak aby znaki sie pokryły i jeżeli są na swoim miejscu luzujemy troszke śruby od rolki i napinamy ją tak żeby (bez użycia jakiejś nieludzkiej sił) po napięciu pasek można było obrócić max o 90 stopni , ja robię to na wyczucie i do tej pory było ok Po założeniu paska składamy całość, zaciskamy kciuki i odpalamy auto, jeżeli odpali, nie stuka, wkręca sie na obroty bez problemów to znaczy że będzie działać To tyle, jeżeli coś spartoliłem to proszę poprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.