Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie, planuje zmienic termostat, wydaje mi sie ze za dlugo sie rozgrzewa.. mam 10km do pracy i nie rozgrzeje sie jeszcze po przejechaniu tych 10km.. jak mialem rozgrzany sielnik bylem sprawdzic temperature silnika, miezyli laserem na termostacie i na chlodnicy.. w obu miejscach pokazalo 60*C to chyba troche malo no nie??

Po drugie zaczela mi palic jak smok od jakiegos czasu.. no mozna powiedziec ze od tych mrozow.. normalnie za 30zl robilem 100km (fakt ze koszt gazu wtedy byl u mnie 2,28 a teraz jest 2,58/L), teraz zeby zrobic 100km musze wlac za 40zl, moze byc jakas inna przyczyna oprocz mrozu co wiaze sie z dluzszym rozgrzewaniem silnika i wzrostem ceny gazu??

Pozdrawiam i z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do M20B20 termostat z temperaturą otwarcia 80st.C

mam 10km do pracy i nie rozgrzeje sie jeszcze po przejechaniu tych 10km..

To trochę za długo ale zrób test i nie włączaj ogrzewania wnętrza a dmuchawę daj pozycję między 0 a 1 i najlepiej zamknij suwakami wszyskie kanały powietrzne -powinien szybciej się nagrza.

Pytanko jeszcze:

Czy jak masz silnik rozgrzany już (wskazówka temp w pionie) to jak zaczynasz jechać to wskazówka opada z pionu?Czy już tam zostaje?

Po drugie zaczela mi palic jak smok od jakiegos czasu.. no mozna powiedziec ze od tych mrozow.. normalnie za 30zl robilem 100km (fakt ze koszt gazu wtedy byl u mnie 2,28 a teraz jest 2,58/L), teraz zeby zrobic 100km musze wlac za 40zl, moze byc jakas inna przyczyna oprocz mrozu co wiaze sie z dluzszym rozgrzewaniem silnika i wzrostem ceny gazu??

Muszę napisać ,że masz teraz koszty przejechania 100km takie jak ja(nie mam jeszcze instalacji LPG)

Regulacja instalacji LPG.

Temperatura ma nie wątpliwie wpływ na spalanie

Między zimą a latem pion łapie z różnicą ok 2km więc momo wszystko na osiąganie temperatury właściwej zima ma nie tak wielki wpływ jakby się wydawało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z tego co zaobserwowałem to jak wskazówka opuści niebieskie pole to praktycznie w oczach leci do pionu:)też mam M50B20.

Mam tak samo (w M10 wiec w M20 powinno byc podobnie)

z tym ze ok 1-2mm przed pionem zatrzymuje sie i pozniej bardzo wolno staje pionowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak sie rozgrzeje to nie wchodzi na pionowa kreske podobno ma tak nie byc zeby wchodzila.. stoi tak 1mm przed pionowa kreska, jak zgasze na chwile silnik i odpale to wskazowka pokaze na chwile kreske przed pionowa i zaraz idzie w gore do 1mm przed pionowa.. gaz regulowalem mam w nim zwykly gaz w ktorym nie ma nawet kompa.. bylem z niego bardzo zadowolony bo za 30zl robilem ponad 100km fakt ze gaz byl tanszy.. mimo ze wszyscy mowie ze na zwyklym gazie bmw bedzie strzelac a mi nie strzelila ani razu jeszcze.. kojaze jeszcze ze zaczela tak jakby wiecej palic po wymianie filtrow.. wymienialem u gazownika filtr powietrza oraz gazu no i od razu regulacja gazu.. nie wiem co jest..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten 1mm to się mieści w granicach błędu statystycznego, więc nie ma co sobie głowy łamać tym, że dochodzi do pionu, czy stoi milimetr od pionu.

Co do spalania - wylitrażuj dokładnie spalanie benzyny! Wyjeździj wsio aż zapali się rezerwa, wlej np. 10 litrów i jak znowu kontrolka rezerwy się zaświeci odczytaj ile km, na tych 10 litrach zrobiłeś. Potem szybka matematyka i masz już spalanie benzyny.

Następnie wylicz spalanie gazu np. inną metodą - tankuj na full, przejedź 50 lub 100km, zatankuj do pełna - ile wejdzie to Twoje spalanie (no, względnie matematyka jeszcze dochodzi jeśli zrobiłeś mniejszy przebieg, ale im mniej km, tym mniej dokładny pomiar!).

Co to nam da?

1. Pozwoli sprawdzić czy spalanie mieści się w normie...

2. Pozwoli stwierdzić, czy problem dotyczy tylko instalacji LPG (duże zużycie LPG, a normalne Pb), czy też ogólnie silnika (podwyższone zużycie jednego i drugiego)

P.S.

Co wchodziło w zakres tej całej regulacji instalacji LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdze spalanie w taki sposob jak napisales, jeszcze tak krotko odnoscie szybkosci nagrzewania sie silnika przy zamknietych nadmuchach.. bylo 10*C i tak (3km - wskazowka wychodzi za niebieskie pole).....(6km - wskazowka na kresce za niebieskim polem).......(10km - wskazowka 1mm przed pionowa i tak juz zostala)

Co do tej regulacji to ma jakis smieszny przyzad prostokatny ma wyswietlacz i pokretlo wychodza z niego 2 kable jeden idzie do akumulatora a drugi wpycha w jakies gniazdo.. dodajac gazu pokazuje mu na wyswietlaczu jaies liczby i podlug tego ustawia.. no i jeszcze kreci zaworkiem od gazu idacym z filtra powietrza regulujac tak dawke gazu.. tak to wyglada.. ogolnie mialem 2 auta wczesniej z lpg i jezdzilem do niego i powiem szczerze ze nie zalowalem nigdy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś długo się nagrzewa w porównaniu do tego czym dysponują koledzy - ale ja nigdy nie miałem styczności z M20, więc nie wiem, może to taki jego urok ;)

A tym przyrządem... Z opisu i tego co pisałeś na GG to najzwyklejszy multimetr cyfrowy, nawet nie półprofesjonalny, ale absolutnie amatorski, za 16-20zł. Nie wiem co można kontrolować takim przyrządem w celu regulacji instalacji LPG.

Nie wiem też czemu regulował instalację na zaworze zasilającym - tzn. ok, można, ale musi to mieć uzasadnienie - a najbardziej dziwi mnie to, że nawet nie dotknął parownika ani filtra(ów) LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...