Tomek v8 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Witam. Wczoraj przytargalem cos takiego : M60B30 przebieg ok.225.000km W planach mialem co prawda B40 ale ze wzgledu na to,ze trafil mi sie ten calkiem za przyzwoita kaske a w moim aucie musze wykonac jeszcze duzo innych prac,ktore mnie beda jeszcze duzo kosztowac,narazie z B40 dalem sobie spokoj. Moj B30 zaczyna powoli juz nie dawac rady,a ja potrzebuje moje auto codziennie, wiec postanowilem najpierw przygotowyc ten i jak juz wszystko bedzie gotowe to tylko przerzucic motory i bede mogl dalej smigac. Jako ze jest to moj pierwszy M60,za ktory bede sie bral,mam pytanie do znawcow V osemek : Co warto wymienic w tym silniku jezeli juz mam go na zewnatrz ? Nie chcialbym zeby po zamontowaniu np.skads zaczelo ciec i bede musial znowu go wyciagac. Narazie postanowilem wymienic lancuch rozrzadu z napinaczami,wszystkie uszczelki jakie tylko beda mozliwe (oprocz uczczelek pod glowice),o sprawdzeniu srub od pompy oleju nawet nie wspomne... Podpowie ktos cos jeszcze ? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tuczi77 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Odma, rolki, paski, wykręć też całą podstawę filtra i zaglądnij tam na dół. Jest tam taka tulejka, która lubi pękać. Pompę wody też luknij, ale uszczelkę tylko w ASO ew. możesz sam dorobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Potwierdzam co do ODMY w stu procentach. Skoro masz go na wierzchu to zagladnij. Od razu zerknij na uszczelke pokrywy zaworow. No i typowa bolaczka co do M60. Pompa oleju. Jestem w stanie zalozyc sie z toba tomku o browar, ze jezeli nikt sie tym nie zajal wczesniej, to wisi na jednej, gora dwoch srubkach Przerabialem to dwa razy. Jedna pompa na jednej, druga na dwoch wisiala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Masz komfortową sytuację że wszystko na wierzchu wiec wymieniaj jak leci : -odma -uszczelki pod deklami -pompa oleju od razu sprawdź naciąg łańcucha -świeczki , fajki -rolki , napinacz , pasek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek v8 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Tak,tez zrobie jak piszecie. Zastanawialem sie jeszcze,czy nie wymienic odrazu uszczelek pod glowicami (tak na wszelki wypadek),skoro juz mam silnik na wierzchu....(najpierw jednak dowiem sie ile kosztuja uszczelki i sruby). Zwlaszcza,ze bede wymienial lancuch,wiec z przodu bede mial juz wszystko rozebrane,wiec pozostanie juz tylko odkrecic glowice. Co o tym sadzicie ? Czy moze lepiej nie ruszac jezeli wszystko gra ? Ale czy wszystko gra ? Tego tez niewiem nie odpalalem. Na bagnecie,ani na korku nie ma zadnego bialego nalotu,co by wskazywalo przedostanie sie wody do oleju.Jedynie co to olej smierdzi benzyna,czy to zle ? Uszczelki pod deklami beda napewno wymienione,bo lecialo z pod nich jak z ...la,la,la. Widzialem w ebayu cos takiego: Uszczelki do M60,chyba to kupie,tylko nie jest napisane jakie dokladnie tam sa uszczelki.Na fotce mozna mniej wiecej zobaczyc. http://cgi.ebay.de/Dichtsatz-Rumpfsatz-Blocksatz-BMW-5-E34-530-i-V8-218-Ps_W0QQitemZ380301870507QQcategoryZ61036QQcmdZViewItemQQ_trksidZp5197.m7QQ_trkparmsZalgo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D6763146091981186277 Mordulec - swieczki i cewki to juz nie problem,to juz moge zrobic jak silnik bedzie w srodku. Cewki to troche droga sprawa,jak bedzie sie cos dzialo to wtedy bede cos myslal. Milionerem nie jestem,zrobie ten silnik krok po kroku,mam czas poki tamten jeszcze chodzi. woz - pamietasz jeszcze ? W Twoim tourigu,sruby od pompy byly zabezpieczone jakims klejem. Co to byl za klej ? Warto to kupic ? Czy wystarczy tylko,ze przy kazdej wymianie odkrece miske i posprawdzam sruby ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 31 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Tomku, kupowalem cewke jeda do mojej 540 i cos mi sie wydawalo, ze wydalem cos w okolicach 250zl plus minus 20zl, ale mysle ze logiczne jest ze u ciebie bedzie taniej Do srubek od pompy uzywalem zrubki samohamujace (chyba tak sie nazywaja?) oraz klej loctite. Jest odporny na wysokie temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tuczi77 Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Zastanawialem sie jeszcze,czy nie wymienic odrazu uszczelek pod glowicami To jest dodatkowo minimum tysiak na starcie. Uszczelki plus planowanie. Nie liczę nawet nowych szpilek, które warto byłoby też wymienić.Co do tych uszczelek z ebay'a to producent nieznany, więc ryzyko założenia również nieznane. Klej anaerobowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 do m60b30. Uszczelka pod glowicami 270zl brutto za sztuke (2 strony). A tak od razu z rozpedu: uszczelka pod pokrywy zaworow 126zl brutto na strone. Ceny u nas z ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucius Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Ceny u nas z ASO. W Niemcowni pewnie takie same to tragedii nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 ja bym robił uszczelki od razu będziesz miał piękne v8.. jak zrobisz uszczelki pod deklami zaworów to zajrzyj do tych małych uszczeleczek pod świecami warto je wymienić, sprawdź też wszystkie czujniki temp, oleju, paski, generalnie koledzy wyżej wspomnieli o wszystkich ważnych aspektach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Ja bym głowic nie ruszał , bez sensu koszta ... za to co wydasz na ten prawie remont kupisz całą E34 V8 na części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek v8 Opublikowano 3 Lutego 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 A jakie sa objawy niesprawnej odmy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 3 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Nierowno chodzenie silnika na wolnych obrotach, wtedy jak lapie lewe powietrze. Ale jezeli zamierzasz troche pojezdzic tym silnikiem, jesli ie byla wymnieniana, to bym wymienil i tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek v8 Opublikowano 3 Lutego 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 A z nadmiernym dymieniem nie ma nic wspolnego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 4 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Nierowno chodzenie silnika na wolnych obrotach, wtedy jak lapie lewe powietrze. Niekoniecznie , czasami odma nie daje takich objawów , za to bez problemu można zobaczyć czy kolektor dolotowy w środku nie jest cały w oleju , jak jest to do wymiany odma niestety dostępna tylko w ASO około 140zł jak dobrze pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.