Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam sprawa przedstawia sie tak Kupilem cala e36 z przeznaczeniem na swapa jest tam silnik 2.5L zakuty w niemczech 30tys temu auto po wypadku peknieta micha (jesli ktos ma to chetnie kupie) ale sprawa dotyczy oleju jakim ja zalac ?? kupilem ostatnio mobila polsyntetyk mysle ze to dobry olej a wy co myslicie?? ;)

B..o M..oge W..szystko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie kojarzę żadnego E36 które w serii z 2.5 litra by osiągało 230KM ;)

Ja przykładowo myślę, że ze względu na brak jakiejkolwiek wiedzy na temat przeszłości tego silnika, najbezpieczniej by było lać właśnie dobry półsyntetyk ;)

Ale zaznaczam, że to tylko moje zdanie - są tacy, którzy są fanatykami wręcz pełnego syntetyku :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz silnik z turbo, wymaga to już nieco odmiennego oleju, który nie powoduje szlamów, nagarów, zapewnia odpowiednie wściwości smarne w wyższych temperaturach - chodzi mi głownie o smarowanie turbo - jak i zachowanie dopowiednich włąściwości pod duzym obciążeniem doładowania i wysokich obrotów, a zarówno musi sie nadawać do starszych typów silnków. Olej to nie tylko oznaczenie typu 10W40 czy 5W/30, i czy syntetk czy półsyntekyk, bardzo ważne czy olej spełnia wymagania producenta np. oznacznie na oleju BMW Long Life 01 czy BMW Long Life 04.

W Twoim konkretnym przypadku poleciłbym rownież Mobila, a dokłanie Mobil 1 5W/50 Peak Life. Olej do silników wyczynowych, wysilonych i rowniez nadający do troszke starszych jednostek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam Motula Smigam na nim i wiele innych ludzi co maja turbo w bezynie i porobione dobrze diselki:)

Do turbobenzyny sprawdzony olej i bardzo dobry to Motul 15W50 Competition http://allegro.pl/olej-motul-300v-competition-15w50-6l-warszawa-i1402864950.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
hola hola panowie nie mam turbo jeszcze.... mam 2,5L wolnossace byla modyfikowana w niemczech w brabus Zakuta

Czekaj bo nie nadążam , masz M50B25 z kutymi bebechami i od razu wyszło 230KM ?

Masz jakiś wykres z hamowni tego auta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli piszesz o zakuciu (samym zakuciu) to chętnie zobaczyłbym wykres z hamowania.Samo zakucie bebechów (w kolejnym etapie odprężanie silnika)to tylko przygotowanie pod turbo bez znaczących zmian w osiągach.

Zakucie(samo)-osiągi można przyjąć za takie same jak seria.

Jak narazie nie ma potrzeby lać jakiegoś złotego oleju.

MOTUL,VALVOLINE w standartach klasowych.

Jeśli jednak myślisz o turbo to dobrą masz bazę przez to zakucie.Odpręż silnik i ładuj turbo.

Wtedy jakiś wyścigowy/racingowy olej bym lał też z marek(oprócz castrola)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
no poprzedni wlasciciel mial wykres z hamowni dokladnie 226km no chcial bym ja uturbic ale to pewnie troche kosztuje...

Wiesz co , trochę to dziwne wszystko , gość pokazał Ci wykres z hamowni i z tego co mówisz to wymienione zostały korbowody i tłoki na kute .... i poskładane wszystko z powrotem , ale dalej nie chce mi się wierzyć , że tylko po tym zabiegu wolnossący silnik dostał w prezencie jakieś 35KM niż seria ...

Jesteś pewien , że to nie jest jakaś ściema i faktycznie ten silnik jest zakuty a wykres faktycznie pochodzi z tego samochodu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co , trochę to dziwne wszystko , gość pokazał Ci wykres z hamowni i z tego co mówisz to wymienione zostały korbowody i tłoki na kute .... i poskładane wszystko z powrotem , ale dalej nie chce mi się wierzyć , że tylko po tym zabiegu wolnossący silnik dostał w prezencie jakieś 35KM niż seria ...

Jesteś pewien , że to nie jest jakaś ściema i faktycznie ten silnik jest zakuty a wykres faktycznie pochodzi z tego samochodu ??

jutro bede u goscia co siedzi w tym i zapytam czy takie cos jest mozliwe bo tez nie widzi mi sie taki rezultat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
Zakucie silnika polega na jego odpręzeniu a więc mocy nie daje a nawet zabiera km, na tym samym polega odprężenie silnika poprzez grubszą uszczelkę pod glowica.Może się mylę?

Montaż zakutych bebechów to jedno , ale napisał że silnik był przygotowywany pod turbo ale go nie założono więc odprężanie zbytnio nie miałoby tu sensu.

Odprężanie silnika poprzez założenie wyższej uszczelki jest robione już przy samym zakładaniu turbiny i w sumie masz racje bo bez turbo taka operacja obniży moc.

Dlatego zastanawia mnie skąd ten przyrost mocy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba to trochę pozbierać do kupki:)

jest tam silnik 2.5L zakuty w niemczech

bazowa info ,że jest tylko zakuta

ZAKUTE 2.5l

Znów ,że tylko zakuta

mam 2,5L wolnossace byla modyfikowana w niemczech w brabus Zakuta

Kolejny nius-Firma tjuningowa Mercedesa się tym M50 zajmowała.

Czy pod pojęciem modyfikacji kryje się tylko zakucie czy nie masz pełnego obrazu dokonanych modyfikacji?

Od kogo zbierasz te i inne informacje o dokonanych modyfikacjach?-wiarygodne żródło?

No to skoro przygotowany pod turbo

Zakucie to świetna sprawa jeśli chodzi o turbo-nie mam jednak pewności czy montaż zakutych wnętrzności miał w tym przypadku na celu póżniejsze uturbianie.

Zakucie samo w sobie może zwiększyć wytrzymałość silnika i być może to był powód zakuwania.

NIc autor nie wspomina ,że M50 przygotowany jest pod turbo a wydaje mi się ,że po informacji ,że to jest dobra sprawa pod turbo to dopiero pojawił się taki zamiar

hola hola panowie nie mam turbo jeszcze...

A więc jest tylko zakuta - czy poczyniono jeszcze jakieś modyfikacje oprócz?

chcial bym ja uturbic

Trochę się zamiary rozjaśniają.

Bazowa różnica między kutymi a seryjnymi gratami jest wytrzymałość i sposób ich wykonania(obróbka).

Po montażu nie zmienia się konstrukcyjnie stopień sprężania-dalej zostaje na poziomie 10,5 -mamy tylko bardziej wytrzymałe elementy zespołu tłokowo korbowego.

Zakucie silnika polega na jego odpręzeniu

Wymiary zostają na tym samym poziomie.

Składa się dół silnika potem głowica i mamy zakuty silnik-parametry seria

Jeśli taki zakuty silnik odprężymy nie dokładając turbiny to pogorszymy sobie parametry.

Jeśli zakuty silnik dostanie turbinę ale nie będzie odprężony to mimo jego zakucia narażamy go na szwank(seryjny już pewnie by się wykończył )pozatym nie można wtedy przesadzać z ciśnieniem doładowania.

Uzyskamy w miarę fajne parametry lecz dalej z dużym ryzykiem dla silnika przy niewielkim ciśnieniu doładowania.

Jeśli zakuty silnik na etepie montażu głowicy zostanie odprężony(inny wymiar uszczelki lub dwie uszczelki z przekładką )zależne od stopnia sprężania jaki chcemy uzyskać i ciśnienie doładowania jakie mamy zamiar pompować:)to uzyskujemy albo parametry jak w przypadku wyżej lecz z mniejszym ryzykiem dla silnika lub wychodzimy wyżej z parametrami zbliżając się do wytrzymałości zakutego silnika.

Manewrowanie stopniem sprężania i ciśnieniem doładowania w zależności od tego co chcemy i jakim kosztem dla silnika ma się to odbwać.

NIe da się ukryć że to kosztowna zabawa wymagająca precyzji i dodania kwesti zapotrzebowania silnika na paliwo(układ zasilania i dme) ale wydaje mi się ,że wypadałoby więcej wiedzieć co to jest za silnik ten co masz kupiny a zwłaszcza czy oprócz powtarzanego zakucia są jeszcze jakieś inne modyfikacje.

Edytowane przez Dziki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz wspominalem samochod kupilem na czesci mam tylko te ionfo ze samochod stal w niemczech byl tam zakuty jakie inne modyfikacje byly nie wiem ale juz dzis wyciagnalem silnik wraz ze skrzaynia jutro wyciagam silnik z mojej e36 i robimy mchnium ;) po zlozeniu wszystkiego i podpieciu jade na hamownie i bedziemy miec jasnosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...