Vince Opublikowano 30 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Witam sprawa przedstawia sie tak Kupilem cala e36 z przeznaczeniem na swapa jest tam silnik 2.5L zakuty w niemczech 30tys temu auto po wypadku peknieta micha (jesli ktos ma to chetnie kupie) ale sprawa dotyczy oleju jakim ja zalac ?? kupilem ostatnio mobila polsyntetyk mysle ze to dobry olej a wy co myslicie?? B..o M..oge W..szystko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radhezz Opublikowano 30 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Jakoś nie kojarzę żadnego E36 które w serii z 2.5 litra by osiągało 230KM Ja przykładowo myślę, że ze względu na brak jakiejkolwiek wiedzy na temat przeszłości tego silnika, najbezpieczniej by było lać właśnie dobry półsyntetyk Ale zaznaczam, że to tylko moje zdanie - są tacy, którzy są fanatykami wręcz pełnego syntetyku :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vince Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 akoś nie kojarzę żadnego E36 które w serii z 2.5 litra by osiągało 230KM chyba jest wyraznie napisane w tytule ZAKUTE 2.5l byla hamowana kolego radhezz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vince Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 no wlasnie kupilem polsyntetyk MOBILA pelnego nie leje bez przesady ale mysle ze mobil powinien byc dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 30 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Ja też jestem za Mobilem. Używałem kiedyś Castrola ale mój mechanik mi go odradził. Przy przebiegu 210 tysi używam cały czas pełnego syntetyka. Wymieniam olej co 10 000 km. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Masz silnik z turbo, wymaga to już nieco odmiennego oleju, który nie powoduje szlamów, nagarów, zapewnia odpowiednie wściwości smarne w wyższych temperaturach - chodzi mi głownie o smarowanie turbo - jak i zachowanie dopowiednich włąściwości pod duzym obciążeniem doładowania i wysokich obrotów, a zarówno musi sie nadawać do starszych typów silnków. Olej to nie tylko oznaczenie typu 10W40 czy 5W/30, i czy syntetk czy półsyntekyk, bardzo ważne czy olej spełnia wymagania producenta np. oznacznie na oleju BMW Long Life 01 czy BMW Long Life 04. W Twoim konkretnym przypadku poleciłbym rownież Mobila, a dokłanie Mobil 1 5W/50 Peak Life. Olej do silników wyczynowych, wysilonych i rowniez nadający do troszke starszych jednostek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 ja już też castorla nie leję od jakiś 40tys km, a kiedyś tylko jego. Z tego co wiem to castrol nie ma obecnie własnej fabryki i kupuje co popadnie (zasłyszane może ktoś potwierdzi zaprzeczy? ) Generalnie sporo osób odradza castrol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edu2301 Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 no wlasnie kupilem polsyntetyk MOBILA pelnego nie leje bez przesady ale mysle ze mobil powinien byc dobry Ja polecam Motula Smigam na nim i wiele innych ludzi co maja turbo w bezynie i porobione dobrze diselki:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Ja polecam Motula Smigam na nim i wiele innych ludzi co maja turbo w bezynie i porobione dobrze diselki:) Do turbobenzyny sprawdzony olej i bardzo dobry to Motul 15W50 Competition http://allegro.pl/olej-motul-300v-competition-15w50-6l-warszawa-i1402864950.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vince Opublikowano 1 Lutego 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 hola hola panowie nie mam turbo jeszcze.... mam 2,5L wolnossace byla modyfikowana w niemczech w brabus Zakuta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edu2301 Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 hola hola panowie nie mam turbo jeszcze.... mam 2,5L wolnossace byla modyfikowana w niemczech w brabus Zakuta slowo jeszcze oznacza ze bedzie wiec motul jest tu na miejscu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 hola hola panowie nie mam turbo jeszcze.... mam 2,5L wolnossace byla modyfikowana w niemczech w brabus Zakuta Czekaj bo nie nadążam , masz M50B25 z kutymi bebechami i od razu wyszło 230KM ? Masz jakiś wykres z hamowni tego auta ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 I tak się nada u mnie temperatura oleju dochodzila często do 120 stopni i więcej , jak lałem Mobila 5w50 to żarł olej jak głupi a na Motulu nie bylo już dolewek i silnik ciszej pracował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 1 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 jeśli piszesz o zakuciu (samym zakuciu) to chętnie zobaczyłbym wykres z hamowania.Samo zakucie bebechów (w kolejnym etapie odprężanie silnika)to tylko przygotowanie pod turbo bez znaczących zmian w osiągach. Zakucie(samo)-osiągi można przyjąć za takie same jak seria. Jak narazie nie ma potrzeby lać jakiegoś złotego oleju. MOTUL,VALVOLINE w standartach klasowych. Jeśli jednak myślisz o turbo to dobrą masz bazę przez to zakucie.Odpręż silnik i ładuj turbo. Wtedy jakiś wyścigowy/racingowy olej bym lał też z marek(oprócz castrola) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vince Opublikowano 3 Lutego 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 no poprzedni wlasciciel mial wykres z hamowni dokladnie 226km no chcial bym ja uturbic ale to pewnie troche kosztuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 4 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 no poprzedni wlasciciel mial wykres z hamowni dokladnie 226km no chcial bym ja uturbic ale to pewnie troche kosztuje... Wiesz co , trochę to dziwne wszystko , gość pokazał Ci wykres z hamowni i z tego co mówisz to wymienione zostały korbowody i tłoki na kute .... i poskładane wszystko z powrotem , ale dalej nie chce mi się wierzyć , że tylko po tym zabiegu wolnossący silnik dostał w prezencie jakieś 35KM niż seria ... Jesteś pewien , że to nie jest jakaś ściema i faktycznie ten silnik jest zakuty a wykres faktycznie pochodzi z tego samochodu ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edu2301 Opublikowano 4 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Wiesz co , trochę to dziwne wszystko , gość pokazał Ci wykres z hamowni i z tego co mówisz to wymienione zostały korbowody i tłoki na kute .... i poskładane wszystko z powrotem , ale dalej nie chce mi się wierzyć , że tylko po tym zabiegu wolnossący silnik dostał w prezencie jakieś 35KM niż seria ...Jesteś pewien , że to nie jest jakaś ściema i faktycznie ten silnik jest zakuty a wykres faktycznie pochodzi z tego samochodu ?? jutro bede u goscia co siedzi w tym i zapytam czy takie cos jest mozliwe bo tez nie widzi mi sie taki rezultat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 4 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Zakucie silnika polega na jego odpręzeniu a więc mocy nie daje a nawet zabiera km, na tym samym polega odprężenie silnika poprzez grubszą uszczelkę pod glowica.Może się mylę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 4 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Zakucie silnika polega na jego odpręzeniu a więc mocy nie daje a nawet zabiera km, na tym samym polega odprężenie silnika poprzez grubszą uszczelkę pod glowica.Może się mylę? Montaż zakutych bebechów to jedno , ale napisał że silnik był przygotowywany pod turbo ale go nie założono więc odprężanie zbytnio nie miałoby tu sensu. Odprężanie silnika poprzez założenie wyższej uszczelki jest robione już przy samym zakładaniu turbiny i w sumie masz racje bo bez turbo taka operacja obniży moc. Dlatego zastanawia mnie skąd ten przyrost mocy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 4 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 No to skoro przygotowany pod turbo to są niższe tłoki bądz w inny sposób powiększona komora spalania , zeby zmiescic wiecej mieszanki paliwowo-powietrznej i jak nie była zwiększona dawka paliwa to jest mniej km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 4 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 No to skoro przygotowany pod turbo to są niższe tłoki bądz Albo krótsze korbowody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 4 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 (edytowane) Trzeba to trochę pozbierać do kupki:) jest tam silnik 2.5L zakuty w niemczech bazowa info ,że jest tylko zakuta ZAKUTE 2.5l Znów ,że tylko zakuta mam 2,5L wolnossace byla modyfikowana w niemczech w brabus Zakuta Kolejny nius-Firma tjuningowa Mercedesa się tym M50 zajmowała. Czy pod pojęciem modyfikacji kryje się tylko zakucie czy nie masz pełnego obrazu dokonanych modyfikacji? Od kogo zbierasz te i inne informacje o dokonanych modyfikacjach?-wiarygodne żródło? No to skoro przygotowany pod turbo Zakucie to świetna sprawa jeśli chodzi o turbo-nie mam jednak pewności czy montaż zakutych wnętrzności miał w tym przypadku na celu póżniejsze uturbianie. Zakucie samo w sobie może zwiększyć wytrzymałość silnika i być może to był powód zakuwania. NIc autor nie wspomina ,że M50 przygotowany jest pod turbo a wydaje mi się ,że po informacji ,że to jest dobra sprawa pod turbo to dopiero pojawił się taki zamiar hola hola panowie nie mam turbo jeszcze... A więc jest tylko zakuta - czy poczyniono jeszcze jakieś modyfikacje oprócz? chcial bym ja uturbic Trochę się zamiary rozjaśniają. Bazowa różnica między kutymi a seryjnymi gratami jest wytrzymałość i sposób ich wykonania(obróbka). Po montażu nie zmienia się konstrukcyjnie stopień sprężania-dalej zostaje na poziomie 10,5 -mamy tylko bardziej wytrzymałe elementy zespołu tłokowo korbowego. Zakucie silnika polega na jego odpręzeniu Wymiary zostają na tym samym poziomie. Składa się dół silnika potem głowica i mamy zakuty silnik-parametry seria Jeśli taki zakuty silnik odprężymy nie dokładając turbiny to pogorszymy sobie parametry. Jeśli zakuty silnik dostanie turbinę ale nie będzie odprężony to mimo jego zakucia narażamy go na szwank(seryjny już pewnie by się wykończył )pozatym nie można wtedy przesadzać z ciśnieniem doładowania. Uzyskamy w miarę fajne parametry lecz dalej z dużym ryzykiem dla silnika przy niewielkim ciśnieniu doładowania. Jeśli zakuty silnik na etepie montażu głowicy zostanie odprężony(inny wymiar uszczelki lub dwie uszczelki z przekładką )zależne od stopnia sprężania jaki chcemy uzyskać i ciśnienie doładowania jakie mamy zamiar pompować:)to uzyskujemy albo parametry jak w przypadku wyżej lecz z mniejszym ryzykiem dla silnika lub wychodzimy wyżej z parametrami zbliżając się do wytrzymałości zakutego silnika. Manewrowanie stopniem sprężania i ciśnieniem doładowania w zależności od tego co chcemy i jakim kosztem dla silnika ma się to odbwać. NIe da się ukryć że to kosztowna zabawa wymagająca precyzji i dodania kwesti zapotrzebowania silnika na paliwo(układ zasilania i dme) ale wydaje mi się ,że wypadałoby więcej wiedzieć co to jest za silnik ten co masz kupiny a zwłaszcza czy oprócz powtarzanego zakucia są jeszcze jakieś inne modyfikacje. Edytowane 4 Lutego 2011 przez Dziki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 4 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Czyli nie wiemy w jakim celu byla zakuta i pewnie nowy własćiciel też nie wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vince Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 jak juz wspominalem samochod kupilem na czesci mam tylko te ionfo ze samochod stal w niemczech byl tam zakuty jakie inne modyfikacje byly nie wiem ale juz dzis wyciagnalem silnik wraz ze skrzaynia jutro wyciagam silnik z mojej e36 i robimy mchnium po zlozeniu wszystkiego i podpieciu jade na hamownie i bedziemy miec jasnosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 5 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 a w twojej też siedzi M50b25 i swapujesz na ten zakuty?czy jakiś inny motor M40/42/43 zamieniasz na ten kuty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.