Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Uzbierać 4kzł, wymienić silnik i ECU.

Jest duża szansa ze wiązka podejdzie 1:1 więc np. silnik z 528, podmieniasz tylko silnik i ECU. Ale tu jakiś fachman musiał by się wypowiedzieć, żeby mieć pewność

Normalny tuning mechaniczny np. z kolektorami, wydechami, wtryskami i strojeniem ECU na hamowni kosztował by plus/minus 2,5-3kzł Zatem odpowiedz sobie sam :D

No chyba że pójdziesz w magnetyzery ;) hehehe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popieram kolege :D jesli masz wsadzic kase w wirusa i podniesc przez to moc o ok 40km (i po paru miesiącach bedzie ci brakowac mocy) to zastanow sie nad swap-em. wydaje mi sie to lepszym rozwiazaniem. przy silniku 2.8 seryjnie masz 192km a i pozniej mozna go jescze zawirusowac... zrobisz jak zechcesz ale ja proponuje swap na na 2.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest duża szansa ze wiązka podejdzie 1:1 więc np. silnik z 528, podmieniasz tylko silnik i ECU

juz teraz moge powiedziec ze tak nie jest bo 2.8 nie byly montowane w e34 (mowa o m52), a z kolei 2.0 to m50 (wiadomo byly tez m20), a 2.8 to m52 - inny silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz wsadzic kase w wirusa i podniesc przez to moc o ok 40km (i po paru miesiącach bedzie ci brakowac mocy)

Takie rzeczy to tylko w Erze :lol: to nie dizel , tyle koników softem nie podniesiesz :D

w sumie to nawet nie wiemy czy to M50 czy M20. Może napisz co massz za motor, będzie łatwiej. Przy M20 najlepsze będzie uturbienie

W innym temacie pisał o M20 wiec przy dobrych wiatrach 129KM :)

Sorki ale dla mnie w tym wypadku to jedyny tuning to sprzedaż auta i kupno czegoś mocniejszego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie przy M20 to dobrze robi wymiana świec, kopułki, palca, przewodów WN, filtrów, sprawdzenie szczelności dolotu i wydechu, zazwyczaj różnica w mocy jest odczuwalna. A jeśli jest zagazowane jeszcze to przełączenie na benzynę też daje niezły efekt :) P.S.o ile druga część postu może być uznana za żart o tyle pierwsza dotycząca wymian jest jak najbardziej sprawdzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jestem w szoku... myslalem ze benzynka jest bardziej podatna na wirusy i 40-50km to lekko mozna wycisnac...

hehe to zle myslales nie jest tak hop siup :) jedyne co mi przychodzi do glowy z najtanszego przybycia mocy to wtrysk metanolu choc dziala to jakies 20-30 s ale konikow grubo pod maska :) a wiec zostaje tylko swap bo szkoda kasy na mody bo i tak spalanie wzrosnie bo inaczej mocy nie uzyskasz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mati0788, ojoj, kto by nie chcial zeby w benzynie tak szlo do gory?? :) :) Diesel na turbinie mocno podniesiesz - ja w tdsie za 800zl (cena cos w tych okolicach, nie pamietam juz dokladnie..) przemapowalem i byly spore zyski. Fabrycznie 143KM i 260Nm, po modach 181KM/372Nm. Samochod straaaasznie wymiatal. W benzynie nigdy takich zyskow nie wyciagniesz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu pakować się w turbo :)

Za 10tyś masz kompresor i dokładnie z takiego samego silnika M20B20 ze 129KM robi się 220KM , bez zakuwania , na doładowaniu 0.3 bara :)

2 lata temu na tuningowisku jeszcze na rakietowej , gość miał właśnie taki maszinen .... pięknie to chodziło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu pakować się w turbo :)

Za 10tyś masz kompresor i dokładnie z takiego samego silnika M20B20 ze 129KM robi się 220KM , bez zakuwania , na doładowaniu 0.3 bara :)

2 lata temu na tuningowisku jeszcze na rakietowej , gość miał właśnie taki maszinen .... pięknie to chodziło :D

przy kompresorze tez nie jest tak tanio cooler wydech sam kompresor okablowanie sprzeglo i wiele innych rzeczy a kompresor jest poprostu wiele latwiej wystroic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy kompresorze tez nie jest tak tanio cooler wydech sam kompresor okablowanie sprzeglo i wiele innych rzeczy a kompresor jest poprostu wiele latwiej wystroic

Ale za 10tyś masz na gotowo auto z kompresorem .... a przewaga moim zdaniem kompresora na turbo jest taka , że jak wysra się silnik to cały osprzęt zostaje i wymieniasz tylko kolejne M20B20 za pare złotych i latasz dalej .... a jak zakujesz silnik to już lekka kiszka bo tych części w większości możesz nie odzyskać po jakiejś awarii :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos zacos chcesz miec moc musisz zakuc a jak nie masz kasy na takie zabawy to i szkoda kompresor wkladac bo moze byc i tak ze po tyg motor wypluje tlok jak ktos nie ogarnia takich robotek . i trzeba doliczyc tego goscia co zakazdym razem bedzie przekladal te manele :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mati disel ma ta przewagę, że ma turbo - tam można sporo pozmieniać, rownież mapy wtrysków. W benzynie w sumie nic nie zrobisz - chyba, że założysz turbo lub kompresor a to z kolei niesie za sobą powazne koszty mianowicie trzeba odkuć silnik bo bez tego dokładanie turbo nie ma sensu tak jak pisali Koledzy wyżej. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest swap. Mozna uzyskać jakiś tam wzrost 6-10% ale czy to wiele np dla silnika 150 koni - ponosić koszty dla 10 koni czy nawet mniej? Mozna sie bawić w podnoszenie mocy np jak masz 350-400 koni wtedy 10% to już coś. Swap jest tańczy niż "uturbienie" benzyny. Powiem Ci Mati, że jakbyś chciał np Ty uturbiac swoja to wg mnie by wyszło takie równanie "Wartość Twojej beemki + koszty turbo itp = super e36 328i na wypasie z końca lat produkcji tego modelu" To oczywiście moje skromne zdanie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...