j0hnny Opublikowano 5 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Witam. Mam kilka pytan w zwiazku z zakupem E36 M40B16, jestem takze posiadaczem E34 M50B20. 1) Pierwsza rzecz to pytanie odnosnie rozrzadu, wlasciciel auta byl nieosiagalny wiec na chwile obecna nie potrafie sie dowiedziec kiedy byl wymieniany rozrzad, przebieg wg zegarow to 280tkm, natomiast na obudowie wisko jest napisane 320tys. ale czego to dotyczy - nie wiem. W M50 jest lancuch i nigdy tego tematu nie przerabialem jeszcze. Czy mozna jakos poznac, ze rozrzad sie 'konczy'? Nie chcialbym bezsensownie wydac z 500zl na rozrzad, jesli jest dobry, mam tez inne rzeczy do zrobienia w tym aucie, i to sporo, no ale jesli byloby trzeba to wiadomo - silnik priorytet. 2) Olej - obecnie jest chyba zalane Mobil1 10w40, pudelko znalazlem w bagazniku, lecz takze nie wiem kiedy zmieniany - przymierzam sie do zmiany, lecz tu dylemat, instrukcyjnie 5w40 syntetyk, czy moze nawet 0w40, albo pozostac na 10w40. Jakies konsekwencje zmiany z 10w40 na 5w ktos przerabial? Nie chcialbym potem go uszczelniac na nowo... M50 jezdzilo u mnie kilka lat na 10w ale tam jest tak instrukcyjnie... 3) Dolot i lpg. Jest tam 2 generacja, i w sumie jakie jest Wasze spalanie w M40B16? Akurat wykrylem nieszczelnosc po tym jak z 10litrow lpg zrobilem 50km... spalanie 20/100 to duza przesada, wiec sie tym zajalem. Dodam rowniez, ze sie przycina - sonda, przeplywka? Na regulacje lpg i jakies bledy podjade w przyszlym tygodniu, najpierw zamierzam uszczelnic dolot wlasnorecznie co juz po czesci zrobilem. Kiedys zdarzylo mi sie, ze magicy regulowali lpg z nieszczelnym dolotem... wiec od wtedy zawsze go rozbieram i skladam sam. LPG jest dosc dziwnie jak dla mnie zalozone, oceniajac po tym ze wg mnie w M50 jest normalniej... Oryginalny krokowy jest odpiety i poprowadzony jest wezyk spod gumy zaraz za przeplywomierzem (nie wiem czy tak bylo fabrycznie? nie sadze ale chce sie upewnic, jest tylko wetkniety, tak jakby to zostalo wyciete i wlozone, na bank jest tam mala nieszczelnosc) i wchodzi w miejsce do ktorego nijak mozna sie dostac poprawnie wlozyc waz i zakrecic obejme - czyli tam przy przepustnicy - wczesniej bylo tylko wlozone a koncowka popekana i duza nieszczelnosc, jak to tylko okleilem tasma i wlozylem bez przykrecenia to silnik dostal 'kopa' wiec wczesniej szlo w powietrze... - na tym wezyku jest tez srubka ktora zastepuje krokowy. Pomine juz ten fakt ze weze uzyte do konstrukcji tego polaczenia sa tak powyginane ze bylo zlozone wzglednie dobrze ale jak rozlozylem i zlozylem to juz sie nie da teraz tak zlozyc... musze to zrobic na nowych, prostszych wezach. I teraz sie zastanawiam czy nie wracac do fabrycznego krokowego (moze byl uszkodzony?) czy zostawic tak jak jest tylko przebudowac i uszczelnic dolot, jak radzicie? Mile widziane zdjecia od Was jak to macie rozwiazane u siebie. 4) Czy jest tam gdzies filtr kabinowy? Ze obiegu zamknietego nie ma juz zdazylem zauwarzyc, tylko nasuwa sie pytanie czy jest filtr kab. Niektorzy mi mowili ze moze zaraz za wentylatorem nawiewu? 5) Interfejs pod kompa. Zamierzam kupic, tylko nie wiem jaki najlepszy, oczywiscie poszukam, ale tez jak ktos sie wypowie to fajnie, skoro juz taki temat wszystko w jednym bo nie widze sensu zeby to rozdzielac 6) Hamulce tj. przod tarcze, tyl bebny. Piszcza pierwsze kilka hamowan, potem jest ok, czego to moze byc wina? Wogole zastanawiam sie nad zmiana na tarcze tyl ale juz czytalem, ze to grubsza zabawa i narazie zostawiam to w odleglych planach a moze wogole zrezygnuje z tego pomyslu. 7) Zamek kierowcy/klamka. Zamyka ale juz nie otwiera i musze otwierac od pasazera. Niewazne czy z centralnym czy bez jest tak samo - pilot zgubiony, bede zakladal nowy alarm, zeby sie z tym nie bawic. Jestem swiezo po przejsciach z zatrzasnietymi drzwiami kierowcy ktorych nie da sie otworzyc, zamkna sie ale juz sie nie otworza, nie wiem co bylo, ale po kilkukrotnym rozlozeniu i zlozeniu wszystkich elementow problem zniknal. Nie byl to zamek bo podmienialem na inny, wiec chyba klamka czy jakas zapadka w zamku. Moze ktos mial to tez u siebie? To tyle na poczatek. Z gory dzieki za odpowiedzi i pomoc. pozdrawiam i wszystkiego naj w 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 5 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Ad1. Rozrzad w M40 to max 40tyś - dla swietego spokoju wymien jesli masz zamiar jezdzic tym autem - 500 to chyba przesadziłeś jakieś 250-300zł kpl rozrząd + wymiana 130zł Ad2. Jak ma sie rozszczelnic to nie wazne czy bedzie mineral , pół czy pełny syntetyk , jeśli nic nie klepie na popychaczach to mozesz zalać syntetyka 5W40 , najlepiej Valvoline MaxLife Ad3. Z taką gazoliną to wiele nie pomogę ale 20/100km to mega za duzo ja w E32 takie spalania nigdy nie miałem Ad4. Jak nie masz klimy to chyba kabinowego nie było , sprawdz po VIN na realoem Ad5. Nie wiem czy jest sens wywalac na to siano , wiele nie zdiagnozujesz takim zwykłym interfejsem a wywalać 60zł zeby tylko skasowac inspekcje to dla mnie bezsens Ad6. To że na początku piszczą to pewnie przez aure na dworze , mokro i tarcze koroduja a rano jak startujesz to chwile zejdzie zanim zetrzesz klockami tarcze do czystego ..... patent z przekładaniem na tył tarcz moim zdaniem mija sie z celem , chyba ze planujesz długo jezdzic tym autem i masz możliwośc zrobienia tego we własnym zakresie po kosztach. Ad7. Musiałbyś zdjąć boczek pewnie sprawa do naprawienia we własnym zakresie , skoro klucz pasuje i można zamknąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 5 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Ad1. Rozrzad w M40 to max 40tyś - dla swietego spokoju wymien jesli masz zamiar jezdzic tym autem - 500 to chyba przesadziłeś jakieś 250-300zł kpl rozrząd + wymiana 130zł sam pasek kosztuje w okolicach 80 zł,rolka tez grosze 3) Dolot i lpg. Jest tam 2 generacja, i w sumie jakie jest Wasze spalanie w M40B16? Akurat wykrylem nieszczelnosc po tym jak z 10litrow lpg zrobilem 50km... spalanie 20/100 to duza przesada, wiec sie tym zajalem. takie spalanie miałem w m50b25 jak mi sonda padła,ale tu tez może dość sam montaż instalki w moim m40b18 tak wyglądała instalka,zrobiłem na niej jakieś 30tys a spalania miałem w okolicach 8-10.wszystko było ok,może poza dolotem ciepłego powietrza do stożka,ale wtedy byłem jeszcze młody,głupi i zielony ;) komora silnika1.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 5 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 sam pasek kosztuje w okolicach 80 zł,rolka tez grosze No chyba nie takie grosze Pasek , rolka , napinacz => INA + GATES mniej jak 220zł nie kupisz http://allegro.pl/rozrzad-kpl-bmw-e30-1-6i-e36-1-6i-1-8i-m40-i1374069169.html Tu masz Dayco za 160zł , ale raczej tej firmy w sklepach i hurtowniach nie polecają http://allegro.pl/rozrzad-kpl-bmw-e30-1-6i-e36-1-6i-1-8i-kxmk-i1390677038.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Ad5. Nie wiem czy jest sens wywalac na to siano , wiele nie zdiagnozujesz takim zwykłym interfejsem a wywalać 60zł zeby tylko skasowac inspekcje to dla mnie bezsens Tu się mylisz Mordulec,chcesz dam ci namiar,fejs 300pln.program z netu i masz całą diagnoze live data(parametry pracy czujników,sond...),ustawienia indtwidual dla auta,sprawdzisz godziny pracy silnika ,w niektórych modelach liczbe wciśnięć hamulca(na podstawie zapalania się światła stop,a także ile razy była wymieniana żarówka)jak chcesz to podskocze do auta i zrobie pare fotek z diagnozy kompem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 5 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Tu się mylisz Mordulec,chcesz dam ci namiar,fejs 300pln.program z netu i masz całą diagnoze live data(parametry pracy czujników,sond...),ustawienia indtwidual dla auta,sprawdzisz godziny pracy silnika ,w niektórych modelach liczbe wciśnięć hamulca(na podstawie zapalania się światła stop,a także ile razy była wymieniana żarówka)jak chcesz to podskocze do auta i zrobie pare fotek z diagnozy kompem W czym w M40 zrobisz Live Data ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 no dobra ,nie tu,ale ogólnie napisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 5 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 no dobra ,nie tu,ale ogólnie napisałem Ogólnie to można zainwestować w GT1 za 3tyś i diagnozować wszystko co się rusza na 4 i nie tylko kółkach .... tylko akurat w tym modelu o który pytał , masz kompa na boschu i niczego specjalnego tam nie zdiagnozujesz. Takie zabawy o jakich piszesz to dopiero w E34 na siemensie i w góre czyli E39 / E46 itd itp , wtedy taki interface ma sens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 5 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Tu masz Dayco za 160zł , ale raczej tej firmy w sklepach i hurtowniach nie polecają http://allegro.pl/rozrzad-kpl-bmw-e30-1-6i-e36-1-6i-1-8i-kxmk-i1390677038.html o dayco miałem właśnie pisać,a to co że nie polecają,co ta za różnica czy dayco czy gates :?: wszystko jedno tylko inne napisy.sam na dayco zrobiłem te wymienione 30 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 spoko,nie jest moją intencją kłócić się,ale twierdze ,że inpa spokojnie daje rade,a do e36 są w programie silniki od m42 wzwyż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 5 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 o dayco miałem właśnie pisać,a to co że nie polecają,co ta za różnica czy dayco czy gates wszystko jedno tylko inne napisy.sam na dayco zrobiłem te wymienione 30 tys Niby tak ... teoretycznie wszystko robi ten sam chińczyk tylko inne napisy nadrukowują ... ale różnie bywa , ja powtarzam to co mówią Ci którzy handlują tym Ale tak czy siak za części + robociznę trzeba dać te 300zł i rozrząd będzie nowy spoko,nie jest moją intencją kłócić się, Ale nikt tu się nie kłóci ... zwyczajnie wymieniamy poglądy ... w końcu od tego mamy forum ale twierdze ,że inpa spokojnie daje rade,a do e36 są w programie silniki od m42 wzwyż Zgadza się E36 klepali prawie 10 lat , ale tak jak pisałem w M40 zakres diagnostyczny takiego interface'u jest mocno ograniczony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 czasy pracy świateł w e46,na samym dole liczba wciśnięć hamulcawiata.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
j0hnny Opublikowano 5 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Ad1. Rozrzad w M40 to max 40tyś - dla swietego spokoju wymien jesli masz zamiar jezdzic tym autem - 500 to chyba przesadziłeś jakieś 250-300zł kpl rozrząd + wymiana 130złSproboje sie dowiedziec jeszcze jak dorwe wlasciciela, a jak sie nie uda to wtedy nad tym pomysle - ogolnie mialem na mysli okolice 500zl wychodzi jakby nie patrzec. Ad2. Jak ma sie rozszczelnic to nie wazne czy bedzie mineral , pół czy pełny syntetyk , jeśli nic nie klepie na popychaczach to mozesz zalać syntetyka 5W40 , najlepiej Valvoline MaxLifeJa nic nie slysze, a na M50 slyszalem wiec jesli to ten sam dzwiek, mam na mysli cykanie na zimnym, to nic takiego nie ma. Swoja droga na M50 naprawilem to Liqui Moly na popychacze oraz dolalem Engine Flush - silnik lepiej zaczal pracowac, ale rozpuscilo uszczelki obudowy filtra (bylo tam troche silikonu, nie ze uszczelki poszly) takze moze kiedys narazie w takiej temperaturze mi sie nie chce bawic w lokalizowanie wyciekow. Zaleje pewnie 5w40 jakis, zeby bylo instrukcyjnie (choc nie wiem gdzie to pisze? jedynie na necie znalazlem?) + moze profilaktycznie ten dodatek na popychacze + ceramizer.Ad3. Z taką gazoliną to wiele nie pomogę ale 20/100km to mega za duzo ja w E32 takie spalania nigdy nie miałemTo chyba przez to ze uciekalo bokiem, chociaz nie ustalilem jeszcze przycinania sie.Ad4. Jak nie masz klimy to chyba kabinowego nie było , sprawdz po VIN na realoem Bez klimy, w e34 byla, w sumie latem bedzie brakowac, jedyny plus ze szyber jest.Ad5. Nie wiem czy jest sens wywalac na to siano , wiele nie zdiagnozujesz takim zwykłym interfejsem a wywalać 60zł zeby tylko skasowac inspekcje to dla mnie bezsensChcialbym tym interfejsem takie rzeczy jak np.kasowanie/wykrywanie bledow (inspekcja, airbag ktory mi miga, przeplywomierz, sonda, abs itp) parametry podczas jazdy najchetniej pod xp/vista/7 z usb i obslugujacego wzglednie nowe wersje carsofta czy czegos podobnego. To że na początku piszczą to pewnie przez aure na dworze , mokro i tarcze koroduja a rano jak startujesz to chwile zejdzie zanim zetrzesz klockami tarcze do czystego ..... patent z przekładaniem na tył tarcz moim zdaniem mija sie z celem , chyba ze planujesz długo jezdzic tym autem i masz możliwośc zrobienia tego we własnym zakresie po kosztach.W E34 mam same tarcze i nie piszcza, wiec podejrzewam ze to piszcza te bebny z tylu a nie same tarcze, no chyba ze zaciski/tloczki, ale mam wrazenie ze to tyl.Podejrzewam ze zostana bebny na tyle bo zawsze jest cos lepszego do zrobienia. Ad7. Musiałbyś zdjąć boczek pewnie sprawa do naprawienia we własnym zakresie , skoro klucz pasuje i można zamknąć. Zdejmowalem go z 5-7 razy, wraz z klamka, zamkiem, szyba. Po rozlozeniu dzialalo, po zlozeniu juz nie.Przez tydzien od zakupu wsiadalem jak do anglika, przesiadajac sie na strone kierowcy. Teraz doszedlem do takiego stanu juz ze sie otwiera z pasazera, a zamyka z kierowcy, ale co tam bylo i jest dalej - nie wiem - zagadka. w moim m40b18 tak wyglądała instalka,zrobiłem na niej jakieś 30tys a spalania miałem w okolicach 8-10I tez wlasnie zamierzam osiagnac takie spalanie.. Zgadza się E36 klepali prawie 10 lat , ale tak jak pisałem w M40 zakres diagnostyczny takiego interface'u jest mocno ograniczony To co wlasciwie by sie dalo interfejsem w m40? np z tego co wymienilem (kasowanie/wykrywanie bledow (inspekcja, airbag, przeplywomierz, sonda, abs itp)parametry podczas jazdy), a czego sie nie da? Jak cos pominalem to tez mile widziane Ponizej montaz w paintcie jak mam ten lpg u siebie rozwiazany z odlaczonym krokowym i jak by najlepiej to teraz przerobic. Jutro w dzien postaram sie fotki zrobic. Czy ktos z m40 moglby zrobic fotke jak jest pod przepustnica oryginalnie ten wezyk zalozony? I srednica w sumie tez by sie przydala zeby wiadomo na jaki zmienic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.