max28 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Witam Zastanawiam się jakie BMW E46 najlepiej kupić. Napaliłem się na 330i lecz znajomi gadają że duży silnik i spali więcej. Inny znajomy podał mi linka do artykułu o E46 330i i tam piszą że spalanie 330i jest stosunkowo małe. Gdzie indziej zaś podają że spalanie BMW E46 330i jest ciut wyższe niż 328i. Kto ma rację? 330i to niby nowszy model. Czy jest jakieś przeciwwskazanie do kupowania 328i zamiast 330i bo 328i jest pod jakimś względem lepsze? Do wydania około 25 000 zł więc spokojnie kupić jedno i drugie (spokojnie wiem ile można z negocjować po telefonie bo dzwoniłem już po ogłoszeniach ). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czechu Opublikowano 28 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Jak dla mnie to zawsze wiecej dlatego wg mnie 330i to lepsze wyjscie, w sumie prawie 40 koni wiecej no a to spalanie to nie powinno byc jakies mega zroznicowane. A pozniej jak sie jeszcze do samochodu nauczysz to spalanie zawsze zleci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edu2301 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Zdalo by sie kolego najpierw przywitac a dopiero pozniej pytac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max28 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 A jakby silnik np. nawalił to koszty naprawy 330 będą wiele większe niż 328i? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 28 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 wszystko zależy co nawali. Nowszy silnik więcej elektroniki. Np. M54 ma już elektroniczna przepustnicę. M52 nadal na linkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Moim zdaniem najważniejszy jest stan techniczny - jak bedzie warta uwagi 328 nie ma na siłe szukać 330i. Napewno 3.0 to lepsza opcja - ale jak napisał Lijo - wiecej eletroniki ale tez z drugiej strony troszke zmodernizowany czyli M54 moze oznaczać poprawione błedy modelu M52. Ja mam silnik M54 - Lijo chyba również - osobiście nie narzekam jak narazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 28 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Dokładnie. M54 w 2003 i w 2004 zdobył miano najlepszego silnika roku w kategorii od 2 do 2,5 l a silniki 2,8 i 3.0 to jego więksi bracia. M52 triumfował nieco wcześniej. Przy kupnie zwróć uwagę czy bi-Vanos dobrze chodzi, tj. czy jest cichy. Na zimnym jak i na rozgrzanym po odpaleniu bedzie słychać coś jakby zmutowany dźwięk diesel'a. Oznacza, że może nie mieć już nominalnych parametrów pracy. Ważne jest żeby silnik nigdy nie jeździł niedogrzany (np. walnięty-otwarty termostat) bo Bi-Vanosy źle znoszą takie akcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Dokładnie. M54 w 2003 i w 2004 zdobył miano najlepszego silnika roku w kategorii od 2 do 2,5 l a silniki 2,8 i 3.0 to jego więksi bracia.M52 triumfował nieco wcześniej. Przy kupnie zwróć uwagę czy bi-Vanos dobrze chodzi, tj. czy jest cichy. Na zimnym jak i na rozgrzanym po odpaleniu bedzie słychać coś jakby zmutowany dźwięk diesel'a. Oznacza, że może nie mieć już nominalnych parametrów pracy. Ważne jest żeby silnik nigdy nie jeździł niedogrzany (np. walnięty-otwarty termostat) bo Bi-Vanosy źle znoszą takie akcje. Dokładnie, nie lubia również złej jakości oleju - min 5W - i "wstawiania" na zimnym. Co mnie zaskoczyło bardzo pozytywnie w M54 - zużycie oleju, a dokładniej jego brak, zaczynam sie martwić czy z silnikem wszystko ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 28 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Ja mam silnik M54 - Lijo chyba również - osobiście nie narzekam jak narazie. I tu jest dobre pytanie bo jak robiłem swap to PUZ mówił że to jest M52TUB28 Natomiast na spocie na rakietowej, Mati albo Wilkow (skleroza postępująca) zasiali mi ziarnko niepewności że to może być jednak M54. Ale ja mam przepustnicę na linkę pytanie_bmw Fakt faktem że nawet przepustnica elektroniczna musi być mechanicznie otwierana jakimś silnikiem/siłownikiem..... Musze zrobić diagnostykę na kompie to będzie wiadomo na 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 A z ktorego roku masz silnik? Vanos masz x2 z tego co pamietam i to ziarnko niepewności chyba ja nawet zasiałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rush Opublikowano 28 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 jakbym kupowal to tylko 330, warto szukac dluzej a znalezc zadbany egzemplarz z tym silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 28 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 No widzisz - tak sie to objawia No ale kilka osób nas tam stało Zgodnie z info od PUZ'a rok 2000 z budy coupe - UK. Czyli tuleje cylindrów już powinny być stalowe w alu bloku, ale zaglądał nie będę P.S. Kto wie jak rozpoznać późne M52Tu vs. M54?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Kolektor masz płaski czy poł okragły? Na kolektorze wydechowym masz dwie sondy lambda czy jak? PS ale Koledze posta zaśmiecamy:oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 28 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 już znam odpowiedź - Lijo Ty masz M52Tu, M54 nie było o poj 2.8 zobacz tu http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M54 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 28 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 W sumie to nie wiem czy płaski czy półokrągły ale jutro zobaczę. Sondy mam dwie ale nieco nizej niż w oryginale ze względu na konstrukcję komory silnika. A co do Wikipedii to chyba właśnie tak jest jak piszesz, ale.... Dużo ludzi myli właśnie M52TUB28 z M54 bo ludzi nawet na forach piszą ze mają M54B28. Ale głowy za to bym nie dał ponieważ wikipedia jest dostępna dla wszystkich więc nie do końca może być to prawdą. Poza tym jak każdy producent, BMW wypuszczało tzw. przejściówki, czyli coś pomiędzy...... Np. mam reg. elektryczną świateł do E30 a w realoem tego nie ma nawet po numerach Tak czy siak stawiam na M52TU A co do posta.... bywa Mógłby się kolega chociaż dołączyć do dyskusji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 28 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2010 Nie ma takiego silnika jak M54B28... z M54 były tylko 2,2i; 2,5i; 3,0i; no i oczywiście S54 3,2i M3. Poza tym, podwójny vanos miały już M52. Jeśli miałbym wybierać między M52 2,8i i M54 3,0i wybrałbym ten drugi. Dużo elektroniki to fakt ale kompa można oszukać a fizyki już nie da rady. Spalanie takie samo a prawie 40KM więcej. Lepsze chłodzenie silnika niweluje problemy z M52. Fakt Vanos nie lubi kiepskiego oleju i niedogrzanego silnika. Wybór jest ciężki ale jeśli nie masz zamiaru doładować silnika to M54 jest znacznie lepszym wyborem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EDZIA Opublikowano 3 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 szukaj 330 ,ja mam i polecam ! a w jakiej budzie szukasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 3 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 ja bym się nie zastanawiał... to tak jakby zapytać: kupić z m50b25 czy m52b28? odpowiedź jest jedna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TREner Opublikowano 25 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Kolego 330i to jedyny słuszny wybór. Tylko poszukaj dobrze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 26 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Nie ma co , forumowicze już praktycznie wybrali za ciebie , oczywiście jak bym miał brać petrol to napewno M54 lub S54:wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.