Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zastanawiam się jakie BMW E46 najlepiej kupić. Napaliłem się na 330i lecz znajomi gadają że duży silnik i spali więcej. Inny znajomy podał mi linka do artykułu o E46 330i i tam piszą że spalanie 330i jest stosunkowo małe.

Gdzie indziej zaś podają że spalanie BMW E46 330i jest ciut wyższe niż 328i. Kto ma rację? 330i to niby nowszy model. Czy jest jakieś przeciwwskazanie do kupowania 328i zamiast 330i bo 328i jest pod jakimś względem lepsze?

Do wydania około 25 000 zł więc spokojnie kupić jedno i drugie (spokojnie wiem ile można z negocjować po telefonie bo dzwoniłem już po ogłoszeniach :)).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to zawsze wiecej ;) dlatego wg mnie 330i to lepsze wyjscie, w sumie prawie 40 koni wiecej no a to spalanie to nie powinno byc jakies mega zroznicowane. A pozniej jak sie jeszcze do samochodu nauczysz to spalanie zawsze zleci ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem najważniejszy jest stan techniczny - jak bedzie warta uwagi 328 nie ma na siłe szukać 330i. Napewno 3.0 to lepsza opcja - ale jak napisał Lijo - wiecej eletroniki ale tez z drugiej strony troszke zmodernizowany czyli M54 moze oznaczać poprawione błedy modelu M52.

Ja mam silnik M54 - Lijo chyba również - osobiście nie narzekam jak narazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. M54 w 2003 i w 2004 zdobył miano najlepszego silnika roku w kategorii od 2 do 2,5 l a silniki 2,8 i 3.0 to jego więksi bracia.

M52 triumfował nieco wcześniej.

Przy kupnie zwróć uwagę czy bi-Vanos dobrze chodzi, tj. czy jest cichy.

Na zimnym jak i na rozgrzanym po odpaleniu bedzie słychać coś jakby zmutowany dźwięk diesel'a. Oznacza, że może nie mieć już nominalnych parametrów pracy.

Ważne jest żeby silnik nigdy nie jeździł niedogrzany (np. walnięty-otwarty termostat) bo Bi-Vanosy źle znoszą takie akcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. M54 w 2003 i w 2004 zdobył miano najlepszego silnika roku w kategorii od 2 do 2,5 l a silniki 2,8 i 3.0 to jego więksi bracia.

M52 triumfował nieco wcześniej.

Przy kupnie zwróć uwagę czy bi-Vanos dobrze chodzi, tj. czy jest cichy.

Na zimnym jak i na rozgrzanym po odpaleniu bedzie słychać coś jakby zmutowany dźwięk diesel'a. Oznacza, że może nie mieć już nominalnych parametrów pracy.

Ważne jest żeby silnik nigdy nie jeździł niedogrzany (np. walnięty-otwarty termostat) bo Bi-Vanosy źle znoszą takie akcje.

Dokładnie, nie lubia również złej jakości oleju - min 5W - i "wstawiania" na zimnym. Co mnie zaskoczyło bardzo pozytywnie w M54 - zużycie oleju, a dokładniej jego brak, zaczynam sie martwić czy z silnikem wszystko ok :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam silnik M54 - Lijo chyba również - osobiście nie narzekam jak narazie.

I tu jest dobre pytanie bo jak robiłem swap to PUZ mówił że to jest M52TUB28

Natomiast na spocie na rakietowej, Mati albo Wilkow (skleroza postępująca) zasiali mi ziarnko niepewności że to może być jednak M54. Ale ja mam przepustnicę na linkę pytanie_bmw

Fakt faktem że nawet przepustnica elektroniczna musi być mechanicznie otwierana jakimś silnikiem/siłownikiem.....

Musze zrobić diagnostykę na kompie to będzie wiadomo na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz - tak sie to objawia :) No ale kilka osób nas tam stało :)

Zgodnie z info od PUZ'a rok 2000 z budy coupe - UK.

Czyli tuleje cylindrów już powinny być stalowe w alu bloku, ale zaglądał nie będę :D

P.S.

Kto wie jak rozpoznać późne M52Tu vs. M54??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to nie wiem czy płaski czy półokrągły ale jutro zobaczę. Sondy mam dwie ale nieco nizej niż w oryginale ze względu na konstrukcję komory silnika.

A co do Wikipedii to chyba właśnie tak jest jak piszesz, ale....

Dużo ludzi myli właśnie M52TUB28 z M54 bo ludzi nawet na forach piszą ze mają M54B28. Ale głowy za to bym nie dał ponieważ wikipedia jest dostępna dla wszystkich więc nie do końca może być to prawdą. Poza tym jak każdy producent, BMW wypuszczało tzw. przejściówki, czyli coś pomiędzy...... Np. mam reg. elektryczną świateł do E30 a w realoem tego nie ma nawet po numerach :D Tak czy siak stawiam na M52TU

A co do posta.... bywa

Mógłby się kolega chociaż dołączyć do dyskusji :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiego silnika jak M54B28... z M54 były tylko 2,2i; 2,5i; 3,0i; no i oczywiście S54 3,2i M3. Poza tym, podwójny vanos miały już M52.

Jeśli miałbym wybierać między M52 2,8i i M54 3,0i wybrałbym ten drugi. Dużo elektroniki to fakt ale kompa można oszukać a fizyki już nie da rady. Spalanie takie samo a prawie 40KM więcej. Lepsze chłodzenie silnika niweluje problemy z M52. Fakt Vanos nie lubi kiepskiego oleju i niedogrzanego silnika. Wybór jest ciężki ale jeśli nie masz zamiaru doładować silnika to M54 jest znacznie lepszym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...