isso Opublikowano 13 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 dziś pochwalę się swoją głupotą... na średnio ciepłym silniku dałem lekko za dużo gazu (nie oceniajcie, wiem że to była głupota i nie ma na nią tłumaczenia nauczką będą poniesione koszta)... i co tu dużo mówić, strzeliło, tak jak nigdy nie słyszałem, żeby coś mogło strzelić... jakos udało mi się dojechać do domu. I tak, tak strzeliło, że aż filtr powietrza się otworzył, strzeliła guma za przepływką, więcej widocznych śladów nie ma. Silnik ciężko odpalić, ale jest to możliwe. Po odpaleniu na wolnych obrotach chodzi normalnie, ale jak sie doda gazu to słychać czasmi tak jakby metal walił o metal - cóż to może być? Jedno jest pewne... dodatkowo rozwaliło wydech pod fotelem kierowcy... dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 13 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 zrobiłeś te obroty na gazie,(nie sekwencji)a tam nie ma odcinki-ile go wkręciłes?7000? Jeśli tak to góra silnika prawdopodobnie poszła się rypa.Moźe zaworki oberwały od tłoków lub dźwigienki pekły. Trzeba by pokrywke zdjąć-może będzie coś widać anormalnego. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 13 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 Ja bym stawiał na urwaną / urwane dzwigienki , zrzuć czapkę i zobaczysz co tam się dzieje 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
isso Opublikowano 13 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 zrobiłeś te obroty na gazie,(nie sekwencji)a tam nie ma odcinki-ile go wkręciłes?7000?Jeśli tak to góra silnika prawdopodobnie poszła się rypa.Moźe zaworki oberwały od tłoków lub dźwigienki pekły. Trzeba by pokrywke zdjąć-może będzie coś widać anormalnego. gaz 2 generacji, 7000+ zdziwilo mnie wlasnie brak odcięcia ale cóż moja głupota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 13 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 gaz 2 generacji, 7000+ zdziwilo mnie wlasnie brak odcięcia ale cóż moja głupota Wiesz co nie chcę się bawić w proroka ale możliwe że w tym układzie poszła panewka ... Na tuningowisku jak robiliśmy akcję odcinka koło północy to podobnie zakręcił kolega w E30 M20B20 , czyli na gazowni poszło grubo poza 6tyś ... Ale również podobne objawy miał Leszek w E32 M30B35 jak polataliśmy na lotnisku w skarbimierzu , tez ją troche przegazował tyle że do odcinki bo miał tylko benzynkę na pokładzie .... a dzwigienka pękła i faktycznie odpalał , chodziła na jałowym w miarę przyzwoicie .... ale juz po przegazowaniu słychac było metaliczne brzęczenie .... dokulał sie na tym do trzebnicy i tam zdjęli dekiel i na szczęscie okazało się ze dzwigienka się sypła .... Oby to była tylko dzwigienka wtedy koszta będą niewielkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
isso Opublikowano 13 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 Wiesz co nie chcę się bawić w proroka ale możliwe że w tym układzie poszła panewka ...Na tuningowisku jak robiliśmy akcję odcinka koło północy to podobnie zakręcił kolega w E30 M20B20 , czyli na gazowni poszło grubo poza 6tyś ... Ale również podobne objawy miał Leszek w E32 M30B35 jak polataliśmy na lotnisku w skarbimierzu , tez ją troche przegazował tyle że do odcinki bo miał tylko benzynkę na pokładzie .... a dzwigienka pękła i faktycznie odpalał , chodziła na jałowym w miarę przyzwoicie .... ale juz po przegazowaniu słychac było metaliczne brzęczenie .... dokulał sie na tym do trzebnicy i tam zdjęli dekiel i na szczęscie okazało się ze dzwigienka się sypła .... Oby to była tylko dzwigienka wtedy koszta będą niewielkie Najgorsze jest to, że cała operacja trwała 2 sek - wkrętka 5-6-7 i bum ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 13 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 2 sekundy dla rozrządu przy 7000 obr to cała wieczność. Jeśli poszła najpierw dzwigienka to zawór się schował i może się uratował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
isso Opublikowano 13 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 2 sekundy dla rozrządu przy 7000 obr to cała wieczność.Jeśli poszła najpierw dzwigienka to zawór się schował i może się uratował. wiem, wiem, dałem dupy... jutro rano jade do mechanika, bedzie cos wiecej wiadomo : ) opiszę swoją niemądrą 'przygodę' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystian 520I Opublikowano 13 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 mój dawny znajomy ze szkoły też tak kiedyś dał odrazu w palnik mial e30 2.0 i też sie tak stało ze dzwigienka pękła.więc oby u ciebie tylko to bylo.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
isso Opublikowano 13 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2010 (edytowane) teraz tylko życzcie mi najmniejszych zniszczeń dzięki za odpowiedzi (btw. jestem całkiem przerażony) Samochód u mechanika, niestety wiecej bede wiedział dopiero w piątek, i będę podliczał koszty na bieżąco poki co: 130 laweta, 120 rura przepływomierz-kolektor Edytowane 14 Grudnia 2010 przez isso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek Opublikowano 14 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 mój dawny znajomy ze szkoły też tak kiedyś dał odrazu w palnik mial e30 2.0 i też sie tak stało ze dzwigienka pękła.więc oby u ciebie tylko to bylo.. No to możesz być pewny że to nie koniec ,rozrząd troszkę pociągnie ,bo z Twojego opisu wygląda na wysypaną dźwigienkę . Mała porada, nie kupuj używki wałka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
isso Opublikowano 14 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 dzięki za wszystkie odpowiedzi generalnie też tak myślę, że mogło tam pójść coś jeszcze - oby nie ;/ - wszystko się okaże po ściągnięciu pokrywy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
isso Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Ciekawi mnie taka rzecz, i rad byłbym gdyby mi ktoś to przybliżył: w jaki sposób może pęknąć dźwigienka, a zawór będzie cały? może nie do końca rozumiem budowę tego silnika, ale ciekawi mnie to i druga sprawa, czy jeśli tłok uderzył w zawór to jakie jest prawdopodobieństwo uszkodzenia tłoku. dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
isso Opublikowano 17 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Ok, mechanik powiedział, że dźwigienka na drugim cylindrze pękła, ale on mi tego nie zrobi bo trzeba ściągnąć głowicę: dwa pytania - trzeba bezwzględnie ściągnąć? da się to jakoś inaczej zrobić? Kogo możecie mi polecić we wrocławiu - niestety dużą kwestię odgrywa cena - dziękuję za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 17 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 ale on mi tego nie zrobi bo trzeba ściągnąć głowicę: dwa pytania - trzeba bezwzględnie ściągnąć? da się to jakoś inaczej zrobić? Jesli dobrze pamietam to nie trzeba sciagac głowicy zeby wymienic dzwigienkę Zadzwon do Tomka na Slężną i zapytaj o koszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 17 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Hmm pierwsze słyszę by do wymiany dźwigenki trzeba było śćiągać głowę.Przecież to jest od góry wszystko. Jak założysz dźwigienkę to zmierz kompresję wtedy zobaczysz czy zawór jest cały. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DoDominik Opublikowano 18 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Do wymiany dźwigienki trzeba ściągnąć głowice Ja u siebie nie ściągałem ale to ryzyko że uszczelka pod głowicą puści i pod warunkiem że to jest 1 dźwigienka od chłodnicy strony inaczej możesz zapomnieć A jesteś pewny że miałeś szczelny układ ? wszystkie wężyki od podciśnienia były ok ? Mi jak gaz strzeli to muszę wszystkie złączki poprawiać bo przerywa właśnie tak jak Ty to opisałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
isso Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 dzwonilem do 'Tomka ze ślężnej' i powiedział, że nie trzeba ściągać głowicy - mi gaz strzelił ze 3 razy w ciagu 9-ciu miesięcy, ale ten wystrzał był 10x głośniejszy niż normalnie. Samochód pojedzie do warsztatu dopiero w poniedziałek po świętach niestety ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DoDominik Opublikowano 19 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GA31&mospid=47338&btnr=11_4623&hg=11&fg=25 Widzisz w elemencie 10 takie 4 nacięcia ? przez nie przechodzą śruby od głowicy bez ich wykręcenia nie wyciągniesz tego wałka na którym są dźwigienki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DoDominik Opublikowano 24 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 I jak tam wymiana dźwigienki bez ściągania głowicy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 24 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Samochód pojedzie do warsztatu dopiero w poniedziałek po świętach niestety ;/ I jak tam wymiana dźwigienki bez ściągania głowicy ? Przecież jeszcze nie odstawił samochodu warsztatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DoDominik Opublikowano 24 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Sorry mój błąd nie doczytałem że po świętach dopiero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
isso Opublikowano 26 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 I jak tam wymiana dźwigienki bez ściągania głowicy ? Kolejny z jakimś dziwnym problemem ;o przecież ja sobie sam tego nie wymyśliłem, napisałem co zostało mi powiedziane w rozmowie z mechanikiem, do tego mała zmiana planów, auto w warsztacie od środy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DoDominik Opublikowano 1 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2011 isso spokojnie bez żadnej spinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
isso Opublikowano 11 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 nauczkę mam 130+150 laweta, +120 pierwszy mechanik + 100 za rurkę + 1520 drugi mechnik co dalej 2020 zł w moją beemkę - i nie je jest jeszcze wszystko, bo jest na pewno po tym strzale dziura w tlumiku... ale czego sie nie robi dla bmw ;] droga nauczka, ale cóż... napiszę przynajmniej co się stało... pierwsze mechanik powiedział, że (i teraz pewien nie jestem, czy wałek się przytarł czy któryś inny element), w każdym bądź razie, zregenrowana głowica, wymienione uszczelki, zawory jeszcze do regulacji (ale kazali przyjechać po 1000 km), wymienione 3 kowadełka, kpl uszczelek (glowica, pokrywa, jakies tam jeszcze inny jakie są) Następnym razem, mocno się zastanowię, zanim dodam gazu ;] ;] w takich okolicznościach I cóż, minie zima, wymienię jeszcze kilka pierdółek (bo np jest złamana osłona progu, coś jest nie tak z elektryką lewych drzwi - szyba), brakuje czujnika płynu chłodniczego i do naprawy jest uszczelka tylnej klapy - i sprzedam to cholerstwo :) a upoluję e38 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.