kozin09 Opublikowano 10 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Witam! Mam pytanie odnośnie oleju Mobil 1 0W/40, który mam zalany u siebie. Jest to olej o specyfiakcji Long Life dopuszczony przez BMW, czyli przedłuzone są okresy wymiany oleju - ile one wynoszą dla olejów Long Life. Pytam z ciekawości, nie dlatego ze szkoda mi na wymiane, ale zauwązyłem, że po zrobieniu ok 8 tys km na tym oleju zgasły miu jedynie 2 "kwadraciki" inspeckji. Gdzieś wycztałem, ze taki olej wymienia sie nawet co 25 tys pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 10 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 Dokładnie tak mówił mi Krzysiek z Brzegu. Ja zalałem ten sam olej ale mimo wszystko wymienię go po 15.000 km. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 10 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2010 25tyś ?? Takie oleje to w ciężarówkach się stosuje w pełni syntetyczne , natomiast ten hydrokrakowalny mobil nawet w wersji long life to max 15tyś i przestaje trzymać parametry. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Czyli wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tricz Opublikowano 11 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Witam!...zauwązyłem, że po zrobieniu ok 8 tys km na tym oleju zgasły miu jedynie 2 "kwadraciki" inspeckji. Gdzieś wycztałem, ze taki olej wymienia sie nawet co 25 tys pytanie_bmw To jak to jest z tą inspekcją? Wykryła Ci że masz olej typu long life? Inspekcja działa chyba na zasadzie licznika kilometrów czy może się mylę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 11 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Właśnie, też mnie to zainteresowało. A może reszta kwadracików się spaliła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 25tyś ??Takie oleje to w ciężarówkach się stosuje w pełni syntetyczne , natomiast ten hydrokrakowalny mobil nawet w wersji long life to max 15tyś i przestaje trzymać parametry. co do trucków to syntetyk nawet do 90tys km mineral tu gdzie teraz jeżdże wymienia się co 40 Inspekcja działa chyba na zasadzie licznika kilometrów czy może się mylę? kilometry, ilość odpaleń i takie tam <bmw_3> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Moje zadanie jest na ten temat takie im czesciej tym lepiej... jak podaja 25tys km to spoko mozna tyle jezdzic silnika nie zajezdzisz... jednak przy tych juz skrajnych kilometrach 23 000 -25 000km olej tracie nieznacznie swoje parametry.... Mysle ze spoko 20tys km mozesz robic lub raz na rok wymieniac jak nie jezdzisz duzo. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Mysle ze spoko 20tys km mozesz robic robiłeś jakieś doświadczenia czy tak sobie dumasz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Wiem ze liczy nie tylko kilometry ale i ilość odpaleń tak jak napisano wcześniej, styl jazdy, krótkie - długie odcinki i takie tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 11 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 co do trucków to syntetyk nawet do 90tys km mineral tu gdzie teraz jeżdże wymienia się co 40 Zgadza się tylko że to już jest górna półka w olejach a ceny takich olejów w pełni syntetycznych to już kosmos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Ale pamiętajmy że silnik w ciężarówce to zupełnie inna konstrukcja. Inne obroty - tam nie przekraczają 2000, inny wymiar tłoków - silnik 12 litrów ma 6 cylindrów, czyli jeden cylinder ma dwa litry. To nie jest chyba najlepsze porównanie silnika z ciężarówki do silnika w osobówce. Poza tym całkiem inne przebiegi robi ciężarówka - gdyby tam wymieniać olej co 15 czy 20 tys km to auto by więcej stało niż jeździło. Większe koszty filtrów, wymiany oraz przestojów bo jak auto stoi to nie zarabia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 11 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Heh, trzecia buma w moich rękach, a dopiero się dowiedziałem, że inspekcja jest zależna od ilości odpaleń, długości tras itd. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 robiłeś jakieś doświadczenia czy tak sobie dumasz?? A Wy robiliscie jakies badania ze sobie dumacie nad innymi mozliwymi kilopytanie_bmwpytanie_bmwmetrami... ?? ?? ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Mi wystarczy, że widziałem co się dzieje z olejem, a nawet co się stało z silnikiem od takich przedłużanych wymian... (zarówno w benzyniaku jak i dieslu) tam nie przekraczają 2000 Podczas hamowania silnikiem 2500 :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 12 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Panowie... co to za herezje tu wypisujecie? Skoro producent silnika (w tym wypadku BMW!) mówi że można przejechać na oleju typu LongLife 25000km to dlaczego to podważacie? W moim samochodzie wymieniam olej co 25000 i silnik nawet się nie zająknie, dodam że mam już najechane prawie 240tys km i jeżdżę na oleju syntetycznym Castrol EDGE 0W-40 Sport (lub RS Formula). Po 20000 olej nadal ma barwę żółto-brunatną i silnik dalej pracuje tak jak pracował. Łatwo też sprawdzić czy olej jest już zużyty. Wystarczy wziąć kroplę oleju na palca wskazującego i rozetrzeć ją kciukiem. Jeśli palce zetkną się to znaczy, że film olejowy jest niestabilny i olej nadaje się do natychmiastowej wymiany. Dodam tylko, że mój silnik ma oznaczenie M54. Nie wiem jak wygląda sytuacja z innymi silnikami BMW ale Kozin ma ten sam silnik co ja więc jego obsługa jest taka sama. Oczywiście warunkiem koniecznym jest to aby olej w naszych silnikach nie był starszy niż 3 lata. Forest Ty wymieniasz olej częściej bo masz chipa. Wysilony silnik to niestety częstsze wymiany oleju... takie są odwieczne prawa natury ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 12 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Hubert to jak będziesz wymieniał ten olej przy 25tyś to weź trochę tego oleju do jakiegoś szklanego pojemniczka bo sam jestem ciekawy jak wygląda ten olej po takim przebiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 (edytowane) Panowie... co to za herezje tu wypisujecie? Skoro producent silnika (w tym wypadku BMW!) mówi że można przejechać na oleju typu LongLife 25000km to dlaczego to podważacie? dlatego ze polityka przedsiębiorstw produkcyjnych się zmieniła przez 20 lat, i nie robi się wytrzymałych pojazdów dlatego lepiej o nie dbac, przedłużanie okresów wymiany oleju powoduje szybsze zużycie, a co za tym idzie-> szybciej kupisz nowe auto albo zaczniesz je naprawiać, wydając grubą kasę i dając "im" zarobić Wysilony silnik to niestety częstsze wymiany oleju... takie są odwieczne prawa natury :wink: :wink: większość silników BMW jest wysoko wysilonych nawet m50 Edytowane 12 Grudnia 2010 przez korni8808 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edu2301 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Forest Ty wymieniasz olej częściej bo masz chipa. Wysilony silnik to niestety częstsze wymiany oleju... takie są odwieczne prawa natury ;) Tu Akurat Bym sie nie Zgodzil Co do szybszej wymiany jego program nie jest tak mocny zeby wymieniac olej szybciej z miejszym przebiegiem Ja leje motula 5w40 gdzie moj silnik jest naprawde dobrze zawirusowany zmiane robie co 20tys i jak spuszczam olej to ma oczywiscie inny kolor jak to w dislach ale lepkosc jest taka sama jak przed wlanie wiec wszystko zalezy jaki olej sie wlewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Panowie... co to za herezje tu wypisujecie? Skoro producent silnika (w tym wypadku BMW!) mówi że można przejechać na oleju typu LongLife 25000km to dlaczego to podważacie? W moim samochodzie wymieniam olej co 25000 i silnik nawet się nie zająknie, dodam że mam już najechane prawie 240tys km i jeżdżę na oleju syntetycznym Castrol EDGE 0W-40 Sport (lub RS Formula). Po 20000 olej nadal ma barwę żółto-brunatną i silnik dalej pracuje tak jak pracował. Łatwo też sprawdzić czy olej jest już zużyty. Wystarczy wziąć kroplę oleju na palca wskazującego i rozetrzeć ją kciukiem. Jeśli palce zetkną się to znaczy, że film olejowy jest niestabilny i olej nadaje się do natychmiastowej wymiany. Dodam tylko, że mój silnik ma oznaczenie M54. Nie wiem jak wygląda sytuacja z innymi silnikami BMW ale Kozin ma ten sam silnik co ja więc jego obsługa jest taka sama. Oczywiście warunkiem koniecznym jest to aby olej w naszych silnikach nie był starszy niż 3 lata.Forest Ty wymieniasz olej częściej bo masz chipa. Wysilony silnik to niestety częstsze wymiany oleju... takie są odwieczne prawa natury ;) Bardzo popieram tego Pana... Mi chodzi o to ze jak ktos jest natgorliwy w wymianie oleju to niech sobie pare tys wczesniej wymieni dla wlasnego spokoju. Dodam ze ja nie patrze na te smieszne dane tylko na to jak olej sie zachowuje i z moich obserwacji mineral zaczyna byc nie ciekawy po 10 000km , obecnie jezdzie na Long life polsyntetyk i zrobilem 10tys i olej jest ok :-P Wiec wymienie na wiosne lub jesli stwierdze ze jego jakosc mnie nie satysfakcjonuje... Mam znajomego mgr inz mechatronika w sumie wynalazce co nigdy nie wymienia oleju a robi rocznie 50tys km a autami jezdzi pare lat i te auta jezdza bardzo dobrze.... dodam ze jak robi dolewki to tym co ma podreka czyli albo olejem mineralnym Top Drive lub cos tego typu, jak mu sie niechce jechac do supeermarketu to wlewa do silnika olej przekladniowy lub jakies inne cos tego typu.... Jego teoria co do wymiany oleju brzmi "aby byl stan i cos tam bylo sliskiego i zeby bylo wymieniane raz na 5lat... a jesli trzeba robic dolewki to nie widze potrzeby wymiany czegokolwiek.... " Generalnie nie znam za duzo ludzie co wymieniaja olej w samochodzie.... i te auta jezdza !! !! Ostatnio kupowalem auto i niebylo tam oleju tzn silnik 1.3 i po wlaniu 1litra dopiero pojawilo sie cos na bagnecie a po wlaniu 1,5l byl jakis tam stan... A auto jezdzilo normalnie !! Oczywiscie nie popieram tych teorii i wymieniam olej jak wyzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Ja może przytocze inny przykład - moj ojciec ma Fiata Ducato z salonu, kupił w sierpniu z silnikem 2.3 MultiJet i wg ksiązki pierwsza wymiana oleju jest przy... 45000 km!! (+- 2000km). Jak pojade serwisu wczesniej to mi powiedzą ze auto jeszcze przebiegu nie wyrobiło a producent podaj 45k. Innymi słowy chyba jedynym rozwiązaniem tego problemu jest to, że technologia produkcji olejów jak i silnków idzie do przodu, ale my tego gołym okiem nie widzimy a przecież ciągle nadtym ktos mysli. Wielu z nas - m.in. ja - jest przyzwyczajona ze wymiana co 10000 km albo 12000 i basta. Troche poczytałem na innych forach i też jest wiele opini. Warto róznież pamiętać, że silnik musi spełniać warunki Long Life. PS: jak pojade na servis tego Fiata to z ciekawości nabiore trzoke oleju do słoiczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BatonMW Opublikowano 12 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2010 Jak będziesz w tym serwisie poproś o pokazanie filtra do tego silnika.Nowoczesne silniki posiadają też(oczywiście nie wszystkie) czujniki lepkości i gęstości-informując kompa o zmianie właściwości smarnych oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 15 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 niał ten olej przy 25tyś to weź trochę tego oleju do jakiegoś szklanego pojemniczka bo sam jestem ciekawy jak wygląda ten olej po takim przebiegu Cholerka szkoda że temat nie pojawił się troszkę wcześniej, bo miesiąc temu wymieniłem olej. Następnym razem na pewno załatwie tego oleju, żeby można było podyskutować na temat jego właściwości. Sprawdzam skrupulatnie w jakim stanie jest olej w moim silniku i jeśli choć trochę miałbym wątpliwości co do niego natychmiast wymieniłbym. Samochodem zrobiłem już 58tys km więc teraz to była jego trzecia wymiana oleju. większość silników BMW jest wysoko wysilonych nawet m50 Wysilony???? Zanim skomentuje nadmienie że odwołuje się do silnika M54 i na jego przykładzie chcę podważyć twoją teorię o wysilonych silnikach BMW. Przykład jest bardzo prosty M54 3.0i 231KM... ta sama konstrukcja S54 3,2i 343KM. Tylko 0,2l więcej i uzyskano 112KM więcej. Wiem, wiem nie tylko pojemność została zmieniona w tym silniku, chodzi tu bardziej o to, że konstruktorzy i tak nie wykrzesali z niego wszystkiego. Wysilone silniki są w japońcach np Type R Hondy (2,2l 218KM), albo Evolution Mitsubishi itd. Serca naszych fur mągą znacznie więcej niż nam się wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AM_BMW Opublikowano 18 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Korzystając z burzliwego tematu o olejach może pomożecie rozwiązać mi mój problem mianowicie moja beti jeździ na castrol magnatec 10/40 na takim oleju ją kupiłem i przy wymianie oleju znów zalałem taki sam, w ciągu 10tys wciągneła mi już 4litry, wody z chłodnicy nie ubywa więc myśle uszczelka pod głowicą dobra, dymu z rury nie ma niebieskiego, pod samochodem nie ma plam może kropla przez noc, samochod ma 162tys km wiec silnik raczej nie jest zbyt zajechany myślicie że wymiana oleju na jakiś lepszy załatwi sprawe:?: e39 silnik 2litry benzyna gaz 150koni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 21 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Korzystając z burzliwego tematu o olejach może pomożecie rozwiązać mi mój problem mianowicie moja beti jeździ na castrol magnatec 10/40 na takim oleju ją kupiłem i przy wymianie oleju znów zalałem taki sam, w ciągu 10tys wciągneła mi już 4litry, wody z chłodnicy nie ubywa więc myśle uszczelka pod głowicą dobra, dymu z rury nie ma niebieskiego, pod samochodem nie ma plam może kropla przez noc, samochod ma 162tys km wiec silnik raczej nie jest zbyt zajechany myślicie że wymiana oleju na jakiś lepszy załatwi sprawe:?: e39 silnik 2litry benzyna gaz 150koni Kolego powtarzasz się odpowiedzi znajdziesz w innym temacie w którym opisałeś problem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.