Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka.

Mat co rozumiesz przez: "...dobrze odpowietrzyć układ..."? Przecież w tym modelu z silnikami M51 układ jest samoodpowietrzalny. Nic więcej przy nim nie zmajstrujesz.

Co do panelu to też odpada: zakres temperatur działa, siła nawiewów też, klimatyzacja bez kłopotów.

Problem trzeba zlokalizować gdzie indziej i tego właśnie nie potrafię zrobić. Jeszcze raz: gdy auto jest w ruchu (jedzie co najmniej 20km/h) to leci gorące powietrze, gdy tylko stoi (na światłach, na parkingu, na postoju ale z pracującym silnikiem) leci zimne powietrze. Jak właśnie to rozwiązać, bo nie jest to normalne zachowanie auta ew. sposobu ogrzewania kabiny.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nagrzewnica ma osobny silniczek do pompowania płynu , jak silnik jest na wolnych obrotach. Jak Wam padł, to kicha. Nie musi być orinał. Pasuje od Volkswagena (robi to ta sama firma), tylko przewody trzeba dopasować. Wyjdzie taniej. Ciepło pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i przyczyna spadku płynu chłodzącego zlokalizowana:) zapomnialem dodac że w autku jest LPG.

No i na trójnikach od gazu uciekał płyn:)narazie dokręciłem opaskim zeby tak fest nie uciekał i musze wymienic trójniki z opaskami i bedzie git:D

Trójniki były za silnikiem dlatego nie było widać;) dopiero na podnośniku wyszło że tam ucieka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka.

"Stefmat " a gdzie należy szukać tego silniczka od nagrzewnicy? Czy w modelu e39 touring 2.5tds on napewno występuje? Nic takiego nie mogę zlokalizować ani wyczytać w mądrych instrukcjach.

Chciałbym jeszcze dodać chłopaki, że jak "wkręcam" autko na postoju na jakieś 3000-3500 obr/min to wtedy zaczyna mi lecieć te ciepłe powietrze.

Powoli mnie szlag trafia bo co z tego, że w trakcie jazdy jest ciepło ale wystarczy dłuższy postój na światłach, w korku czy głupie czekanie na kogoś pod domem, firmą a w środku auta odrazu leci zimne powietrze i robi się cholernie niemiło.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim starszym E34 jest mniej więcej nad kolumną kierownicy, a do swojej E39 jeszcze w tej sprawie nie zaglądałem. Na chomiku jest w pdf-ie sam naprawiam E39. Bądź taki uprzejmy i tak sprawdź. Jeżeli E34 ma , to domyślam się , że i E39 pod tym względem gorsze nie jest. Teraz jestem w pracy, to dokładniej nie mogę. Jak sobie nie poradzisz, to daj znać wieczorem na skypy-a stefmat5. To pogadamy. Ciepło pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka.

"Stefmat" - dzięki. Ja mam tę książkę (Sam naprawiam BMW serii 5 typ E39). Być może coś w niej przeoczyłem. Po południu, po pracy zajrzę jeszcze raz do niej i zobaczymy. Ale wracając to tego silniczka: da radę się dostać do niego bez zbędnej rozbiórki kokpitu?

Chcę go jeszcze sprawdzić bo już nie wiem co jeszcze mogę zrobić aby na postoju grzało mi w kabinie.

Pozdro.

hey!

No i sprawdziłem - nie wiem czy to jest to ale w tej książce, w e39 występuje coś takiego jak silniczek dmuchawy (nie nagrzewnicy). Cięzko jest do niego dostać się bo trzeba rozmontować trochę kokpitu.

Nie wydaje mi się aby mój nie działał bo "coś" tam słychać jak pracuje (szumi) w kokpicie.

Jest tak cholernie zimno (niestety garaż murowany lecz jeszcze nie ogrzewany), że człowiekowi po 30 minutach w garażu odchodzi chęć do "zabawy" w majsterkowanie. Chyba muszę poczekać na cieplejsze dni a na postoju auto trzymać na 3500 obrotów he,he ;)

Sprawdzałem: poziom płynu jest OK, chłodnica po nagrzaniu auta ciepła, wskazówka temperatury silnika cały czas w pionie po rozgrzaniu i żadnych jej wahań nie ma, w wężach elastycznych krąży gorący płyn a ciepła gdy auto stoi z włączonym silnikiem jak nie było tak nie ma... :(

Edytowane przez sirAW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest silniczek od dmuchawy. Silniczek od nagrzewnicy działa na zasadzie elektromagnesu. Zmienne pole elektromagnetyczne porusza wirnik w płynie chłodzącym, poruszając płyn od chłodnicy do nagrzewnicy, niezależnie od szybkości obrotów silnika samochodu. Ciepło pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co jeszcze mogę zrobić aby na postoju grzało mi w kabinie.

Ja bym stawiał jednak na korek zbiornika wyrównawczego.

Na forum beemka jeden z kolegów miał podobny problem. Wymienił WSZYSTKO. Łącznie z nagrzewnicą, ale problem pozostał.

No i felerny okazał się właśnie korek zbiorniczka wyrównawczego. A zarzekał się ze jest OK.

Zanim wszystko wybebeszysz i powymieniasz spróbuj wymienić korek. To jest najprostsze rozwiązanie i najmniej kosztowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka.

Korek wymieniony na nówkę i co? I raz leci ciepłe a znów innym razem problem jest znów ten sam. Częściej jest zimniej niż ciepło. (oczywiście piszę dalej o nawiewie zimnego powietrza w czasie postoju auta na jałowym biegu pomimo ustawionego klimatronika na 26 stopni).

Szkoda, że jest tak cholernie zimno ale jednak wezmę się za te elektrozawory (ma być teraz ocieplenie).

Dam znać co dalej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w pojemności 2,5 litra w Dieslu jest już dogrzewacz Webasto ,albo pełne postojowe Webasto. To jest do sprawdzenia. Ja natomiast z uporem maniaka nieśmiało podpowiadam o sprawdzenie silniczka nagrzewnicy. Benzynowe to mają, ale czy Diesle z dogrzewaczem? Bardzo ciepło pozdrawiam. Jak dogrzewacz padł , to do osiągnięcia właściwej temperatury potrzeba przynajmniej 20 -30km jazdy.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...