PawełWilk Opublikowano 5 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Witam ponownie. Zalozylem ten temat. Dzieki koledzy za pomoc. Wymiana termostatu zalatwila sprawe. Jest cieplo i auto szybko lapie "pion". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 5 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 też bym stawiał na małą ilość płynu w chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystian 520I Opublikowano 5 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 no i faktycznie okazało sie że było malo plynu:) i teraz jest cieplutko doslownie po chwili:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirAW Opublikowano 7 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 No i widzicie Panowie a u mnie ani termostat ani bark płynu nie wchodzi w rachubę bo to jest OK. A zimno jak było, tak jest. Na postoju zapier...dziela zimne a w czasie jazdy cieplutkie. I co dalej byście proponowali? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 7 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 dobrze odpowietrzyć układ następnie sprawdzić panel klimatronika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 7 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 Zapowietrzony uklad chłodzenia skoro termostat ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirAW Opublikowano 8 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Siemka. Mat co rozumiesz przez: "...dobrze odpowietrzyć układ..."? Przecież w tym modelu z silnikami M51 układ jest samoodpowietrzalny. Nic więcej przy nim nie zmajstrujesz. Co do panelu to też odpada: zakres temperatur działa, siła nawiewów też, klimatyzacja bez kłopotów. Problem trzeba zlokalizować gdzie indziej i tego właśnie nie potrafię zrobić. Jeszcze raz: gdy auto jest w ruchu (jedzie co najmniej 20km/h) to leci gorące powietrze, gdy tylko stoi (na światłach, na parkingu, na postoju ale z pracującym silnikiem) leci zimne powietrze. Jak właśnie to rozwiązać, bo nie jest to normalne zachowanie auta ew. sposobu ogrzewania kabiny. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 8 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 to może elektrozawory, nagrzewnica zapchana? co do odpowietrzającego się układu nie wiem nie miałem m51 podaje możliwe powody takiego zachowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 8 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Kiedys gdzieś wyczytałem ,że problemem tego zjawiska był uszkodzony korek od układu chłodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirAW Opublikowano 9 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Masz na myśli "darioital" korek od zbiorniczka wyrównawczego tak? No ja mam go OK. Teraz jeszcze mam na uwadze czujnik temperatury wewnętrznej, trzeba to jeszcze sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darioital Opublikowano 9 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 A czujnik temp zewnętrznej wskazuje prawidlowo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystian 520I Opublikowano 15 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 moja radość była krótka:( znów zrobiło sie zimno w aucie i sytuacja sie powtórzyła dolalem płyn i jest ok tylko pytanie co sie stało ze poziom znów spadł??:(wizualnie nie widac zeby gdzies wyciekal:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 15 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Zainwestuj w nowy korek do zbiorniczka wyrównawczego , skoro nigdzie nie widać ubytków płynu to najpewniej on nie wytrzymuje ciśnienia :drunk: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystian 520I Opublikowano 15 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 mówisz że przez korek może uciekac??? może zaobserwuje to w drodze do pracy powinno byc widac jak nie wytrzymuje.... prawda...?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefmat Opublikowano 17 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Panowie, nagrzewnica ma osobny silniczek do pompowania płynu , jak silnik jest na wolnych obrotach. Jak Wam padł, to kicha. Nie musi być orinał. Pasuje od Volkswagena (robi to ta sama firma), tylko przewody trzeba dopasować. Wyjdzie taniej. Ciepło pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystian 520I Opublikowano 17 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 no i przyczyna spadku płynu chłodzącego zlokalizowana:) zapomnialem dodac że w autku jest LPG. No i na trójnikach od gazu uciekał płyn:)narazie dokręciłem opaskim zeby tak fest nie uciekał i musze wymienic trójniki z opaskami i bedzie git:D Trójniki były za silnikiem dlatego nie było widać dopiero na podnośniku wyszło że tam ucieka:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirAW Opublikowano 20 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Siemka. "Stefmat " a gdzie należy szukać tego silniczka od nagrzewnicy? Czy w modelu e39 touring 2.5tds on napewno występuje? Nic takiego nie mogę zlokalizować ani wyczytać w mądrych instrukcjach. Chciałbym jeszcze dodać chłopaki, że jak "wkręcam" autko na postoju na jakieś 3000-3500 obr/min to wtedy zaczyna mi lecieć te ciepłe powietrze. Powoli mnie szlag trafia bo co z tego, że w trakcie jazdy jest ciepło ale wystarczy dłuższy postój na światłach, w korku czy głupie czekanie na kogoś pod domem, firmą a w środku auta odrazu leci zimne powietrze i robi się cholernie niemiło. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefmat Opublikowano 21 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 W moim starszym E34 jest mniej więcej nad kolumną kierownicy, a do swojej E39 jeszcze w tej sprawie nie zaglądałem. Na chomiku jest w pdf-ie sam naprawiam E39. Bądź taki uprzejmy i tak sprawdź. Jeżeli E34 ma , to domyślam się , że i E39 pod tym względem gorsze nie jest. Teraz jestem w pracy, to dokładniej nie mogę. Jak sobie nie poradzisz, to daj znać wieczorem na skypy-a stefmat5. To pogadamy. Ciepło pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirAW Opublikowano 21 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 (edytowane) Siemka. "Stefmat" - dzięki. Ja mam tę książkę (Sam naprawiam BMW serii 5 typ E39). Być może coś w niej przeoczyłem. Po południu, po pracy zajrzę jeszcze raz do niej i zobaczymy. Ale wracając to tego silniczka: da radę się dostać do niego bez zbędnej rozbiórki kokpitu? Chcę go jeszcze sprawdzić bo już nie wiem co jeszcze mogę zrobić aby na postoju grzało mi w kabinie. Pozdro. hey! No i sprawdziłem - nie wiem czy to jest to ale w tej książce, w e39 występuje coś takiego jak silniczek dmuchawy (nie nagrzewnicy). Cięzko jest do niego dostać się bo trzeba rozmontować trochę kokpitu. Nie wydaje mi się aby mój nie działał bo "coś" tam słychać jak pracuje (szumi) w kokpicie. Jest tak cholernie zimno (niestety garaż murowany lecz jeszcze nie ogrzewany), że człowiekowi po 30 minutach w garażu odchodzi chęć do "zabawy" w majsterkowanie. Chyba muszę poczekać na cieplejsze dni a na postoju auto trzymać na 3500 obrotów he,he Sprawdzałem: poziom płynu jest OK, chłodnica po nagrzaniu auta ciepła, wskazówka temperatury silnika cały czas w pionie po rozgrzaniu i żadnych jej wahań nie ma, w wężach elastycznych krąży gorący płyn a ciepła gdy auto stoi z włączonym silnikiem jak nie było tak nie ma... Edytowane 22 Grudnia 2010 przez sirAW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefmat Opublikowano 22 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2010 To nie jest silniczek od dmuchawy. Silniczek od nagrzewnicy działa na zasadzie elektromagnesu. Zmienne pole elektromagnetyczne porusza wirnik w płynie chłodzącym, poruszając płyn od chłodnicy do nagrzewnicy, niezależnie od szybkości obrotów silnika samochodu. Ciepło pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekBMW3C Opublikowano 29 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 Termostat sprawdz zaden karton nie wkładaj w trasie czy w miescie wskazówka ma byc w pionie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 29 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 Spadek temperatury podczas szybkiej jazdy może być spowodowane przywieszonym termostatem. Wszystko niby OK, ale w pewnych sytuacjach masz takie hece. Dziś wyczytałem w periodyku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 29 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 nie wiem co jeszcze mogę zrobić aby na postoju grzało mi w kabinie. Ja bym stawiał jednak na korek zbiornika wyrównawczego. Na forum beemka jeden z kolegów miał podobny problem. Wymienił WSZYSTKO. Łącznie z nagrzewnicą, ale problem pozostał. No i felerny okazał się właśnie korek zbiorniczka wyrównawczego. A zarzekał się ze jest OK. Zanim wszystko wybebeszysz i powymieniasz spróbuj wymienić korek. To jest najprostsze rozwiązanie i najmniej kosztowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirAW Opublikowano 5 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Siemka. Korek wymieniony na nówkę i co? I raz leci ciepłe a znów innym razem problem jest znów ten sam. Częściej jest zimniej niż ciepło. (oczywiście piszę dalej o nawiewie zimnego powietrza w czasie postoju auta na jałowym biegu pomimo ustawionego klimatronika na 26 stopni). Szkoda, że jest tak cholernie zimno ale jednak wezmę się za te elektrozawory (ma być teraz ocieplenie). Dam znać co dalej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefmat Opublikowano 5 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Nie wiem czy w pojemności 2,5 litra w Dieslu jest już dogrzewacz Webasto ,albo pełne postojowe Webasto. To jest do sprawdzenia. Ja natomiast z uporem maniaka nieśmiało podpowiadam o sprawdzenie silniczka nagrzewnicy. Benzynowe to mają, ale czy Diesle z dogrzewaczem? Bardzo ciepło pozdrawiam. Jak dogrzewacz padł , to do osiągnięcia właściwej temperatury potrzeba przynajmniej 20 -30km jazdy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.