Tomaszeks_88 Opublikowano 15 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Witam ociagam sie z wymiana tego oleju wiec czas to zrobic.... Po wpisaniu VIN wyskoczylo mi: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1015&mospid=47250&btnr=23_0292&hg=23&fg=05 Wiec mam wlac olej ATF ale jakiej firmy i jakiej specyfikacji gestosci?? Jutro podjade na kanal zobaczyc czy jest naklejka ale zdaje mi sie ze jej tam niema tak na 80% ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 15 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Zapomnialem chyba o najwazniejszym ile wlac tego oleju ?? ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 16 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 ten vindekoder powinien podać Ci ile oleju ma wejsc: http://bmw.e34.de/vin/ np: Getriebe A4S 310R (Automatik): 3.00 Liter Öl co do oleju jak jest pomaranczowa naklejka to ATF moze Mobil, w innym wypadku rozne zrodla podaja Mobila SHC 75W90 o specyfikacji 80W90 i API GL-4 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 16 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Z tego co rozumiem niemiecki to 1litr Getriebe Getrag 242/19 (Manuell): 1.00 Liter Öl Co do samej techniki upuszczania oleju to jest korek sputowy na dole i wlewu na gorze ?? ?? Jak dla mnie to troche malo 1litr na taka ogromna skrzynie ale moze Bylem dzisiaj u znajomego ale niestety ma zajety kanal jutro jade do innego i napisze czy posiadam jakas naklejke. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 17 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Witam bylem dzisiaj na kanale i jakie bylo moje zdziwienie jak odkrecilem korek wlewowy a tam wylecial zwykly olej przekladniowy o kolorze zlotym idealnie czysty.... ?? ?? ?? Zadnej naklejki nie znalazlem ani oznaczen procz Made in Germany Getrag.... Znajomy mechanik u ktorego bylem powiedzial zebym odkrecil i sie przekonal ze tam jest olej przedkladniowy a nie ATF. Wedlug niego olej ATF stosuje sie do wspomagania oraz automatycznych skrzyn biegow... Ja tez tak uwazalem ale instrukcja podaje ATF?? Co o tym sadzicie poradzcie.... Dodam ze w BMW ktore bylo rozbierane E30 M40 1990rok ze skrzyni wylewal sie czerwony olej a dokladnie to taki brunatny... ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flypaperr Opublikowano 17 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 (edytowane) nie zmieniaj oleju,tam na 99,9% jest orginalny jak z fabryki wyjechal...olej zmien tylko wtedy kiedy masz wycieki bo nie wiesz jaki byl zalany, a tak nie przejedziesz tego oleju Ty i twoje dzieci :)pozdr Edytowane 17 Listopada 2010 przez flypaperr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 17 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 No wlasnie teoretycznie wiem jaki bo instrukcja podaje dla tego modelu ATF a ja mialem tam wlanego przekladniowego hipola... i niewiem teraz jaki tam powinien byc.... ?? ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 17 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Dodam jeszcze ze wpisywalem rozne modele BMW E30 chyba z piec roznych do tej stronki http://www.realoem.com i za kazdym razem wyskakuje ze olej stosowany to ATF dopiero przy wpisaniu E34 E39 wyskoczyly inne ale dodam ze nadal w tych modelach 80% podawalo ATF ?? ?? czy to normalne ?? naprawde wszyscy macie w skrzyniach ATF?? ?? mowa caly czas o manualach.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 18 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9033152&contentId=7060743 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 18 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Wiec wyskoczylo mi takie cos: d. Ręczne skrzynie przekładniowe: zespoły z pomarańczową wywieszką z napisem 'ATF Oil', TQ DEXRON III; zespoły z zielona wywieszką z napisem 'Special Oil', SMX-S. Wywieszki są umieszczone obok korka wlewu oleju e. Zespoły ręcznych skrzyń biegów z żółtą naklejką z napisem 'MTF-LT-1': BMW Part No. 83 22 9 408 942; zespoły z żółtą naklejką z napisem 'MTF-LT-2': BMW Part No. 83 22 0 309 031; zespoły bez naklejek: EP 80W / Dynadrive. Naklejki są umieszczone obok korka wlewowego oleju. Wiec ja mam bez zawieszki (lub odpadla) z tego wynika ze potrzebuje ten olej... Dynadrive 80W90 Wzmocniony syntetycznie olej zaprojektowany specjalnie dla pojazdów użytkowych. Do stosowania w ręcznych skrzyniach biegów i przekładniach głównych. Pozwala na wydłużenie okresów między wymianami nawet do 160 000km (wg normy MAN 341) Specyfikacje: API GL-4,5, MT-1, MAN 3343 Typ M, ZF TE-ML 02B/05A/12E/16B/17B/19B, Scania STO 1:0, Volvo tylne osie Ale niemozna go kupic i nic mi to nie mowi czy to jest zwykly olej przekladniowy typu hipol czy bardziej ATF..... ?? Prosze o porade.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 18 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Dodam ze tutaj po wpisaniu dowolnego pojazdu E30 E32 E34 E36 zawsze wyskakuje to samo..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Kurcze az dziwne... nie chce mi sie wierzyc ze nikt nie zmienial oleju w skrzyni w swojej bemce i nic niewie na ten tamat..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 23 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Ja wymieniałem u siebie w M40 ale w warsztacie, więc nie wiem co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 23 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Zwykły ATF podchodzi do skrzyni i nie masz co cudować , po drugie tam się raczej nie zmienia oleju co najwyżej dolewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 No ok zwykly ATF i taki bym wlal jakby nie to ze gdy odkrecilem korek wlewowy to wylecialo troche oleju (nie wierze w to ze przez 22lata byl pelen stan) oraz jego kolor oraz won ZWYKLY OLEJ PRZEKLADNIOWY!! !! Chyba ze jestem w bledzie ATF- czerwony z czasem brunatny charakterystyczny zapach (taki jak u mnie we wspomaganiu) Olej przekladniowy - zołty, brazowy, zapach jak ten co mam w moscie. (taki wlasnie byl w skrzyni idealnie czysty) ?? ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.