Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie. Mam pytanko odnosnie problemu z odpalaniem. Mianowicie jak uruchamiam silnik to, zeby zaskoczyl musze czasem delikatnie dodac gazu. Jak tego nie zrobie umiejetnie w odpowiednim momencie i z odpowiednim naciskiem na pedal to sa spore problemy z ponowna proba. Dzis na ten przyklad chechlalem az do wyczerpania akumulatora i skonczylo sie na lince cholowniczej.

poszukalem troche i z podobnym problemem ludzie radza wymiane pompy paliwa lub przekaźnika pompy. Pytanie moje to jak zdiagnozowac przyczyne lub jakie dodatkowe objawy pojawiaja sie w przypadku pompy i przekaznika? No i moze jeszcze jedno - czy mozna zamienic przekaznik na jakis inny, ktory jest obok ?

1 - przekaznik pompy paliwa

przekanikidw2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m50 to niewiem

m52,nie duża różnica ale zawsze

a przewody

a może jeszcze kopułka i palec:?::lol::lol:

A jestes pewien ze to pompa ?

Ja bym prędzej obstawał przy czujniku położenia przepustnicy , ewentualnie czujnik temperatury

A jakie ma obroty jak jej pomożesz gazem przy odpalaniu ?

to co wyżej plus

-regulator ciśnienia paliwa,

-czujnik położenia wału niedomagać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-czujnik położenia wału niedomagać

Czujnik położenia wału raczej nie , bo silnik miałby czkawkę w czasie jazdy , jak pada ten czujnik to przy zaniku sygnału , odcina na chwile pompę paliwa i nie podaje sygnału na cewki a objawia się to tym że silnik gasnie na sekundę i odpala siłą rozpędu ..... a w skrajnym przypadku nie ma szans na odpalenie silnika nawet jak się dodaje gazu :)

Moim zdaniem zacznij od przeczyszczenia przepustnicy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie to zrobic samemu ( instrukcja step by step), czy warsztat ( jestem kiepski w temacie srubek ) ?

Bez przesady , przepustnice w M50 masz praktycznie na wierzchu , nie ma sensu odstawiać auta do warsztatu bo bez problemu sam to zrobisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki M-c, znalazlem opis jak rozebrac, czym czyscic itp. Jutro zabieram sie za robote, ale czy to przepustnica jest przyczyną ... nie wiem. Wypowiedzi na necie lacza brudna przepustnice z falowaniem obrotow. W sumie to i tak nie zaszkodzi miec czysta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zabieram sie za robote, ale czy to przepustnica jest przyczyną ... nie wiem. Wypowiedzi na necie lacza brudna przepustnice z falowaniem obrotow.

Zanim zaczniesz czyścić to zobacz w jakim położeniu znajduje się klapka przepustnicy , tzn czy nie jest przypadkiem lekko uchylona , możliwe też że czujnik świruje i dlatego odpala dopiero jak lekko dodasz gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ciepłym i zimnym. Jako, ze mam autko dopiero od 3 dni zarejestrowane a jest to moj pierszy prawdziwy samochod, nawet nie przejmowalem sie tym, ze na niskich obrotach nie ma kopa. Myslalem, ze tak byc powinno a mechanior z ASO pokazal mi na kompie blad i wytlumaczyl, ze wszyskie moje problemy to wlasnie Vanos a raczej jego brak :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiazany. Okazało się, ze rozrzad byl zle zlozony o jakies 40 stopni walek uciekl kolesiowi przy skladaniu ( jak wsadzał vanosa ) :(

Kosztowalo mnie to 400 + 100 za diagnoze i kosztorys, ktory potrzebowalem do Urzedu Celnego ( rozbierznosc w wartosci podstawy opodatkowania akcyza ).

Teraz czeka mnie jeszcze pare drobiazgow - zmiana lozyska w tylnim kole, zmiana kola pasowego i paska od klimy, zakup i wstawienie osłony wentylatora chłodnicy, zakup i wstawienie tuneli powietrza na tarcze hamulcowe i zmiana oleju na prawidlowy. Koszt za wszystko jakies 950 zł. Trudno, moze nie jest to najlepiej utrzymane technicznie ( na razie ) autko, ale przyjemnosc i satysfakcja z jazdy jest tego warta!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak od M50 zaczeli zakladac cewko-fajki.... czy jak sie to profesionalnie nazywa

Co do modelu to nie widzialem nigdzie zeby bylo napisane jaki to silnik.... a nawet znalazlem ze chodzi o M50, ale nie wazne

Wazne ze problem usuniety a bunia bedzie jezdzic tylko troche duzo masz do roboty.... Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj silnik to M52. Niestety mam jeszcze dodatkowy problemik na 6 cylindrze :( . Cos klepie i silnik nie chodzi dokladnie jak powinien. Akurat na tym cylindrze zmieniane byly szklanki ( popychacze hydrauliczne ) ale tylko 2 u gory. Teraz nie wiadomo, czy te 2 na dole klepia, czy zawor lub sam cylinder dostal po dupce. Gosciu z warsztatu ( profesjonalista z 20 letnim stazem ) mowi, zeby jezdzic i sluchac, czy problem sie powieksza, czy nie. W sumie to troche smutny jestem jak stoje na swiatlach i czuje jak rzuca przez silnik karoseria :( .

Pewnie niedlugo czeka mnie dalsza operacja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

uuuuuuuu...nie sprawdzony i mogłbym rpowiedzieć nieprzemyślany zakup ale nie łąm sie jeśli bedziesz momentami smutny, Bemka lubi jak wszystko jest w 100% sprawne i tylko wtedy dostaniesz 100 satysfakcji z jazdy.:) pytaj jak co..mialem przyjemnosc miec touringa z takim silnikiem, miooodddd mailina:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechalem juz 2 tysiace i jak na razie wszystko spoko. Bylem u gostka, ktory wybadal mi przyczyne. Osluchal, przejechal sie i stwierdzil, zebym nic na razie nie kombinowal. Tak jak jest z klepaniem jest w miare Ok. W sumie to dzieki moim problemom juz sie z nim zaprzyjaznilem, ale jak sie zacznie Beja dalej domagac pieszczot to chyba zaprosze mechanika na swieta:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...