Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat



Lijo

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka,

Z tego co wyczytałem w "Sam naprawiam BMW E30" przy wymianie tylnych sprężyn z tyłu należy:

- odkręcić wydech i podwiesić pod autem,

- poluzować gumową podporę dyfra, podciągnąć go w dół i zaklinować drewnianym klockiem

....

- wyciągnąć sprężynę.

Pyt:

1. Czy można to zrobić nie odkręcając wydechu i podpory dyferencjału stosując ściągacz do sprężyn? Czy ściągacz wejdzie między zwoje spręzyny?

2. Czy zamiast ściągacza można posłużyć się pasami? Np. Pomniejszona wersja pasów transportowych (np. takich jak na lawetach stosują)?

Z góry dzięki za podpowiedzi ;)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy można to zrobić nie odkręcając wydechu i podpory dyferencjału stosując ściągacz do sprężyn? Czy ściągacz wejdzie między zwoje spręzyny?

można można ,kiedyś tak robiłem,ale kurde trochę nie pamiętam czy miałem ściągnięty wydech ponieważ jednocześnie i przy nim coś majstrowałem.Ściągacz na bank nie jest potrzebny tym bardziej ,że Ty masz chyba sprężyny obniżające więc są krótsze od serii i łatwiej wlezą.

Jedna osoba niech ciśnie butem na wahacz w dół a Ty wpychasz sprężynę, nie trzeba tu żadnych narzędzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Springi mam obniżające ale właśnie chciałem na próbę wsadzić "normal" i zobaczyć jaki "klin" z auta mi się zrobi.

Jak by był OK to bym zostawił sobie ale jak by było za wysoko ty bym musiał wyciągnąć.

Niestety takie akcje są kosztowne w warsztatach samochodowych więc chcę ograniczyć trochę koszty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najklepiej wpasc do kogos na podnosnik,

odkrecasz amory na dole, podnosisz auto, wyciagasz springi, wkladasz nowe, podpierasz zawieche na "kobylce", opuszczasz auto i przykrecasz amor - pracy na 20minut :)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyciągniesz springów tak po prostu po odkręceniu samego amortyzatora. Nie ma takiej opcji.

Nawet jak masz obniżane springi to i tak ich nie wydłubiesz. Próbowałem więc wiem co mówię :)

No chyba ze musi być uniesione jednocześnie P i L koło - w tym wypadku nie wiem.

Niestety nie znam nikogo kto ma podnośnik i może go użyczyć na parę chwil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyciągniesz springów tak po prostu po odkręceniu samego amortyzatora. Nie ma takiej opcji.

Nawet jak masz obniżane springi to i tak ich nie wydłubiesz. Próbowałem więc wiem co mówię :)

U mnie z tyłu były wyciągane tak jak pisze Kosa i Tazunio, zero dodatkowych narzędzi. Ściągacz potrzebny był tylko na przód. Z wydechem ani wałem też nie musiałem nic kombinować. Ori chyba trochę ciężej wychodziły(dłuższe, no i nigdy nie ruszane...), ale na pewno się da:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...