Lijo Opublikowano 9 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Hejka, Z tego co wyczytałem w "Sam naprawiam BMW E30" przy wymianie tylnych sprężyn z tyłu należy: - odkręcić wydech i podwiesić pod autem, - poluzować gumową podporę dyfra, podciągnąć go w dół i zaklinować drewnianym klockiem .... - wyciągnąć sprężynę. Pyt: 1. Czy można to zrobić nie odkręcając wydechu i podpory dyferencjału stosując ściągacz do sprężyn? Czy ściągacz wejdzie między zwoje spręzyny? 2. Czy zamiast ściągacza można posłużyć się pasami? Np. Pomniejszona wersja pasów transportowych (np. takich jak na lawetach stosują)? Z góry dzięki za podpowiedzi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 9 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Odp.2. Sprawdziłem - lipa. Zyskałem może 5 mm i nie szło zaciągnąć dalej. Foto: 20101109(001).jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bullit87 Opublikowano 9 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 jak masz sciagacz to zdejmij kolo i zobacz czy podejdzie pasy jakos mnie nie przekonuja... jak nie podejdzie to pozycz od kogos inny sciagacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 9 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 1. Czy można to zrobić nie odkręcając wydechu i podpory dyferencjału stosując ściągacz do sprężyn? Czy ściągacz wejdzie między zwoje spręzyny? można można ,kiedyś tak robiłem,ale kurde trochę nie pamiętam czy miałem ściągnięty wydech ponieważ jednocześnie i przy nim coś majstrowałem.Ściągacz na bank nie jest potrzebny tym bardziej ,że Ty masz chyba sprężyny obniżające więc są krótsze od serii i łatwiej wlezą. Jedna osoba niech ciśnie butem na wahacz w dół a Ty wpychasz sprężynę, nie trzeba tu żadnych narzędzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 9 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Springi mam obniżające ale właśnie chciałem na próbę wsadzić "normal" i zobaczyć jaki "klin" z auta mi się zrobi. Jak by był OK to bym zostawił sobie ale jak by było za wysoko ty bym musiał wyciągnąć. Niestety takie akcje są kosztowne w warsztatach samochodowych więc chcę ograniczyć trochę koszty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DIEGO E30 Opublikowano 9 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Kiedyś kupiłem nowe seryjne springi na tył i po ich wsadzeniu tył miałem tak wysoko ,że światła musiałem przestawiać.Dopiero pózniej pupa oklapła i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 9 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 ja zrobiłem tak, auto na lewarek, odkrecic kolo, odkrecic amor na dole, delikatnie brechą lub butem nacisnąć wahacz, sprężyna z oporem ale wilizie, niektórzy odkręcają jeszcze stabi pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 10 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 najklepiej wpasc do kogos na podnosnik, odkrecasz amory na dole, podnosisz auto, wyciagasz springi, wkladasz nowe, podpierasz zawieche na "kobylce", opuszczasz auto i przykrecasz amor - pracy na 20minut pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 10 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 Nie wyciągniesz springów tak po prostu po odkręceniu samego amortyzatora. Nie ma takiej opcji. Nawet jak masz obniżane springi to i tak ich nie wydłubiesz. Próbowałem więc wiem co mówię No chyba ze musi być uniesione jednocześnie P i L koło - w tym wypadku nie wiem. Niestety nie znam nikogo kto ma podnośnik i może go użyczyć na parę chwil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 10 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 delikatnie brechą lub butem nacisnąć wahacz zrobi sie jeszczek kilka cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czapla56 Opublikowano 10 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 Nie wyciągniesz springów tak po prostu po odkręceniu samego amortyzatora. Nie ma takiej opcji. Nawet jak masz obniżane springi to i tak ich nie wydłubiesz. Próbowałem więc wiem co mówię U mnie z tyłu były wyciągane tak jak pisze Kosa i Tazunio, zero dodatkowych narzędzi. Ściągacz potrzebny był tylko na przód. Z wydechem ani wałem też nie musiałem nic kombinować. Ori chyba trochę ciężej wychodziły(dłuższe, no i nigdy nie ruszane...), ale na pewno się da:). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flypaperr Opublikowano 22 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 da sie....kolo,amor sciagnac i dluga brecha...ktora dobrze uzyc trzeba,no i mozna to zrobic na zwyklym kanale:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.