Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

witam . co sadzicie o wyciagniecu kata w e46 diesel rok 2000 . czy on dalej pelni swoja funkcje czy jest zbedny? i jesli go usune to nie bedzie roznicy?. w starych autach katalizatory juz nie pelnia swojej fukcji i mozna je spokojnie wywalic a tutaj nie wiem... i jak cos to co wzamian wstawic? strumienice ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja bym nie wycinał, zastanawiam się jak będzie zachowywał się cały układ wydechowy bez katalizatora ? Może też być problem przy przeglądzie no i wydaje mi się że trochę większe zadymienie może się pojawić

aha. a robiles juz cos takiego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie za zadymienie sie zwiekszy- diesel... do tego wydaje mi sie ze halas tez sie zwiekszy. ale jak juz uprzesz sie zeby go wycinac to w to miejsce najlepiej byloby wspawac strumienice. ja tak mam w e36, zamiast kata mam strumienice i koncowy przelotowy i powiem ci ze jak na benzynke to tez potrafi przykopcic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha. a robiles juz cos takiego ?

Ja u siebie kat nie wycinałem i nie zamierzam bo jak na razie nie mam żadnych objawów żeby coś było nie tak. Jeśli u Ciebie wszystko też jest ok to może nie warto go wycinać. Najlepiej jak by ktoś się wypowiedział kto 320d jeździ bez katalizatora.

Edytowane przez macios
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie za zadymienie sie zwiekszy- diesel... do tego wydaje mi sie ze halas tez sie zwiekszy. ale jak juz uprzesz sie zeby go wycinac to w to miejsce najlepiej byloby wspawac strumienice. ja tak mam w e36, zamiast kata mam strumienice i koncowy przelotowy i powiem ci ze jak na benzynke to tez potrafi przykopcic

ja wycielem kata u siebie w 30d ani dymu ani glosniej :) a co do kata jak masz duzo najechane to warto zerknac w niego i wymienic lub wyciac :dam przyklad moj koleszka przez zapchanego kata poplynol ponad 3 kola :/ turbo nie dmuchalo klapki sie pourywaly i poszly tam gdzie nie trzeba :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wycielem kata u siebie w 30d ani dymu ani glosniej :) a co do kata jak masz duzo najechane to warto zerknac w niego i wymienic lub wyciac :dam przyklad moj koleszka przez zapchanego kata poplynol ponad 3 kola :/ turbo nie dmuchalo klapki sie pourywaly i poszly tam gdzie nie trzeba :/

Jeśli można spytać to jaki miałeś przebieg jak wycinałeś kata i co dałeś w zamian ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam . co sadzicie o wyciagniecu kata w e46 diesel rok 2000 . czy on dalej pelni swoja funkcje czy jest zbedny? i jesli go usune to nie bedzie roznicy?. w starych autach katalizatory juz nie pelnia swojej fukcji i mozna je spokojnie wywalic a tutaj nie wiem... i jak cos to co wzamian wstawic? strumienice ?

Strumienica to bzdura, nic nie daje. Zadzwoń do Jetronik'a, poproś do telefonu Bogdana i zapytaj czy w Twoim silniku można wyciąc kata. W 3.0d można to zrobic na 100% (upewniałem się w Jetronik i Master Tuning). Nie wpływa to ujemnie na żywotnośc silnika, auto trochę się odmuli (spaliny nie będą spowalniane). Ale na pewno zacznie dymic (i to sporo) a poza tym będzie dawało z rury gryzącym dymem, mało przyjemne. No i Greenpeace czy jak tam, będzie za Tobą ganiał z transparentami. Moim zdaniem gra nie warta świeczki. Chcesz porządny wydech, jedziesz do Siemanowic Śląskich, za 2000 zł zrobią Ci cały układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wycielem kata u siebie w 30d ani dymu ani glosniej

No chyba Cię trochę poniosło :lol::lol::lol::lol:, szczególnie z tym dymem. Jak ktoś za Tobą jedzie to musi wycieraczki uruchamiac by ten dym odpędzic :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba Cię trochę poniosło :lol::lol::lol::lol:, szczególnie z tym dymem. Jak ktoś za Tobą jedzie to musi wycieraczki uruchamiac by ten dym odpędzic :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

po wymianie odwy jest dobrze i nie zapominaj ze mam caly wydech przelotowy bez zadnych tlumikow i dotego taka dawke paliwa ze musi puscic chmure :) twoje tez kopci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie wrócimy do tematu , ja u siebie wywaliłem jednego kata auto 320d po lifcie przebieg 145tys, nie ma obaw że coś się stanie wiadomo jak pisał edu o koledze i wydatkach . Jak będziesz miał zapchanego kata , a turbo robi ci ciśnienie to ono musi gdzieś uciec , czasem może narobić wydatków, ja zdecydowałem się na wycinkę po modyfikacjach softa , śmiogam już tak ok 35tys.km ,a i co że sobie trochę zakopci w porównaniu do ciężarówek czy autobusów:? to mały pan pikuś , głośniej nie jest . A powiem Ci jeszcze , sprzedałem swojego kata kolesiowi co je skupuje (za 400zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja mam w swojej wyciętego :mrgreen: silnik 320d 136 źrebaków w serii , wywaliłem tego pierwszego przy turbinie żeby miała lżej ;) mam wirusa w kompie i jest ok ten drugi kat zostawiłem . Zresztą na allegro widzialem juz przygotowaną rure z nierdzewki zamiast kata :D sprzedajesz swój i masz taką fajną rurcie http://allegro.pl/downpipe-bmw-320d-e46-rura-kolektorowa-katalizator-i1409996279.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Jako, że ostro zastanawiam się nad wywaleniem kata (a nawet dwóch), to mam pytanie. Jaka jest różnica i czy wogóle jest między strumiennicą a tłumikiem przelotowym? Pytam, bo byłem dzisiaj u tłumikarza i jak powiedziałem, że chciałbym tłumik przelotowy w miejsce kata to On mi powiedział, że strumienica to to samo. Koszt to max 130 z robocizną w zależności od wielkości zastosowanej strumienicy. Nie wiem co robić. Ogólnie katy już napewno nie spełniają swojego zadania, a jako, że mam zamiar zachipować furkę to chciałbym ją najpierw odmulić.

Proszę o info i doradzenie co i jak mam zrobić żeby było oki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg licznika 190tys. Klapki wywalone, więc tego się nie obawiam. Mi chodzi o to, żeby był luźny przepływ spalin. A Ty jak masz? Rure, czy coś innego? Wiesz czy jest różnica między tłumikiem przelotowym, a strumienicą i czy wogóle jest? Dzięki za info...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaro ja zamiast jednego kata wstawiłem rurkę , a wczoraj przy okazji wyciągniętej skrzyni, wału i tłumików aż do turbiny , przedmuchałem drygiego kata , zawalony był solidnie, przeduchałem go "sprężarką" , teraz jest czysty , po ponownym zmontowaniu Gadżetów nie to auto, na 3-cim biegu jak turbo kichnie to koła zrywa.Ale pewnie wywalę i tego bo długo to nie będzie trwało znów się zasyfi przez miejską jazdę i SHITY FUEL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tak, obserwując zachowanie diagnostów w tym roku i po rozmowach z paroma obawiam się że milowymi krokami zbliża się czas kiedy na przeglądach będą ostro trzepać także spaliny (urzędnicy zaczęli się ostro już do nich dobierać) a wtedy okaże się że połowa aut nie przechodzi badań, co oczywiście będzie im na rękę bo chcą żeby starsze auta zniknęły z rynku. Ja osobiście nie mam katów ale w tym miesiącu będę zakładał, i tak muszę robić wydech a nie mam zamiaru wracać ponownie do tematu bo nagle na przeglądzie panowie zaczną przestrzegać litery prawa od a do z.

PS. Pomijam całą historię, że gryzie w oczy (szczególnie w benzynie) a w silnikach bez turbo odetkanie na pałę układu prowadzi do tego że auto nie jedzie na niskich obrotach

Edytowane przez probin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...