Poczatkujacy Opublikowano 19 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 czy ktos mam zdjecie lub jakis link to strony gdzie jest prawidlowe ustawienie rozrzadu lub istrukcja jak to zrobic?z gory dziekuje:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 19 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 http://www.esatclear.ie/~bpurcell/318istimingchain.html - zdjac plastikowy tunel chlodnicy, paski klinowe, odme, odkrecic czujnik polozenia walka rozrzadu, zdjac plastikowa prowadnice impulsatora - odkrecic wiatrak (ale bez pompy wodnej - ona nie musi byc wyjmowana) - odkrecic pokrywe zaworow (problem to kiepski dostep do srub od strony podszybia) - krecac kluczem na kole pasowym walu korbowego ustawiasz pierwszy tlok w gornej pozycji (krecisz az krzywki zaworow dolotowego i wydechowego - od str rozrzadu - beda skierowane do siebie)... strzalki na kolach lancuchowych musza byc skierowane do gory (w przypadku silnika M42 pod katem w lewo... bo silnik jest przechylony) i w tym polozeniu blokujesz jakims klinem wal korbowy (otwor w kadlubie silnika i kole zamachowym) - dalej... sprawdzasz ustawienia i wszystkie zanki na kolach (najlepiej zrob sobie dodatkowe)... sa jeszcze takie male kropeczki na kolach lancucha, ktore musza byc w jednakowej plaszczyznie z gorna pokrywa rzozrzadu - odkrecasz gorna pokrywe rozrzadu (z tego co pamietam to nie musisz zlewac plynu chlodniczego i wyjmowac termostatu... ale nie daje glowy) - odkrecasz kola pasowe blokujace dostep do dolnej pokrywy - dolna pokrywa rozrzadu (jesli masz klime to ze zdjeciem dolnej jest przegwizdane ... pompe klimy trzyma lapa przykrecona na 3 sruby (dwie sa z przodu i jest latwo je odkrecic, trzecia od strony kolektora wydechowego i wlasnie tam trzeba sie namocowac) - po uporaniu sie z klima, pozostaje odkrecenie dolnej pokrywy - odkrecasz (kluczem 19) srube pod ktora znajduje sie napinacz lancucha (po lewej stronie silnika) i wyjmujesz go - nastepnie odkrecasz gorna prowadnice lancucha i gorna srube prawej prowadnicy (lewa prowadnica jest teraz bez napinacza) ... juz nie pamietam czy trzeba odkrecac kola lancuchowe przy wymianie samego lancucha czy nie (ja je odkrecalem przy wyjmowaniu glowicy) - zdejmujesz lancuch i zakladasz nowy ...... - dalej robisz wszystko w odwrotnej kolejnosci niz napisalem powyzej, pamietajac o sprawdzeniu 10x ustawienia wszystkich mozliwych znakow oraz sprawdzeniu napiecia lancucha ...... - musisz pamietac o nowych uszczelkach pod pokrywy (zaworow; rozrzadu - tam sa papierowe... gorna i metalowe... dolna), ew. mozesz uszczelnic odpowiednia pasta - dodatkowo lecz niekoniecznie mozesz wymienic napinacz lancucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Poczatkujacy Opublikowano 19 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Importer Opublikowano 19 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 dziekuje masz do tego odpowiedni "przycisk", wystarczy kliknac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.