rasend23 Opublikowano 17 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Witam, jestem od wczoraj szczęśliwym posiadaczem Bmw E36 325 Coupe automat. Jutro jade na wymiane oleju w silniku i przy okazji chciałbym sprawdzić olej w skrzyni. I teraz pytanie czy wymieniać olej czy może tylko uzupełnić stan. Jaki lej preferowany jest do tych automatów to mój pierwszy automat także nie mam doświadczenia w tych sprawach. Proszę o rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edu2301 Opublikowano 17 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Witam, jestem od wczoraj szczęśliwym posiadaczem Bmw E36 325 Coupe automat. Jutro jade na wymiane oleju w silniku i przy okazji chciałbym sprawdzić olej w skrzyni. I teraz pytanie czy wymieniać olej czy może tylko uzupełnić stan. Jaki lej preferowany jest do tych automatów to mój pierwszy automat także nie mam doświadczenia w tych sprawach. Proszę o rady. Sprawdz tylko stan oleju nic wiecej olej w skrzyni biegu jak jest orginalny to nie wymienia sie a jak juz to pamientaj ze olej ma oznaczenia 75w90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 18 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 a wlasnie, ze sie wymienia :-P max co 50tys km tylko teraz jest pytanie, bo jesli nie byl wymieniany regularnie to moga dziac sie cyrki po wymianie - jednak ja bym tak czy siak wymienial olej z filtrem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edu2301 Opublikowano 18 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 a wlasnie, ze sie wymienia :-Pmax co 50tys km tylko teraz jest pytanie, bo jesli nie byl wymieniany regularnie to moga dziac sie cyrki po wymianie - jednak ja bym tak czy siak wymienial olej z filtrem ja mam napisane na skrzyni ci innego chyba ze w automatach jest troszke inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rasend23 Opublikowano 18 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 dobra panowie a jak sprawdzić stan oleju w skrzyni? Wymieniałem dziś olej w silniku u mechanika i chciałem żeby mi odrazu sprawdził olej w skrzyni ale szukał 20 minut miarki i nie znalazł mówił że gdzieś powinien być bagnet taki jak w silniku ale nie ma i co teraz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edu2301 Opublikowano 18 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 nie ma baknetu w polowie skrzyni powinien byc korek przelewowy bodajrze na imbusa tam sprawdzasz stan oleju dolewajac swierzego dopuki nie wycieknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rasend23 Opublikowano 18 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 CZY NA JEDNYM Z TYCH ZDJĘĆ POTRFI MI KTOŚ WSKAZAĆ KTÓRA TO ŚRUBA? 1249343561 (600 x 450).jpg 1280540206 (600 x 450).jpg 1251632490 (600 x 450).jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 19 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 (edytowane) nie ma korka przelewowego to nie dyfer, leje się aż wyleje się wlewem Procedura wymiany wg ZF: Idle speed should be neng = 650 ... 950 rpm (according to vehicle manufacturer’s directive). Hold each gear for 3 seconds and engage the parking lock. Select R and D and use step shift (manual-winter program) to shift through to 3rd gear. Shift through gears with engine running at idle speed. Start the engine (large consumers, such as A/C should be switched on). With the engine stopped, add ATF, only use lubricants as to specification (see Page 2), through the fill hole until oil emerges from fill hole. Install Fill Plug (Pos. 90.250). Connect tester to read off transmission oil temperature and engine speed. Position vehicle horizontally on hoist and apply the handbrake. Oil temperature should be between 86o...95oF (30o...35oC). Remove fill plug (Pos. 90.250) on housing. Allow time for excess oil to drip then install Fill Plug (Pos. 90.250). Torque Fill Plug to 100Nm (see also Repair Manual). Oil temperature must not exceed 122oF (50oC). Wait until oil temperature reaches 104oF ±18oF (40oC ±10oC). Odkrecilem miske, odkrecilem fitr przerzucalem na sucho biegami... jeszcze troche splynelo. Pozniej zakrecilem wszystko nalalem do miski... odpalilem silnik, przerzucalem biegi D N R N D R N tak non stop przytrzymujac oczywiscie caly czas auto na hamulcu i wlazlo lacznie te 5,5 literka! tu sprawdz jaki olej do skrzyni: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ff70d87659407f2.html Edytowane 19 Października 2010 przez Kosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rasend23 Opublikowano 19 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 ten wlew pewnie gdzieś w górnej części będzie prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 19 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 wlew jest od spodu, olej trzeba 'wpompować', skrzynia pobierze go z miski, u mnie robione to było tak ze wlało sie trochę oleju do miski przeleciało biegami (na hamulcu) od P do 2 i z powrotem, później znowu dolewka itd. aż weszło ok. 5.5 l, wejdz na kanał lub podnośnik i powinien być widoczny korek spustowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rasend23 Opublikowano 19 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 no ale ja ewentualnie chce tylko dolać olej nie chce wymieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 19 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 a kiedy ostatnio był wymieniany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rasend23 Opublikowano 19 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Tego to niestety nie wiem. Ale generalnie słyszałem zeby tylko utrzymywac stan a oleju nie wymieniać bo to dość trudna robota a olej tez drogi. A wszystkiego i tak sie nie wyleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 19 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Ale generalnie słyszałem zeby tylko utrzymywac stan a oleju nie wymieniać bo to dość trudna robota a olej tez drogi. A wszystkiego i tak sie nie wyleje. hehehe dobre... to po co kupiłeś samochód z automatem? chcesz jeździć tym samochodem? bo z takim podejściem to długo nie pojeździsz... co do ceny za taką wymianę, to jest drogo bo jest ważne, jest trudne i dobrze tego w garażu z kawałkiem drutu i kluczem 13-nastką nie zrobisz... :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rasend23 Opublikowano 20 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Panowie macie chyba jednak racje z tą wyminą oleju choć zdania są podzielone to się chyba zdecyduje na wymiane dopiero co kupiłem auto a chce nim troche polatać więc nie chce zarżnąć skrzyni tylko musze teraz poszukać dobrego fachowca co mi to zrobi jak się należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rasend23 Opublikowano 20 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Na podstawie numeru vin roszyfrowałem że mam oto taki model skrzyni A5S 310Z czy można według tego dobrać olej do skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 21 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Mobil ( Esso ) ATF LT 71141 z BMW-Sport: czyli 5HP18, olej LT 71141 (mam z Febiego po 31 zł / 1L ). Do wymiany potrzebujesz 3-4 L. 10,6L jest łącznie z kowerterem, jednak w tej skrzyni nie ma z niego spustu oleju, wymiania się tylko olej który znajduje się w misce skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rasend23 Opublikowano 21 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Czyli na bank mogę kupić właśnie ten olej Mobil ( Esso ) ATF LT 71141? dzięki Kosa. A jeszcze jedno pytanie stan oleju sprawdza sie na odpalonym czy zgaszonym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rasend23 Opublikowano 21 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Kosa a jak roszyfrowałeś tą moją skrzynie po tym numerze co mi wyszedł z Vin i skąd wiesz że to ma być Mobil ( Esso ) ATF LT 71141 a nie np dexron III ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 21 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 zobacz jaki masz kolor tabliczki dla pewności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rasend23 Opublikowano 21 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 jeszcze jedno pytanie olej z skrzyni spuszczamy na zimnej czy rozgrzanej skrzyni? Będe to robił ze znajomym mechanikiem zaufany gość, mniewięcej dzięki waszym poradą wiem jak to zrobić kupie olej filtr i uszczelke i będziemy wymieniać on wymieniał w automatch juz oleje ale w bmw jeszcze nie mimo to mam nadzieje że damy rade i wsxzystko będzie ok chce to zrobić tym bardziej że czuje na zimnej skrzyni takie jakby lekkie szarpnięcia przy zminie biegów może wymiana oleju to zniweluje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 21 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 temp. oleju 35°C do 45°C. to jest jazda 10 min po autostradzie lub 20 min po mieście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rasend23 Opublikowano 22 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 Byłem dzisiaj w serwisie nie daleko mnie gdzie mieszkam i gościu mi powiedział że wymieniają oleje w automatch. Zestaw filtr+uszczelka+oring 95zł, olej Mobil ATF320 DexorIII po 28 zł za litr + wymiana 60 zł. Jeden dzień po południu stawiam auto na drugi dzień mam gotowe bo mówił że musi sprawdzić jaki tam dokładnie filtr przechodzi bo w kompie mu wyszło że są 2 rodzaje. Po niedzieli będe odstawiał auto myśle, że można mu zaufać bo widać żę facet zna się na sprawie.Jak myślicie to dobra cena i olej też dobry dobrał? Sprawdzał w komputerze jaki ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rasend23 Opublikowano 27 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Zmiana planów. Jestem umówiony na wymiane oleju 02.11.2010 w serwisie skrzyń automat w Długołece. Zna ktoś może ten serwis warto tam jechać? Mam Ok 50 km tam ale wole się poświęcić i mieć pewność że zrobi mi to ktoś kto się zna i jak należy. Cały interes będzie mnie kosztował 450zł ale myśle że warto jak sądzicie? PS. tam gdzie byłem wcześniej gościu wydawał sie mało wiarygodny tu mi zrobią wymiane w 1 godzine góra 1.5 godziny a tamten chciał auto zostawić na 2 dni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rasend23 Opublikowano 6 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 Byłem w serwisie ASB w Długołece olej wymieniony w pół godziny, skrzynia zaczęła nawet płyniej zmieniać biegi. Koszt usługi 450zł, ale moge polecić serwis, pełny profesionalizm. Temat zamknięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.