Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po długiej nieobecności.

Mam pewien problem i dlatego pisze na forum zakładając nowy temat.

Mianowicie chodzi o to ze wreszcie przekonałem moja druga połówkę do zmiany auta, oczywiście w grę wchodzi tylko marka BMW.

Chcę zakupić model e34 ale od razu zaznaczam ze chce kupić dobra sztukę z dobrym silnikiem.

Wyjaśniam o co chodzi.

NIe chcę na pewno silnika 2.0 chcę 2,5 lub 3,5 lub nawet 4.0.

Pytanie moje to który z nich polecacie bo ja potrzebuje auto które ma jechać a nie toczyć się.

Ostaynio zastanawialem się nad 525 TDS ale nie bardzo mi się uśmiecha ten silnik, bo różne rzeczy o nim słyszałem.

Proszę o poradę który warto kupić.

Pozdrawiam<bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy czego oczekujesz i w jakim stanie znajdziesz...2.5 najłatwiej chyba będzie znaleźć(zakładam,ze chodzi Ci o m50b25)z tych,które wymieniłeś.4 to v-ka więc przesympatyczna moc,zapewne fotele bufflo albo sportsize(w pierwszych jestem zakochany) oraz dźwięk,który jest jak gra wstępna:)

Sprecyzuj swoje oczekiwania,bo chyba czego innego oczekuje się od diesla a czego innego od v-ki.(I tak wyjdzie,że 2.5 to kompromis między oszczędnością a mocą ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ma to być kompromis miedzy moca i spalaniem.

Jeżdze sporo za granice i robie sporo km ale chce miec tez czym wyprzedzic jak bedzie trzeba na innych drogach niz autostrady.

Ciekawi mnie spalanie diesla i jak sobie radzi z tym autem.

i jeszcze jedno co polecacie czy automat czy lepiej manual.

Odnośnie dzialu to rzeczywiscie sie troszke pomylilem dlatego jesli mozna prosic moda o przeniesienie bylo by super.

Z góry dziekuje i przepraszam za problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 na sekwencji też daje radę na autobahnie:)przy 190-210 spala około 18-20litrów gazoliny.Ja latam z automatem(też głównie autostrady,zwłaszcza ostatnio;)i bardzo wygodna,przyjemna sprawa.

jasne,że im mocniejszy silnik,tym łatwiej się zbiera do tych wyższych prędkości,ale nie narzekam-na trasie też potrafi wyprzedzić zgrabnie a jadąc tak do 160 to zadowoli się średnio 13litrami lpg.Piszę średnio,bo szczerze mówiąc nie robię pomiarów dokładnych.te 2-3 litry gazu nie robią różnicy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To właśnie motor który chyba jest najlepszym wyjściem z tego wszystkiego. Nie jest trudno znaleźć 3.0 V8 w manualu, mocy masz więcej niż w 535i na jednym wałku, bo aż 218KM podczas gdy 535i ma 211KM, moment obrotowy bardzo zbliżony, spalanie niższe w 3.0V8 niż 535i. Teraz inna sprawa, motor 535i stara prosta konstrukcja, super łatwa do naprawy, super trwała, jeśli nie przegrzejesz i będziesz wymieniał olej to milion km zrobisz. V8 troszkę bardziej skomplikowana, ale zarazem nowsza i sprawniejsza konstrukcja, więcej cylindrów to więcej świec do wymiany, ale to różnica kilkudziesięciu zł. Dźwięk V8 = bezcenny :) 525i faktycznie jest kompromisem, M50b25 ma niemal 200KM, 6 cylindrów, eksploatacja niezbyt droga, a osiągi wystarczające. Ja bym brał pod uwagę te 2 motory: 2.5l R6 i 3.0l V8.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie panowie z ta 540i.

Moim zdaniem,to tez najlepsze rozwiazanie ale pragne przypomniec,

ze ma to byc auto dla "drugiej połówki"......

Ja proponowal bym jednak moze cos " lzejszego " na poczatek - np.525i (M50) bardzo przyjemny motorek.

Uwazam ze 192 KM powinno tu w zupelnosci wystarczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o co chodzi Tomu, ja jestem druga polowka mojej zony, Ty jestes druga polowka swojej zony, i oboje mamy V8-ki :)

Scraby81 mysle ze moge ci conieco podpowiedziec jesli chodzi o v-ki, poniewaz mam 540, a wczesniej mialem 530. Oba silniki sa bardzo fajne. Dzwiek V8 jest absolutnie niezastapiony. Ale proponuje zeby szukac dobrze, bo jesli cos bedzie nie tak z tym silnikiem to juz sa koszta. Gdyby sie okazalo ze rozrzad jest do wymiany, to wszystkie slizgi, lancuchy, uszczelki itd itp - o wydatek rzedu 3tys zlotych, wiec nie malo. Ale, jesli uda ci sie trafic na ladny egzemplarz i bedziesz o niego dbal to probloemu nie powinno byc.

Tomku, piszesz ze skoro to dla drugiej polowy to lepiej 525. Wiesz, i tak i nie. 3.0 V8 ma niecale 220kucy, moment 290Nm - wiec tyle ile m52b28, a nie jedna reprezentantka tej plci jezdzi takim motorem. Wystarczy jesli bedzie kontrola trakcji to problem z glowy. A jedno pytanie, automat czy manual? Mialem automata w 530, mam automata w 540 - rewelacja! :)

530 bardzo milo sobie wspominam, wiec jesli uda ci sie kupic zadbany egzemplarz, mysle ze to idealny kompromis (spalania 530 i 540 wbrew pozorom podobne. Przynajmniej tak bylo u mnie w przypadku tych dwoch automatow)

Powodzenia w poszukiwaniach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o skrzynie to nie robi mi to wiekszej róznicy chociaz wydaje mi sie ze to takich pojemnosci jak 3 lub 4 litry to lepszy automat.

Zona narazie ma swoje auto ale tym tez bedzie jezdzic

JEdank chyba na poczatek sprobuje 2.5 bo mysle na ta chwile to chyba bedzie najlepszy wybor.

Napiszcie mi cos odnosnie 2.5 TDS bo ten motar tez biore pod uwage ale raczej w ostatecznosci a wiem ze jest go sporo do sprzedania.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

535i m30b35 to fajna zabawka ale troche paliwozerna porownywalnie czy to z 525i czy tez z 540i jesli chodzi o 535i to spalanie dochodzi w trybie miejskim do okolo 16.6-17 litrow wiec mniej wiecej tyle pali 540i

a jesli ktos ma lekka noge potrafi z niej wykrzesac nawet spalanie rzedu 14.5l jesli natomiast chodzi o moc jest to roznica az 75 KM jesli chodzi o 535i a 540i.Jesli natomiast chodzi o 525i spalanie w trybie miejski oscyluje w okolicach 12-12.5 litra a moc w stosunu do 535i jest niewiele mniejsza (silnik 24 zaworowy) bo wynosi 192 KM.

Reasumujac 535i ma niezly trwaly i trudny do zabicia silnik ale niestety w stosunku do 540i lub tez 525i 24V to stara technologia z przelomu lat 60/70 i na dzisiejsze warunki ma niewspomierne spalanie w stosunku do osiagow.

Sam latam tego typu sprzetem od 6 lat i wiem o czym pisze - kocham ja i nienawidze zwlaszcza kiedy musza ja nakarmic:)

pozdrawiam

Bart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a ja mialem e34 525 tds kombi w automacie i mowiac szczerze to byl laleczka silniczek trwaly i mocny wstarczajacy fakt z benzynami brak szans ale to nie problem palila mi 10 ropki troche duzo ale warto bylo za ten dziwek mimo ze diesel to dziwek swietny a teraz mysle nad czyms wiekszym i chyba wybor padnie na 535i mi moze stary silnik ale prosty a ze pali to jak kazda beatka

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...