patryk konin Opublikowano 14 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Witojcie Niedawno zauważyłem że silnik w moim kwadracie krwawi albo to uszczelka pod głowicą albo pod pokrywą zaworów buma stoi u mnie w pracy czyli u mechanika zamówiłem na jutro 5L Valvoline max life 10W40 chodz szczeże mówiąc boje się tego oleju z racji że to półsyntetyk, chociaż przy kupnie auta gościu mówił że w silniku jest pólsyntetyk i nawet jest kartka że 10W40 ale ręki odciąć bym sobie nie dał zamówiłem 4L+1L moje 1 pytanie to czy potrzebuje 5L czy bańka 4 litrowa wystarczy? 2 jakiej firmy kupić filtr oleju, czy Filtron daje rade w BMW? 3 jakiej firmy uszczelki warto kupić a jakich firm unikać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 14 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 moje 1 pytanie to czy potrzebuje 5L czy bańka 4 litrowa wystarczy? 2 jakiej firmy kupić filtr oleju, czy Filtron daje rade w BMW? 3 jakiej firmy uszczelki warto kupić a jakich firm unikać Jak dobrze pamietam to chyba wchodziło 3,5L oleju do M40 Filtr najlepiej Mann'a ale od biedy filtron też może być Uszczelki to najlepiej Victor Reinz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk konin Opublikowano 14 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 dzięki wielkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk konin Opublikowano 14 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 jak już będe miał porozkręcane to co warto przeczyścić/ nasmarować/ zakonserwować?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 14 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Jak zrzucasz dekiel to przeczyść od razu rurkę która doprowadza olej na klawiature Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk konin Opublikowano 15 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Dzisiaj umyłem silnik wytarłem do sucha odpaliłem i patrzyłem... i zobaczyłem leci z pod filtra oleju http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AF51&mospid=47254&btnr=11_4331&hg=11&fg=30 albo 8 albo9 jak sądzicie??? ciężko się to rozbiera?? napewno bd musiał wyjąć alternator i łape alternatora czy dalej mogą być jakieś łamigłówki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 15 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Wymienia się 8 i 9 od razu. Ja to wymieniałem ale u mechanika więc nie nie wiem czy są jakieś myki, ale z tego co pamiętam to powinno się dać to wymienić samemu ponieważ mało zapłaciłem Oczywiście do tego wymiana oleju ale to już wiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk konin Opublikowano 15 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 nom wiem bo mam wlany mineral do diesla .... ale przejechałem na nim kilosa więc niezrobił sie jakiś nagar czy coś tylko mam nadzieje że ten vavoline nie rozszczalni mi w jakiś sposób silnika troche sie tego obawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 15 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Mi M40 na 10W40 działało bez zarzutu. Wymieniałem raz uszczelkę pod miską i pod pokrywą zaworów. To tyle. A co z tym masłem pod korkiem oleju? Jak wygląda bagnet? Sprawdzałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk konin Opublikowano 16 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 patrzyłem ale na bagnecie nie było oleju ale olej ewidętnie wali z pod tego filtra tylko że uszczelka ok O-ring też ok nie wiem co robić wymienie uszczelke i O-ring posmaruje sylikonem do składania silników i zobacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk konin Opublikowano 16 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 http://www.maxbimmer.pl/threads/8840-POMOCY-cieknie-mi-olej-z-obudowy-filtra-oleju może umniej jest coś podobnego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk konin Opublikowano 16 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 olej kupiony filtr filtron OM523 dobry będzie?? Bo jest troche wyższy od starego gościu w sklepie zaczoł szukać modelu auta w kompie i mówi domnie że zaczynają mu się dopiero od E36 to se mówie super.... Ale odwraca monitor domnie i mówi żebym se zobaczył patrze znajoma strona realoem i mu pokazałem co ma zrobić żeby znalazł i znalazł 10zł ale na środe/czwartek ;/ zły jestem bo newiem czy to pomoże będąc w drógim sklepie gośćiu mi mówił że jak przyjade z filtrem to załątwi na poniedziałek/wtorek ale te częsci które łatwi to przeważnie nie pasują albo są H warte (jak byłem w sklepie przyjechała bordowa E30 z oryginalnym lakierem z tego co wiem i 2,8 pod maską było naczym oko zawiesić) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk konin Opublikowano 22 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 uszczelka nowa oring nowy leci dalej ;/ dałem nawet silikon i nic;/ w niedziele drógie podejśćie... zauważyłem że w miejscu gdzie jest oring osadzony na takiej tulei podstawa troche odstaje może to dlatego leci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk konin Opublikowano 26 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 okzazało się że oring zkaleczyłem przy zakładaniu i leciało więc wczoraj było drógie podejśćie zapaćkałem sylikonem ale nie na oringu ani uszczelce tylko obok, obódowe poczekałem 24h dzisiaj odpałka i lipa wielka lipa ;/ jak leciało tak leci wedłóg mnie uszczelka nr 4 jest walnięta http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AF51&mospid=47254&btnr=11_4355&hg=11&fg=10 wie ktoś może jak to sie rozbiera co z rozrządem głowicą itp czy musze to wszystko rozbierać czy nie czy jak tozbiore to tylko uszczelke nr 4 czy jnakieś oringi jeszcze trzeba itp i ile z tym roboty bardzo prosze o jakąś pomoc bo auto stoi prawie 2 tyg w garażu a mi ręce opadły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 26 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Powiem tak. Jeśli faktycznie to uszczelka nr4 jest do wymiany to musiałbyś wymienić rozrząd, rolki no i przy okazji wszystkie inne uszczelki i uszczelniacze, ponieważ na tą chwilę trzymają ale po rozebraniu będą do wyrzucenia. Głowicy raczej nie będziesz musiał ściągać. Ogół naprawy może być nie warty pracy, czasu i pieniędzy. Może po prostu poszukaj innego silnika? Jeśli weźmiesz taki sam to wszystko po wymianie silnika zadziała jak trzeba. Silnik M40B18 bez osprzętu, jak dobrze poszukasz, znajdziesz za ok 300 - 400 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk konin Opublikowano 27 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 a ile może mnie wynieść ta naprawa bez części uszczelek ?? naszłą mnie myśl że jak mam wydać np 500/600zł na przekłądke silnika ( nie licze robocizny) to może iS ?? jakie koszta czy łapy mogąbyć te od zwykłego 1,8 ogólnie co mi jest potrzebne a co niezbędne na taką przekładke?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 27 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Nie jestem mechanikiem więc nie powiem Ci ile to by kosztowało bez uszczelek, ale musisz je wymienić. Te uszczelki mają 20 lat!! Co do ISa to na bank wiązka inna i komp. M42 to zmodzony M40 więc większych wodotrysków nie ma. Poszukaj na forum (maxbimmer, bmw-klub, beemka-klub) o swapie na IS'a . Jest cała masa tego typu tematów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk konin Opublikowano 28 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 dzięki wielkie temat do dogłębnego rozpatrzenia bo jak mam dołożyć z 500 i mieć IS to myśle że warto o ile to mocne i porzędne silniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 28 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Tu masz np. M40: http://allegro.pl/silnik-m40-do-bmw-e30-i1284672059.html http://allegro.pl/silnik-bmw-1-8i-m40-e30-e36-i1277667859.html Tu M42 ale ceny to raczej z kapelusza.... http://allegro.pl/bmw-e30-silnik-1-8-is-318is-318-is-m42-m42b18-i1284202118.html http://allegro.pl/bmw-e30-e36-silnik-1-8-is-kompletny-na-svapa-i1267490900.html ale ten jest całkiem OK i zdaj się ze to jest M43 http://allegro.pl/silnik-bmw-e30-e36-1-8-is-1-8-ti-inne-czesci-i1276407601.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk konin Opublikowano 28 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 czym się różni M43 od M42 czy po takim zakupie na allegro z kompem wiązką moge pakować do siebie z co z cewkami zapłonowymi ponoć są inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk konin Opublikowano 28 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 gośćiu ze SWPA-garage mówi mi że jak jest iS od e36 to trzeba też wał wymienić prawda to??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 29 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 Skoro tak mówi to pewnie tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk konin Opublikowano 31 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2010 zastanawiam się czy jak bym chciał wymienić tę uszczelke to czy musze orazu wymieniać rozrząd??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bullit87 Opublikowano 9 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Kolego powiem to tak... Ja w swojej babci ktora niestety zlamala sie na drzewku mialem m10 tez 1.8 i jak mi wydmuchalo uszczelke spod glowicy to zrobilem glowice od zera zrobilem pierscionki wszystkie uszczelniacze i inne bajery,wiem ze silnik moglem kupic za powiedzmy 400zl a na remont wydalem ponad 800 ale remontujac wlasny silnik wiesz co masz zrobione i w jakim stanie,jezeli dobrze to zrobisz to zobaczysz ze Twoj silnik bedzie mial w sobie tyle zycia ze nie jednego sklapcialego is objedzie,a swoja droga pamietaj ze kupujac silnik nigdy nie wiesz co kupujesz. Mozesz kupic cos co bedziesz musial poddac remontowi za np 5 tysiecy kilometrow i wtedy poprostu bez sensu dwa razy wydasz kase... Pomysl nad tym czy nie warto wyremontowac stary silnik i miec pewniaka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk konin Opublikowano 16 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 właśnie remontuje tzn wymianiam uszczelki te które mi nawaliło jestem w tej komfortowej sytuacii że pracuje u mechanika więc za robocizne nie zapłace jeżeli już to jakośmu pomoge zaczeło się od naprawy przez wymiane na 3,5 na Is i znowu remont ale to dlatego że chce jak najlepiej dla buni jak byś mi mógł jeszcze kolego bullit powiedzieć ile dałeś za pierścionki i reszte klamotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.