Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Chip tuning BMW E-36 1.8IS coupe


Rekomendowane odpowiedzi

Ja jestem sceptyczny; pieniądze wydasz no i dajmy na to, że rzeczywiście przybędzie Ci tych 16 koni a samochód bedzie osiągał 100 o 0,1 sekundy wcześniej - jeśli uda Ci sie ruszyć na granicy przyczepności. Tu pada moje zasadnicze pytanie :

No i co z tego?

I tak wyścigówki z tego nie zrobisz a będzie pewniej mniej elastyczna, olej trzeba bedzie częściej zmieniać, będzie więcej palić. Jak chcesz aby auto dobrze sie zbierało to zamień na większą pojemność - wtedy też ten ewentualny tuning dałby więcej, chociaż przy wolnossącym silniku "ćip-tuning" to właściwie pic na wode.

No ale w końcu to Twój samochód i Twoje pieniądze dlatego zrobisz co chcesz. Jak chcesz to oblicz sobie w % o ile zmieni Ci się względnie iloraz mocy samochodu przez jego masę własną.

Narta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem sceptyczny; pieniądze wydasz no i dajmy na to, że rzeczywiście przybędzie Ci tych 16 koni a samochód bedzie osiągał 100 o 0,1 sekundy wcześniej - jeśli uda Ci sie ruszyć na granicy przyczepności. Tu pada moje zasadnicze pytanie :

No i co z tego?

I tak wyścigówki z tego nie zrobisz a będzie pewniej mniej elastyczna, olej trzeba bedzie częściej zmieniać, będzie więcej palić. Jak chcesz aby auto dobrze sie zbierało to zamień na większą pojemność - wtedy też ten ewentualny tuning dałby więcej, chociaż przy wolnossącym silniku "ćip-tuning" to właściwie pic na wode.

No ale w końcu to Twój samochód i Twoje pieniądze dlatego zrobisz co chcesz. Jak chcesz to oblicz sobie w % o ile zmieni Ci się względnie iloraz mocy samochodu przez jego masę własną.

Narta

Zgoda w 100% koles ma e36 318i i kombinuje z tuningiem wiejskim, kupil ten smiesnzy chip i nic mu to nie dalo, jedynie bawil sie w pierdoly, przejchal sie ze mna jako pasazer i zakonczyl dorabianie UCHA swojej 318i. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za zainteresowanie moim zapytaniem.

Mleko - swiat nie konczy sie na pierwszym biegu lub przyspieszeniu do 100km/h ;-) te dodatkowe konie przydaly by sie na 3 i 4 biegu:-). Moze rajdowki z tego nie zrobie ale kazdy kon w moim autku jest mile widziany

Wątpie w te konie.

Ale shamuj się przed i po - zobaczymy, może jakieś perpetum mobile Ci sprzedadzą to i ja się podłączę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za zainteresowanie moim zapytaniem.

Mleko - swiat nie konczy sie na pierwszym biegu lub przyspieszeniu do 100km/h ;-) te dodatkowe konie przydaly by sie na 3 i 4 biegu:-). Moze rajdowki z tego nie zrobie ale kazdy kon w moim autku jest mile widziany

TO ile masz juz figurek w swoim aucie o ksztalcie konia ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm po pierwsze silniki 1.8 is sa dosc wysilone i do tego lubia pekac glowice itp...

jezeli chodzi ci o chip to spoko...ale nie jakis no name tylko firmowy.. do tego polecam zhamowac sie przed i po zamontowaniu co bys wiedzial czy pieniadze ktore wydales nie poszly w bloto.. w zernikach wroclawskich jest dosc tania hamownia 150 pln... c-tronik

http://www.allegro.pl/item105403997_bmw_chip_e36_318_is.html

chip boxy itp nadaja sie idealnie na silniki turbo...na N/A srednio ale mozna zawsze cos pomotac...

no i sam musisz wiedziec ile chcesz przeznaczyc na ta modyfikacje...

I naprawde radze zhamowac autko przed wlozeniem czegokolwiek pod maske

gdyz bedziesz wiedzial czy np przyrost kilku kucy nie spowodowal pofaldowania lini nm co czasami bywa bardzo odczuwalne podczas jazdy pozdro.. pozdro ziom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Wszystko fajnie pieknie tylko po co chcesz sie bawic w wolnossacym silniku w czipsy ??

Zakładajac ze rocznie od dnia produkcji zdechł jeden kucyk (10 lat auto) zostało 130KM

dokładasz czipa i co masz powiedzmy deko wiecej od serii tylko pytanie po co ??

zeby naklepic sobie naklejke na szybie auto po czip tuningu ??

silnik i tak nie bedzie chodził jak 6 garówka , a byle 2.0 24V i tak Cie objedzie dlatego

nie kumam po co chcesz jeszcze bardziej wyżyłowac ten silnik ?

Moim zdaniem jesli brak mocy to nie baw sie w półsrodki tylko zmien auto na 2.5 lub 2.8

bo kase jaka wpakujesz w te mody pojdzie w błoto (hamownia przed i po = 300zł +

powiedzmy czip jakis firmowy 700zł => 1000zł ) lepiej sprzedaj tego ISa i przyprowadz

sobie 325i bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej sprzedaj tego ISa i przyprowadz

sobie 325i

Popieram przedmówcę :wink: Jeśli w ogóle o tuningu silnika mówimy to nie wyobrażam sobie tego bez zmiany wałków rozrządu na ostre, tłoków na kute itp. itd. Wpięcie jakiejś kostki która podniesie spalanie mieszanki to jakaś farsa i kpina z posiadaczy BMW.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze najlepszym wyjsciem byla by zmiana auta na mocniejsze, generalnie nie chcialem sie bawic w tuning ale przez przypadek na allegro zobaczylem chip za 200zl wiec stwierdzilem ze moze warto bylo by sie nad tym zastanowic.

Tego autka nie zamienil bym na inne E-36 dobrze mi sie jezdzi, porobilem duzo i wogole, jak bede zmienial to na E-46 i wtedy zastanowie sie ile chce miec pod maska :), moze na jesien .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Tego autka nie zamienil bym na inne E-36 dobrze mi sie jezdzi, porobilem duzo i wogole, jak bede zmienial to na E-46 i wtedy zastanowie sie ile chce miec pod maska :), moze na jesien .....

No to nie kombinuj z jakimis wynalazkami tylko poczekaj do jesieni <bmw_2> bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja myślę że powineneś spróbować "dla dobra dobrze pojętego ogółu" :wink:

shamuj ją, wymień chipa i jeszcze raz na rolki, i pochwal się wynikami,

jeśli masz 500 na wydanie to czemu nie :mrgreen:

a tanio to jest "chip" za 5 zeta na allegro, generalnie tanio to można w zęby dostać :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chodziło mi o to, że wzrost spalania może być niewspółmierny do wzrostu mocy silnika. Takie chipy przestawiają zazwyczaj mapy wtryskowe paliwa a jak wiesz samo zwiększenie dawki paliwa nie podniesie znacząco mocy (może 2-4 KM - których i tak nie odczujesz pod pedałem a może Ci spalać o 2-3 litry więcej). Zauważ, że takie chipy są ostatnią rzeczą, które montują na profesjonalnym tuningu silnika (jeśli w ogóle to robią). Ja bym w to nie wchodził. Jak Ci nie zależy na spalaniu a chcesz mocy to kup 2.8 lub 3.2.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat na koniach mi nie zalezy, bardziej na momencie... nawet kosztem spalania. Auto i tak pali jakies 2 litry wiecej przez kola 18".... i przez nie stracilo troche zrywnosci i chce czyms nadrobic...

musisz wybrać albo LANS albo SZYBKOŚĆ,

a takiego chipa tez bym ci odradzał, baranki kup to od razu bedzie lepiej - z tym ze koszty x10 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...