Piotrek20Tg Opublikowano 29 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 (edytowane) Witam panowie co sadzicie o oleju firmowym bmw sprzedawanym na allegro badz w sklepach warto go lać? np (http://allegro.pl/olej-bmw-5w30-1l-oryginal-swiezy-quality-longlife-i1240379358.html). Czy lepiej valvoline lub mobil motul itp a drugie pytanko to mam e36 2.0 24v na vanosie i mam pytanko przebieg 100% 230tys auto od mam odkupione od wujka z Niemiec serwisowane i do teraz ma pełny syntetyk lac go dalej? A i jeszcze jedno pytanko a ile biora mniejwiecej za wymiane oleju z olejem i filtrami w bmw gdybym chciał kontynuować książkę serwisowa ? Edytowane 29 Września 2010 przez Piotrek20Tg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 29 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Na takie oleje z aledrogo sygnowane logiem BMW radze uważać bo czesto na opakowaniu jest sympatyczny napis Made in China. Jak był syntetyk to dalej lej syntetyka nie ma potrzeby przechodzic na olej o klase niżej. Jesli chodzi o sam olej to zdecydowanie polecam Valvoline LongLife 5w40 , albo jak masz troche wiecej funduszy to Liqui Moly HighTech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 29 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 jeśli chodzi o takie oznaczenie oleju,to tyle mówi na ten temat ASO BMW: Die genaue Bezeichnung fÃźr das Ãl lautet. SAE 5W-30 ACEA A3/B4 C3 Quality Longlife -04 zulässig fÃźr alle Modelle auÃer den Motoren der M GmbH zb: M5 Jeśli olej ma podane klasy jakości według ACEA A i B oznacza że spełnia normy dla silników benzynowych i dieslowskich. I tak np. mamy : ACEA od roku 2005: w listopadzie 2004 ACEA ogłosiła nowe wymagania dla olejów silnikowych w przypadku silników przeznaczonych do samochodów osobowych i lekkich dostawczych AxBx oraz odrębne wymagania dla silników wyposażonych w system wtórnej obróbki spalin (np. filtr cząstek stałych) oznaczone Cx ACEA A/B - specyfikacje dla silników benzynowych i wysokoprężnych: A1/B1 - oleje przeznaczone do silników benzynowych i wysokoprężnych tzw. energooszczędne. Zaleca się ich stosowanie tylko w silnikach przystosowanych do takich olejów A3/B3 - opisuje oleje o bardzo dobrych własnościach do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych nowoczesnych konstrukcji, mocno wysilonych, odpowiedni do silników doładowanych i turbodoładowanych A3/B4 - opisuje oleje o bardzo dobrych własnościach do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim nowoczesnych konstrukcji, mocno wysilonych, można ich używać także w silnikach wymagających oleju B3 A5/B5 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i wysokoprężnych tzw. energooszczędne. Zaleca się ich stosowanie tylko w silnikach przystosowanych do takich olejów ACEA C - oleje kompatybilne z układami katalitycznymi: C1 - oleje o bardzo dobrych własnościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) i katalizatory 3 funkcyjne (3 drożne) TWC wymagające olejów lekko bieżnych, nisko popiołowych "Low SAPS" o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS większej od 2,9 mPa.s. Oleje tej klasy mogą być używane tylko w niektórych modelach silników ale ogólnie popieram mordulca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek20Tg Opublikowano 29 Września 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 aha dziękuje za odpowiedz ale widziałem też taki olej w sklepach możliwe tez ze z chin<lol> a orientuje sie ktos jakiej firmy leja w serwisie bmw olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 29 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 wiem,że lali castrola,ale teraz to nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek20Tg Opublikowano 30 Września 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 ok dzięki jeszcze mam takie pytanie zaglądałem pod autko i ta strona miski olejowej co jest niżej właściwie bok miski zaczyna się pocić raczej już uszczelka siada ale mam pytanie ruszać to przed wymianą lub przy następnej chyba ze spróbować dokręcić? Kolega twierdzi ze może pora nalać pół syntetyk ale to chyba nie za dobre wyjście co panowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 30 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 I co myślisz ze pół syntetyk naprawi uszczelke ? kup druga albo przy wymianie poskładaj na sylikon i bedzie gitara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek20Tg Opublikowano 30 Września 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 no ja nie taka była podpowiedz kolegi też tak myślę ze nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 30 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Nie wiem czemu ale sporo mechaników zamiast usunąć wyciek , proponuje katować silnik gorszym olejem zeby tylko się zakleił od środka ......... paranoja :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek20Tg Opublikowano 30 Września 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 no i to kolega z serwisu samochodowego nie ale podpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek20Tg Opublikowano 30 Września 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 po mojemu to odrazu brzmiało jak fuszera tym bardziej ze przebieg udokumentowany i chodzi jak talala na pełnym syntetyku;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.