Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

problem polega na tym, że po wymianie tulei w wahaczach przednich w moim e46 lekko drga kierownica w trakcie jazdy, najwięcej tak około 80-90km/h potem ustaje. Dodam, że na starych tulejach tego zjawiska nie było. Teraz zawieszenie jest bez luzów ale za to pojawiły się drgania :( koła są wyważone a zbierzność ustawiona zaraz po wymianie tulei w tym samym warsztacie. Co jest nie tak? Pomocy koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam ten sam problem w E46 320D po wymianie tulei wahaczy. Wszystkie elementy zawieszenia bez luzów. Felgi na pewno są proste - były wymieniane na inne, wyważane itp i itd, zbieżność ok. Drgania pojawiają się przy prędkościach 110 - 130km/h.

Mój znajomy mechanik nie wie dlaczego tak jest ale twierdzi, że zbieżność nie ma na to wpływu. I nikt nie wie dlaczego tak jest. Może ktoś na forum pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Mam ten sam problem w E46 320D po wymianie tulei wahaczy. Wszystkie elementy zawieszenia bez luzów. Felgi na pewno są proste - były wymieniane na inne, wyważane itp i itd, zbieżność ok. Drgania pojawiają się przy prędkościach 110 - 130km/h.

Mój znajomy mechanik nie wie dlaczego tak jest ale twierdzi, że zbieżność nie ma na to wpływu. I nikt nie wie dlaczego tak jest. Może ktoś na forum pomoże?

Koledzy - problem rozwiązany. Okazało się, że tak jak wielu przypuszczało winne były opony. Tyle tylko, że wykryto mi to w serwisie oponiarskim w Poznaniu. W Bydgoszczy tylko kasują za wyważenie i to guzik pomagało. Facet w Poznańskim Novaxie na ul. Madziarskiej stwierdził, że opony biją i wyważanie nic nie da. Na jednym kole udało się usunąć bicie poprzez obracanie opony względem felgi ale na kolejnym to nie pomogło. Musiałem kupić nowe opony - wszystkie cztery Kleber Krisalp hp2 (185/55/R16) i jak na razie wszystko jest ok. Dziwi mnie tylko, że opony dobrej firmy jak Dunlop (wintersport 3d) już po trzech sezonach, ok 30 tys. km już się do niczego nie nadają pomimo tego że bieżnik praktycznie nie zdarty. Eksploatowałem je normalnie bez jazdy po wertepach czy krawężnikach i palenia gumy bo mam automat. Po sezonie przechowywałem je prawidłowo z felgami na specjalnym stojaku. Dlatego bardzo się dziwię, że dunlop to takie badziewie. Polecili mi klebera bo twierdzą, że tak łatwo się nie krzywią - zobaczymy za parę km. Jestem ciekawy czy ktoś ma jakieś doświadczenia z wyważeniem różnych marek opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...