Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niedawno mechanik wymieniał mi simering z tyłu skrzyni, przy okazji wymienił olej na jakiś olej statoil 80w90 zrobiłem już kilka tys na tym oleju ale zauważam ostatnio, że biegi jakoś "dziwnie" wchodzą, każdy bieg z lekkim oporem - nie żeby było trudno wbić bieg ale chyba nie tak powinno być... Moje pytanie do Was. Nie mam na skrzyni żadnej nalepki;/ i nie wiem jaki olej ma być. Zastanawiam się nad castrolem odrazu w silniku zmienie na magnatec'a. Jaką specyfikację musi mieć olej do skrzyni biegów? E34 Touring ze stycznia1992r Dzwoniłem do kilku warsztatów ale oni jak zawsze nic nie wiedzą;/ Pomóżcie, boję się, żeby mi skrzynia nie padła... PS. Jaki powinno się lać olej jak nie ma żadnej nalepki na skrzyni???

Edytowane przez static86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Słuchaj static86 ,juz ci pisze co mówi ksiazka i sam moge Ci powiedziec ze wymieniałem na ten własnie około roku temu i nie mam zadnych problemów .To jest olej stosowany do skrzynek automatycznych takze (dexron II) Ja wlewałem "Carlube ATF-Q(Automatic transmission fluid),dexron II.Przed wymiana 15 min. jazdy zeby rozgrzac stary olej ,do twojej krówki wchodzi równo 1 litr ,wlej do samej krawedzi ,dokrec 50 Nm korek spustu,bedziesz potrzebował jakis elastyczny waz zeby go tam wcisnac albo specjalna pompke. Jesli chodzi o silnik ,jezdze na Castrol Gtx magnatec 15w40 (najlepiej pasujaca do naszych temperatur) ,połsyntetyk A3/B3 ,polecam . Jesli chodzi o tylny most to-(ksiazka) hipoidalny olej przekładniowy SAE 75W-90. Ja ma tez carlube ,tez rok temu wymieniany ,nie ma problemu.Pzdr

Edytowane przez LEKSU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mnie dobrze pamięć nie myli to 15W40 to minerał , a tak naprawdę 10W40 to też minerał (tzw. HC - hydrokrakowany) nazywany półsyntetycznym z tym że ma dużo dodatków uszlachetniających. Z tego co czytałem 15W40 w BMW z silnikami z hydropopychaczami oznacza wcześniej czy później kosztowną naprawę. Tyle dygresji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki stary ale chyba pamiec cie myli ,15w 40 moze byc minerał ,półsyntetyk, pełny syntetyk tak samo jak 10 w40 .Te liczby nie maja nic wspolnego z klasa jakosci ,tylko z klasa lepkosci, 15 to temperatura minusowa ,w oznacza winter a 40 to temperatura plusowa , i na nasz klimat jak najbardziej jest zalecany 15W40 , kwestia polsyntetyk, minerał, czy syntetyk zalezy o zuzycia silnika ,jesli moje 6 garów 2.5 ma zrobione 196 tys i bierze 1 litra na 6 tys. kilometrów (przypominam ze to nie 1.8 z czterema garami)to wybacz ,jeszcze nie czas na minerał .A po drugie zerknij na rekomendacje .Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15W40 jest olejem mineralnym i polsyntetycznym ,masz racje ze polsyntetyk to minerał z srodkami uszlachetniajacymi ,ale caly czas nazwany jest olejem polsyntetycznym,pomyliłem sie co do tego ze syntetyk tez jest w 15W40 (zwracam honor). Ja jezdze na tym co pisałem wczesniej i nie mam problemów, a ty co polecasz?Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...