Dzida229 Opublikowano 29 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Mam problem z wrzuceniem dwujki bo zgrzyta a jak to zrobie powoli to jest super. Czy konczy mi sie sprzeglo czy skrzynia biegów. Prosze o pomoc Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszeks_88 Opublikowano 29 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Znajomy mial tak w Audi 90 i mial rozwalony synchronizator po wymianie tego elementu problem znikl... niewiem jak jest w e36..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 29 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 bankowo synchronizator.. spróbuj tak: zapodaj jedynkę, ciśnij sprzęgło, włóż na luz, wciśnij sprzęgło, zapodaj dwójkę - powinna wejść bez zgrzytu, co tylko powinno upewnić cię w tym, że synchronizacja dwójki kaput Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzida229 Opublikowano 30 Września 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 a czy musze to szybko naprawiac czy moge troche jezdzic z tym rozwalonym synchronzatorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 30 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 jesli bedziesz umiejetnie zmienial biegi (tzn. wyrownywal obroty aby bylo bez zgrzytu) to nic sie nie stanie, zasada prosta... zgrzyta-jest zle w ekstrymalnym przypadku rozwalisz sobie skrzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 30 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Nauczyłem się z tym żyć:)U siebie też niedomaga mi synchronizator i przy szybkim ekstremalnie rozpędzaniu 2ka zgrzytnie. Mój sposób no to jest taki ,że z 1ki powoli na dwa ruchy przechodzę na 2kę a nie na jeden ruch. Najpierw z 1ki na luz i chwilkę póżniej na 2kę i wchodzi bez zgrzytania. Unikaj przełączania z 1ki na 2kę w jednym ruchu a wyrażnie przystań chwilkę na luzie. Nie przyszkadza to wogóle w płynnej jeżdzie i po niewielkim czasie masz już to "we krwi" a przy jeżdzie ekstremalnej musisz się pogodzić ze zgrzytaniem1>2. Wymiana synchronizatora to spora ingerencja w skrzynie bo musi być rozkręcana i po koei demontowane elemennty by dojść do tego wadliwego synchronizatora(cena części + stosunkowo wysoka robocizna). Kupowanie używanej skrzyni to ryzyko ,że synchronizator 1>2 również nie będzie w najlepszym stanie bo tu są największe różnice prędkości ale jak rozleci się do końca to jest jakieś wyjście. Ja pierwszego biegu używam do ruszenia auta z miejsca a 2 do rozpędzania. W tym stanie unikaj rozpędzania na 1ce do np 4000rpm i zmiany biegu na 2gi bo przy tych obrotach synchronizator niedomagający rozleci się szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.